Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Alpine pojede s motory od Mercedesu

Alpine pojede s motory od Mercedesu

A spolu s nimi koupí i převodovky.

Tým Alpine dnes vydal očekávané tiskové oznámení, že počínaje sezonou 2026 začne používat pohonné jednotky Mercedesu. O připravovaném spojení se povídalo měsíce a už měsíc s jistotou víme, že pohonné jednotky Renaultu budou ve F1 už jen příští rok a nezapojí se tedy do bojů v další generaci, která přijde na scénu v roce 2026. Alpine přijde o status továrního týmu, přestane řešit motory a soustředí se na co nejlepší konkurenceschopnost svých vozů.

Doplňující informací je, že Francouzi ukončí i výrobu převodovek, které pak budou také nakupovat od Mercedesu. Nebylo zmíněno, zda si už rovnou koupí i zadní zavěšení, aby tak měli celý zadek od Mercedesu, s výjimkou aerodynamických povrchů. Šeptá se sice, že Alpine uvažuje, že někde kolem roku 2027 se k výrobě vlastních převodovek vrátí, ale těžko hledat smysl v propouštění lidí a hledání nových jen o rok nebo dva později, ale možná má nový management prostě pocit, že nejlepší bude udělat tlustou čáru a pak začít s čistým listem papíru a novými lidmi. Také bylo upřesněno, že smlouva na pohonné jednotky byla uzavřena na celou následující generaci motorů, čili do roku 2030.

Alpine, Mercedes-AMG High Performance Powertrains a Mercedes-Benz Grand Prix uzavřely dohodu ohledně pohonné jednotky a převodovky, která vstoupí v platnost v roce 2026,“ informuje Alpine. „Víceletý kontrakt zajistí Alpinu dodávky pohonných jednotek v průběhu nové generace, od roku 2026 do roku 2030. Kromě pohonných jednotek bude Alpine od roku 2026 používat i převodovky Mercedesu. Tým zůstává soustředěn na co nejlepší výsledky sezon 2024 a 2025.

Už tedy známe všechny dodavatele, tovární i zákaznický týmy sezony 2026. V dominantním postavení zůstane Mercedes, nadále bude zásobovat čtyři z deseti týmů. McLaren, Williams, Alpine a svou tovární stáj. Motory Ferrari bude kromě Scuderie používat Haas. Red Bull se rozloučí s Hondou a ve spolupráci s Fordem bude vyrábět vlastní motory, které přirozeně poskytne i sesterskému týmu Racing Bulls. Ferrari přišlo o Sauber, ze kterého bude tovární Audi. Honda své úsilí soustředí pouze na tým Aston Martin, který u Mercedesu uvolnil výrobní kapacity pro Alpine. A Renault z F1 zcela zmizí.

Pokud může o Pohár konstruktérů bojovat netovární McLaren, tak proč ne i netovární Alpine? Foto: Alpine

Zdroj: Alpine, úvodní foto: Alpine