Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ilmor a AER chtějí do F1

Ilmor a AER chtějí do F1

FIA má první zájemce o post neutrálního dodavatele.

Advanced Engine Research (AER) a Ilmor již projevily zájem zúčastnit se výběrového řízení na místo neutrálního dodavatele motorů F1.

Mezinárodní automobilová federace a Formula One Management se shodly v názoru, že když automobilky nesouhlasí s cenovým stropem pro své pohonné jednotky prodávané nezávislým týmům, je třeba nalézt "neutrálního dodavatele" schopného postavit levný motor.

Konkurenceschopnost jednoduššího motoru má zajistit odlišná sada pravidel pro jeho dodavatele. Mělo by jít o 2.5 litrový motor s výkonem přibližně 870 koňských sil a bez rekuperačních systémů. FIA vyzvala potenciální dodavatele, aby ji informovaly o svém zájmu, možnostech a návrzích a na základě toho hodlá vyhlásit oficiální výběrové řízení s přesně stanovenými podmínkami.

"Máme seriózní zájem. Zdá se, že FIA hledá něco podobné našemu motoru V6 GDI," řekl Andrew Saunders, bývalý zaměstnanec společnosti Ilmor, která pro McLaren připravovala motory Mercedes, dokud nebyla německou automobilkou kompletně odkoupena v roce 2002. "Hledají velmi výkonný motor a my jim ho můžeme dát."

AER dodává motory sérii GP3 a vyvinulo také motor pro sérii Indy Lights. Základem motoru pro F1 by byl P60, 2.4l turbomotor V6, který dodává týmům Rebellion a Kolles soutěžícím v LMP1 WEC.

Saundersovým konkurentem by mohl být jeho bývalý zaměstnavatel, Mario Illien, jeden ze dvou zakladatelů původního Ilmoru. Illien po prodeji původní společnosti Mercedesu založil nový Ilmor a ve spolupráci s Chevroletem vyvinul 2.2 litrový motor V6 s výkonem přibližně 700 koní používaný v sérii IndyCar. Illienova společnost byla také najata, aby Renaultu pomohla s vývojem jeho pohonné jednotky, i když Francouzi jeho návrhy prý nakonec nepoužili a Illien v současnosti pomáhá pouze Red Bullu.

Cosworth naopak možnost návratu do F1 vyloučil, jelikož v současnosti nemá podobný motor a vývoj úplně od nuly by byl příliš náročný a drahý.