Ferrari minulo nejvíce žetonů
Automobilky vyložily karty na stůl.
Před prvním závodem sezóny musely automobilky přiznat, kolik žetonů v zimě utratily.
Žetonové omezení vývoje pohonných jednotek bude od příštího roku pravděpodobně zrušeno, ale letos se jím automobilky ještě musí řídit. Pohonná jednotka je rozdělena na mnoho částí, a když chce výrobce některou z nich změnit (zlepšit), odečtou se mu z účtu žetony. Kdo se dostane na nulu, může ve vývoji pokračovat, ale nové díly bude moci nasadit až příští rok.
Všichni výrobci dostali 32 žetonů na celý rok 2016. Minutí většího množství žetonů ještě před začátkem sezóny naznačuje, že se výrobce odhodlal k velké změně, která se dotkla několika částí pohonné jednotky. Na druhou stranu, během sezóny bude muset vývoj soustředit na nejdůležitější oblasti, zatímco šetrnější výrobci si nechávají volnější ruce.
Jedním dechem ale třeba dodat, že množství utracených žetonů a počet nových koňských sil vůbec nemusí být přímo úměrné. Inženýři mohou upravit mnoho věcí a dosáhnout minimální pokrok, nebo celou zimu pracovat na jediné problémové oblasti a její změnou dosáhnout velké zlepšení.
Žetony utracené před sezónou 2016:
Ferrari 23 (zbývá 9)
Mercedes 19 (zbývá 13)
Honda 18 (zbývá 14)
Renault 7 (zbývá 25)
Ferrari už od představení nového vozu netajilo, že se odhodlalo k rozsáhlejším změnám, které pozitivně ovlivnily aerodynamiku zadní části vozu. Mercedes a Honda utratily o trochu více než polovinu žetonů. V případě Hondy šla alespoň část z nich na odstranění loňských problémů v oblasti MGU-H a turba. Pro Renault má být tato sezóna přechodná, a jelikož měl hodně hektickou zimu, malý počet použitých žetonů je pochopitelný.