Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Rosberg byl nejrychlejší i ve druhém tréninku

Rosberg byl nejrychlejší i ve druhém tréninku

Velká cena Japonska - 2. trénink

Vítejte na Formule.cz a při sledování druhého tréninku na Velkou cenu Japonska! Závod v Japonskou patří k nejtradičnějším mimoevropským velkým cenám. První nemistrovský závod se jel na okruhu Suzuka již v roce 1963 a součástí šampionátu byl poprvé v letech 1976 a 1977, kdy se závodilo na okruhu ve Fuji. Moderní historie VC Japonska se píše od roku 1987, kdy v Suzuce vyhrál Gerhard Berger ve voze Ferrari. Šampionát se od té doby do Japonska vrátil každý rok a vždy do Suzuky, pouze v letech 2007 a 2008 se opět závodilo na okruhu Fuji patřícím Toyotě. Po odchodu Toyoty ze šampionátu ale z F1 opět zmizel i její okruh a F1 je opět pevně spojena se Suzukou patřící automobilce Honda.

Nejvíce vítězství si ze Země vycházejícího slunce odnesl Michael Schumacher, v letech 1995 až 2004 získal šest vítězství. Sebastian Vettel má na kontě čtyři a Lewis Hamilton tři. Na většině starších okruhů má nejvíce vítězství Scuderia Ferrari, ale v Japonsku je úspěšnější McLaren. Jeho jezdci zvítězili až devětkrát, jezdci Ferrari sedmkrát a Red Bull má čtyři vítězství.

První trénink neproběhl podle představ Fernanda Alonsa, protože o velkou část z něj přišel kvůli jezdecké chybě v zatáčce Spoon a následném nárazu do bariéry. Velmi podobně je na tom Jolyon Palmer, kterého zradila elektronika.

Prvními jezdci na trati byli Romain Grosjean, Esteban Gutiérrez, Pascal Wehrlein a Jenson Button. Grosjean přišel o část prvního tréninku kvůli selhání brzd a výletu do štěrkového kačírku.

Ferrari dalo svým jezdcům odlišné povinnosti. Sebastian Vettel začal jízdu na oranžových pneumatikách, Kimi Räikkönen se z garáže vynořil na bílých. Nico Rosberg již v 1. tréninku zajel na žlutých pneumatikách čas, který by mu loni i předloni stačil k zisku pole position, Vettel začal na oranžových pneumatikách o 1.5 sekundy pomalejším časem 1:34.150s. Räikkönen byl o čtvrt sekundy pomalejší. Kevin Magnussen své rychlé kolo pokazil ve vlásence, ale štěrkovou zónou projel bez poškození vozu. Kvjatův vůz se po jezdecké chybě v první zatáčce otočil o 360°, ale zůstal na hlavní rovince a pokračoval v jízdě.

Testovací povinnosti si rozdělili i Hamilton s Rosbergem. Hamilton si na oranžové sadě přivlastnil vrchol tabulky nejrychlejších kol, Rosberg byl na bílých o 0.3 sekundy pomalejší. Nejvíce oranžových pneumatik si na tento víkend objednali jezdci Red Bullu a po prvním tréninku je testovali i na začátku druhého. Verstappen se dostal těsně za Rosberga, Ricciardo se zařadil mezi čtvrtého Vettela a šestého Räikkönena. Sedmou a osmou příčku zabrali Nico Hülkenberg se Sergiem Pérezem, nad piloty Toro Rosso se dostal Valtteri Bottas z Williamsu. 

Ještě před uplynutím první půlhodiny tréninku se někteří jezdci přesunuli k testování žlutých pneumatik. Nejrychlejším z nich byl Vettel, který vyskočil na první příčku. Slabá chvilka jezdců Manoru, Esteban Ocon v šikaně zablokoval kola a na pneumatikách se mu objevily plošky, Pascal Wehrlein navštívil kačírek vedle zatáčky Spoon. Rosberg po přezutí na žluté pneumatiky dosáhl čas 1:32.205s, Hamilton byl o 0.072s pomalejší, Räikkönen ztratil více než 0.3s.

Gutiérrezův haas nevydržel ani do poloviny tréninku a zůstal stát na trávníku vedle zatáčky Degner. Ředitelství aktivovalo virtuální safety car a mobilní jeřáb se objevil ve stejném místě, kde do něj v roce 2014 naboural Jules Bianchi. VSC přerušil první Ricciardovo kolo na žlutých pneumatikách. Verstappen se po zrušení VSC dostal na čtvrtou příčku, ale na třetího Räikkönena ztratil půl sekundy. Týmu to vysvětlil málo zahřátými pneumatikami. 

Přední pneumatiky jsou mrtvé, oznámil Hülkenberg už po devíti kolech na žluté sadě. Massa i Räikkönen měli na stejném typu pneumatik problém udržet své vozy na trati. Fin udělal chybu ve vlásence, Brazilec v zatáčce Degner následující po esíčkách a dlouhé zatáčce Dunlop. Na opotřebení předních žlutých pneumatik si stěžoval i Verstappen. V neděli možná uvidíme velmi krátký první stint jezdců startujících z prvních pěti řad.

Buttonův inženýr: "V dalším kole prosím zatlač." Button: "Tlačím na to v každém kole!" Britský jezdec nebyl s vozem spokojený a týmu vyčítal, že od prvního tréninku se nastavení vozu v ničem nezlepšilo. Jeho týmový kolega na tom byl lépe, na žlutých pneumatikách vydržel celých 18 kol. Grosjeana opět zradily brzdy a v týmové vysílačce svou nespokojenost vůbec neskrýval. Ricciardo se na konci svého stintu zeptal, jak je na tom ve srovnání s konkurencí. Inženýr ho ujistil, že je stejně dobrý jako Hamilton a rychlejší než Vettel.

Dnešní nejrychlejší kolo patří Nicu Rosbergovi, ale Lewis Hamilton byl pomalejší jen o necelou desetinu sekundy. Díky Kimimu Räikkönenovi se nejvážnějším konkurentem Mercedesu zdá být Ferrari, ale ani jeden z jezdců Red Bullu neměl bezproblémové první kolo na měkkých pneumatikách.

  Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1 Rosberg Mercedes 1:32.250
 35
2 Hamilton Mercedes 1:32.322 0.072  35
3 Räikkonen Ferrari 1:32.573 0.323  26
4 Verstappen Red Bull 1:33.061 0.811  29
5 Vettel Ferrari 1:33.103 0.853  34
6 Perez Force India 1:33.570 1.320  37
7 Hulkenberg Force India 1:33.873 1.623  35
8 Alonso McLaren 1:33.985 1.735  37
9 Bottas Williams 1:34.028 1.778  33
10 Sainz Toro Rosso 1:34.086 1.836  33
11 Massa Williams 1:34.127 1.877  33
12 Ricciardo Red Bull 1:34.150 1.900  29
13 Grosjean Haas 1:34.241 1.991  33
14 Kvjat Toro Rosso 1:34.305 2.055  27
15 Magnussen Renault 1:34.339 2.089  36
16 Button McLaren 1:34.398 2.148  29
17 Gutierrez Haas 1:34.643 2.393  11
18 Palmer Renault 1:34.760 2.510  40
19 Nasr Sauber 1:34.824 2.574  26
20 Wehrlein Manor 1:35.292 3.042  30
21 Ocon Manor 1:35.400 3.150  37
22 Ericsson Sauber 1:36.318 4.068  26