Jak jsou na tom jezdci s pohonnými jednotkami?
Mercedes si zaslouží jedničku s hvězdičkou.
Konec sezóny už opravdu klepe na dveře a je čas, abychom se naposledy podívali, jak jsou na tom jezdci s pohonnými jednotkami. Připomeňme, že za každou první novou část páté (i dalších dalších) pohonné jednotky dostal jezdec penalizaci odsunu o deset míst na startovním roštu velké ceny. Každá další část z téže pohonné jednotky ho pak stála dalších 5 míst. Výjimku měli jezdci s motory Honda, která jako nový dodavatel měla limit pěti, ne čtyř pohonných jednotek.
Pohonná jednotka vozu F1 je pravidly rozdělena na 6 částí - motor s vnitřním spalováním (ICE), turbodmychadlo (TC), motorgenerátor rekuperace kinetické energie (MGU-K), motorgenerátor rekuperace tepelné energie (MGU-H), úložiště energie (ES, baterie) a řídicí elektroniku (CE).
Jak vidíme, Hondě vstup zdaleka nevyšel podle představ a oba jezdci již používají dvanáctou pohonnou jednotku. Baterie jsou jedinou částí PJ, za kterou letos nebyli potrestáni. Snad se jim už příští rok bude dařit lépe.
Na opačném konci žebříčku spolehlivosti by se umístil jednoznačně Mercedes. Pokud se v Abú Zabí něco nepokazí, všech osm pilotů jezdících ve vozech s jeho pohonnými jednotkami dokončí sezónu bez jediné penalizace.
Scuderia Ferrari v USA, když už byl boj o titul mistra světa i Pohár konstruktérů beztak ztracený, nasadila nejnovější verzi svých motorů, aby tak pomohla urychlit jejich vývoj. Sauber však pravděpodobně sezónu také dokončí bez penalizace. Manor používal loňskou verzi PJ Ferrari.
U Renaultu se ukázal být největším problémem spalovací motor, tři ze čtyř jezdců jsou na čísle 8, i když Daniel Ricciardo pouze proto, že v Brazílii otestoval novou verzi motoru.
Jezdec | Vůz | ICE | TC | MGU-K | MGU-H | ES | CE |
Hamilton | Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Rosberg | Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ricciardo | Red Bull | 8 | 6 | 6 | 6 | 5 | 5 |
Kvjat | Red Bull | 8 | 7 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Massa | Williams | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Bottas | Williams | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Vettel | Ferrari | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Räikonen | Ferrari | 6 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Alonso | McLaren | 12 | 11 | 11 | 8 | 5 | 7 |
Button | McLaren | 11 | 12 | 12 | 10 | 4 | 6 |
Hulkenberg | Force India | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Perez | Force India | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Verstappen | Toro Rosso | 8 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
Sainz | Toro Rosso | 7 | 5 | 6 | 5 | 4 | 4 |
Grosjean | Lotus | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
Maldonado | Lotus | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Stevens | Manor | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Merhi | Manor | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Ericsson | Sauber | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Nasr | Sauber | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |