Mercedes zvažuje, co dělat s pátým motorem
Mohl by z něj být "výkonnostní speciál".
Motory F1 mají míc co největší výkon a zároveň musí vydržet několik velkých cen. Podle pravidel může každý jezdec během sezóny použít maximálně čtyři kompletní pohonné jednotky na všechny závody, kvalifikace i tréninky před velkými cenami. Nicméně, to platí jenom v případě, že sezóna nemá více než 20 závodů. V opačném případě se limit zvyšuje ze čtyř na pět pohonných jednotek. A jelikož sezona 2016 bude poskládaná z 21 velkých cen, budou mít jezdci k dispozici o jednu pohonnou jednotku více než loni.
Pohonné jednotky jsou přitom navrhované tak, aby každá z nich vydržela alespoň 5 velkých cen a čtyři tedy bez problémů zvládly sezónu s dvaceti závody. Jak tedy nejlépe využít jednu "bonusovou" pohonnou jednotku, která bude teoreticky zapotřebí až v posledním závodě sezóny? ESPN se na to zeptalo Andyho Cowella, šéfa motorového oddělení týmu Mercedes.
"Naše plány byly založeny na skutečnosti, že v sezoně bude 20 závodů a použijeme 4 pohonné jednotky a tomu jsme taky přizpůsobili naše cíle," řekl Cowell. "Během příštích týdnů si určíme tempo, kterým budeme postupovat od Melbourne. A podle toho si pak vše rozplánujeme na čtyři pohonné jednotky a jednu budeme mít připravenou pro případ problémů s kvalitou, nebo z ní můžeme udělat výkonnostní speciál."
Žetonový systém Mercedesu neumožní dát jezdcům jeden "speciální" motor, který by byl velmi odlišný od ostatních čtyř, ale různé možnosti by mohly nabídnout úpravy v nastavení.