Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Toro Rosso při designování vozu jenom hádalo

Toro Rosso při designování vozu jenom hádalo

Zadní část vozu navrhlo podle fotografií.

Už několikrát jsme psali o obrovském úsilí Toro Rosso, které bylo nutné, aby se tým mohl zúčastnit letošních zimních testů. Kvůli rozbrojům mezi Renaultem a Red Bullem byla zrušena jeho smlouva na motory francouzské automobilky a s podpisem jiné se čekalo na "A-tým" Red Bull Racing.

Toro Rosso ale není tak velký tým, aby mohlo přes zimu dohnat měsíce zameškané práce a tak začalo vůz navrhovat téměř naslepo. Jelikož šéf týmu byl již téměř dohodnutý s Ferrari, začala se zadní část vozu navrhovat na základě dostupných fotografií.

"Když začalo být jasné, že pohonná jednotka se může a nemusí změnit a ani nevíme, kdy bude změna potvrzena, rozhodli jsme se pokračovat s tím, co jsme věděli. Zbytek jsme se pokusili uhodnout," prozradil Autosportu James Key, technický ředitel Toro Rosso.

"Zní to šíleně, ale pořídili jsme si fotografie, o některých věcech jsme slyšeli a něco jsme si domysleli. Z těchto kousků jsme se snažili poskládat kompletní obraz, protože s Ferrari to vypadalo velmi nadějně, ale ještě jsme s nimi nemohli mluvit o designu, protože smlouva nebyla podepsána.

Počítačové modely jsme tedy vytvořili na základě obrázků. Zní to velmi primitivně, ale co jsme měli dělat?"

A byl odhad podobný skutečnosti?

"Ano. Vlastně nás to až překvapilo. Při tvarování karoserie jsme počítali s nejhorší možnou variantou, a když přišla skutečná data, mohli jsme si prostě říct: "OK, tohle je lepší, než jsme doufali." Navrhnout základní tvar karoserie je jen asi 10 procent práce, protože důležité jsou detaily, ale měli jsme aspoň něco a mohli jsme pokračovat zvoleným směrem.

Ty nejsložitější věci ve skutečnosti nesouvisí s tvarem motoru, je to o detailech a různých specifikacích. Oddělení výzkumu a vývoje mělo hodně práce s chlazením, protože chcete najít nejlepší kompromis mezi potřebami motoru a potřebami šasi.

Za normálních okolností na to máte měsíce, ale my jsme to zvládli během dvou týdnů. To nám hodně pomohlo a pak odvedli fantastickou práci i lidé z výroby. Byly to pekelně náročné tři měsíce."