Honda jde hledat další koně
Motor ještě nepatří k nejvýkonnějším.
Honda má nový hlavní cíl - zásadně zvýšit výkon spalovacího motoru.
Loni ji potrápila kombinace turbodmychadla a systému na rekuperaci tepelné energie z turba. Turbo bylo malé, tepla málo, následně i příliš málo zachycené energie a pohonná jednotka ztrácela dech daleko před koncem dlouhých rovinek. To by už ale měla být minulost, nové turbo změnilo pozici i velikost, MGU-H poskytuje mnohem více energie a po mnoha loňských selháních se už i spolehlivost dostává na přijatelnou úroveň. Největším nedostatkem se tak stává počet koňských sil v srdci pohonné jednotky - spalovacím motoru.
"Nejprve jsme se soustředili na spolehlivost a myslím, že tuto oblast se nám podařilo zlepšit, přestože v Bahrajnu jsme měli poruchu (pohonné jednotky ve voze Jensona Buttona)," vysvětluje Jusuke Hasegawa, šéf programu Hondy v F1. "Nyní se soustředíme na výkon spalovacího motoru. Víme, že současný výkon není dostatečně vysoký, aby nás dostal do poslední části kvalifikace. Můžu říct… Myslím, že současná výkonnost je přiměřená."
Je automobilka spokojena s prvními výsledky druhé sezóny návratu do F1?
"Je to téměř tak dobré, jak jsme předpokládali. Čekali jsme, že to bude takhle. Jsme na nepříliš dobré, ale přiměřené pozici."
Honda si nechala na sezónu 14 vývojových žetonů a velká část z nich tedy jistě půjde do spalovacího motoru.
"Síla motoru a spalování. Tyto oblasti potřebujeme zlepšit. Na konci rovinek stále zaostáváme, takže potřebujeme celkové zlepšení. Žetony pravděpodobně použijeme na zvýšení výkonu motoru a rekuperaci. Je to ještě otevřené, ale na spolehlivost žetony nepotřebujeme. Samozřejmě, uděláme změny kvůli výkonu, a když jednou budeme mít více výkonu, můžeme kvůli spolehlivosti upravit některé oblasti. Vždy potřebujete sílu i spolehlivost."