Statistické zajímavosti po Velké ceně Japonska
Konec boje o Pohár konstruktérů a sté pódium.
Oficiální web F1 se po VC Japonska opět ponořil do statistik a sepsal zajímavá fakta. V popředí jsou samozřejmě vítěz Nico Rosberg a tým Mercedes, který si definitivně zajistil zisk Poháru konstruktérů.
Mercedes ho získal potřetí v řadě a do historie tohoto sportu se zapíše jako tým dominující celému období mezi dvěma velkými změnami technických pravidel. Stříbrné šípy jsou po Ferrari, McLarenu, Williamsu a Red Bullu pouze pátým týmem, kterému se podařilo získat tři poháry v řadě. Rekord drží Ferrari, které bylo nejlepším týmem v letech 1999 až 2004.
Nico Rosberg vyhrál v Japonsku poprvé a je 15. vítězem závodu F1 na okruhu Suzuka. 23. vítězství v F1 Rosberga dostalo na úroveň trojnásobného mistra Nelsona Piqueta a další vítězství ho dostane na úroveň pětinásobného mistra Juana Manuela Fanga. Ani netřeba připomínat, že Rosberg ještě nemá ani jeden titul.
Pokud Rosberg titul nezíská ani letos, bude mu připsán rekord nejvyššího počtu vyhraných závodů v nemistrovské sezoně. Němec jich už vyhrál 9 a do konce sezony zůstávají 4 závody. Rekord v počtu vítězství za sezonu drží Michael Schumacher (2004) a Sebastian Vettel (2013), kterým se podařilo vyhrát 13 závodů.
Kromě toho je Rosberg po Sennovi, Schumacherovi a Vettelovi čtvrtým jezdcem, který v Suzuce získal 3 pole positions v řadě.
Max Verstappen byl podruhé po sobě druhý, což bylo letos již jeho šesté umístění na stupních vítězů, čímž se v tomto vyrovnal Danielu Ricciardovi.
Lewis Hamilton byl po závodě zklamaný, takže ani pořádně neoslavil svou 100. účast na stupních vítězů. Před ním si tento úspěch mohli vychutnat pouze Michael Schumacher se 155 a Alain Prost se 106 pódii.
Hamilton po startu klesl pořadím už popáté v této sezoně, Rosbergovi se to stalo šestkrát. Podesáté se stalo, že Mercedes měl své vozy v první startovní řadě, ale jen dvakrát jim na konci prvního kola patřilo první a druhé místo.
Sebastianu Vettelovi letos končí několik impozantních šňůr. V Suzuce byl od roku 2009 vždycky na stupních vítězů, letos se musel smířit se čtvrtým místem. Německého závodníka jsme na pódiu neviděli už 9 závodů po sobě, což je jeho nejhorší série, odkdy v roce 2008 závodil za Toro Rosso.
Možná jste si toho nevšimli, ale v Japonsku se letos poprvé stalo, že 10 bodovaných míst obsadili jezdci pěti týmů. Dokonce to bylo prvních 5 týmů průběžného pořadí Poháru konstruktérů - Mercedes, Red Bull, Ferrari, Force India a Williams.
Další statistika poukazuje na ohromné zlepšení spolehlivosti vozů F1, a to přesto, že jsou složitější než kdykoliv předtím. A pochválit třeba i jezdce. Letos se už podruhé stalo, že ze závodu neodstoupil ani jeden jezdec. V celé historii F1 je toto pouze sedmý případ a během prvních 54 let existence šampionátu F1 se to stalo pouze jednou. Loni se to stalo jednou, také v Suzuce.
Mercedes ho získal potřetí v řadě a do historie tohoto sportu se zapíše jako tým dominující celému období mezi dvěma velkými změnami technických pravidel. Stříbrné šípy jsou po Ferrari, McLarenu, Williamsu a Red Bullu pouze pátým týmem, kterému se podařilo získat tři poháry v řadě. Rekord drží Ferrari, které bylo nejlepším týmem v letech 1999 až 2004.
Nico Rosberg vyhrál v Japonsku poprvé a je 15. vítězem závodu F1 na okruhu Suzuka. 23. vítězství v F1 Rosberga dostalo na úroveň trojnásobného mistra Nelsona Piqueta a další vítězství ho dostane na úroveň pětinásobného mistra Juana Manuela Fanga. Ani netřeba připomínat, že Rosberg ještě nemá ani jeden titul.
Pokud Rosberg titul nezíská ani letos, bude mu připsán rekord nejvyššího počtu vyhraných závodů v nemistrovské sezoně. Němec jich už vyhrál 9 a do konce sezony zůstávají 4 závody. Rekord v počtu vítězství za sezonu drží Michael Schumacher (2004) a Sebastian Vettel (2013), kterým se podařilo vyhrát 13 závodů.
Kromě toho je Rosberg po Sennovi, Schumacherovi a Vettelovi čtvrtým jezdcem, který v Suzuce získal 3 pole positions v řadě.
Max Verstappen byl podruhé po sobě druhý, což bylo letos již jeho šesté umístění na stupních vítězů, čímž se v tomto vyrovnal Danielu Ricciardovi.
Lewis Hamilton byl po závodě zklamaný, takže ani pořádně neoslavil svou 100. účast na stupních vítězů. Před ním si tento úspěch mohli vychutnat pouze Michael Schumacher se 155 a Alain Prost se 106 pódii.
Hamilton po startu klesl pořadím už popáté v této sezoně, Rosbergovi se to stalo šestkrát. Podesáté se stalo, že Mercedes měl své vozy v první startovní řadě, ale jen dvakrát jim na konci prvního kola patřilo první a druhé místo.
Sebastianu Vettelovi letos končí několik impozantních šňůr. V Suzuce byl od roku 2009 vždycky na stupních vítězů, letos se musel smířit se čtvrtým místem. Německého závodníka jsme na pódiu neviděli už 9 závodů po sobě, což je jeho nejhorší série, odkdy v roce 2008 závodil za Toro Rosso.
Možná jste si toho nevšimli, ale v Japonsku se letos poprvé stalo, že 10 bodovaných míst obsadili jezdci pěti týmů. Dokonce to bylo prvních 5 týmů průběžného pořadí Poháru konstruktérů - Mercedes, Red Bull, Ferrari, Force India a Williams.
Další statistika poukazuje na ohromné zlepšení spolehlivosti vozů F1, a to přesto, že jsou složitější než kdykoliv předtím. A pochválit třeba i jezdce. Letos se už podruhé stalo, že ze závodu neodstoupil ani jeden jezdec. V celé historii F1 je toto pouze sedmý případ a během prvních 54 let existence šampionátu F1 se to stalo pouze jednou. Loni se to stalo jednou, také v Suzuce.