Hondě se konečně ulevilo
McLaren má body a nové koně jsou již na cestě.
Výkonnému šéfinženýrovi Hondy se po víkendu v Ázerbájdžánu konečně trochu ulevilo. Oba vozy McLarenu dojely až do cíle a Fernando Alonso získal první dva body. Jusuke Hasegawa přitom nepopírá, že body nebyly získány díky výkonu motoru ani rychlosti vozu, ale kvůli výpadkům soupeřů. Současně ale vyzdvihl zlepšení spolehlivosti, na kterém se pracovalo od zimních testů.
"Velmi se mi ulevilo, že jsme dokázali získat první body. Jezdci odvedli fantastickou práci, přežili závod až do konce, z čehož máme obzvlášť velkou radost. Bylo to velmi důležité," řekl Hasegawa. "Poruchy jsme se ani moc neobávali, ačkoli jsme nasadili nový motor i MGU-H. Jsem velmi rád, že se ukázaly pokroky v oblasti spolehlivosti, což nám umožnilo získat body.
Pro nás je to velmi pozitivní, ale byl to jen jeden závod, takže bychom neměli být příliš sebejistí. Co se týče výkonu, závod dokončilo pouze třináct vozů, takže si musíme přiznat, že jsme nebyli moc rychlí. Rychlost získaná nejnovějšími vylepšeními nestačila k dohnání nejlepších, ale je to změna k lepšímu. McLaren nebyl zvlášť nadšený, protože jsme nepřišli s něčím, co by překlenulo propast mezi námi a favority, ale nakonec také byl potěšen. Je důležité, že jsme jim ukázali, že děláme pokroky, přestože naše cíle jsou mnohem vyšší."
"Zaznamenali jsme selhání převodovky a otáčky párkrát vyskočily příliš vysoko, ale (nový motor) neměl žádný větší problém a ještě bude zkontrolován v Sakuře. Vše by mělo být v pořádku a počítáme s tím, že v Rakousku budou nasazeny oba motory spec 3, i kdybychom neměli náhradní. Nemáme na výběr, potřebujeme mít na trati dva motory spec 3."
"Velmi se mi ulevilo, že jsme dokázali získat první body. Jezdci odvedli fantastickou práci, přežili závod až do konce, z čehož máme obzvlášť velkou radost. Bylo to velmi důležité," řekl Hasegawa. "Poruchy jsme se ani moc neobávali, ačkoli jsme nasadili nový motor i MGU-H. Jsem velmi rád, že se ukázaly pokroky v oblasti spolehlivosti, což nám umožnilo získat body.
Pro nás je to velmi pozitivní, ale byl to jen jeden závod, takže bychom neměli být příliš sebejistí. Co se týče výkonu, závod dokončilo pouze třináct vozů, takže si musíme přiznat, že jsme nebyli moc rychlí. Rychlost získaná nejnovějšími vylepšeními nestačila k dohnání nejlepších, ale je to změna k lepšímu. McLaren nebyl zvlášť nadšený, protože jsme nepřišli s něčím, co by překlenulo propast mezi námi a favority, ale nakonec také byl potěšen. Je důležité, že jsme jim ukázali, že děláme pokroky, přestože naše cíle jsou mnohem vyšší."
Připomeňme, že Fernandu Alonsovi stačilo porazit týmového kolegu, jezdce Sauberu používající loňské motory Ferrari a Romaina Grosjeana, který do cíle dojel velmi pomalým tempem kvůli problémům s brzdami. V pátek v Ázerbájdžánu ale byla otestována i nová, výkonnější verze pohonné jednotky, tzv. spec 3. Hasegawa nepochybuje, že nové koňské síly budou oběma jezdcům k dispozici již příští týden v Rakousku.
"Zaznamenali jsme selhání převodovky a otáčky párkrát vyskočily příliš vysoko, ale (nový motor) neměl žádný větší problém a ještě bude zkontrolován v Sakuře. Vše by mělo být v pořádku a počítáme s tím, že v Rakousku budou nasazeny oba motory spec 3, i kdybychom neměli náhradní. Nemáme na výběr, potřebujeme mít na trati dva motory spec 3."