Mercedes nevylučuje vstup další automobilky
Díky novým předpisům to už není tak složité.
F1 pomalu ruší plány na postupné zmrazování vývoje hybridních turbomotorů V6 a plánuje úplné uvolnění vývoje během zimy i v průběhu sezóny. Šéf motorového oddělení týmu Mercedes je přesvědčený, že nejen jeho současní soupeři mohou dotahovat výkonnostní ztrátu, ale do sportu by mohla přijít i další automobilka. Náklady na vývoj hybridních technologií mohou být vysoké, ale získané poznatky a zkušenosti se dají využít při výrobě silničních automobilů.
"Předchozí motory, atmosférické V10 a V8 s 20 až 19 tisíc otáčkami za minutu, se používaly pouze v F1. Nic podobného se nepoužívalo ani v jiných šampionátech, natož v cestovních vozech," řekl Andy Cowell.
"Ještě pořád se máme co učit od lidí z Daimleru (mateřské společnosti Mercedesu), ale nyní je to dialog a technologie proudí oběma směry. Nadále si bereme kousky nové technologie a jiné kousky posíláme Daimleru. Formule 1 s touto sadou pravidel by měla být zajímavá pro další výrobce. Tohle by je mělo přilákat."
Detailnější pravidla navíc vylučují možnost, že se výrobce vydá zcela špatným směrem a celý nákladný projekt bude muset hodit do koše.
"Všechno se dá. Potřebujete lidi se správnými ambicemi a postojem, potřebujete mít správné dodavatele a také potřebujete čtyři nebo pět dynamometrů, ale není to nemožné a jistě jednodušší, než v éře motorů V8 nebo V10.
Na začátku století se předpisy vešly na jednu stranu a nyní mají 18 stran a mnoho věcí je tak předem daných. Před 20 lety jste se museli například rozhodnout, kolik bude mít váš motor válců, ale teď je to dáno pravidly."