Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Honda detailněji vysvětluje problémy s testováním

Honda detailněji vysvětluje problémy s testováním

Některé věci se simulovat nedají.

Šéf programu Hondy v F1 prostřednictvím webové stránky Hondy detailněji vysvětlil, kde vznikly problémy, které tento rok drží McLaren na posledním místě v Poháru konstruktérů. Už víme, že Hondě nesedí data z dynamometrů s realitou na trati. Testy na dynamometru totiž v zimě tvrdily, že Honda má konečně poměrně výkonný motor, kterým se přiblíží konkurenci. Využití výkonu, teoreticky ukrytého v současné pohonné jednotce, ale brání vibrace a jiné problémy.

"Hodně věcí nelze testovat na dynamometru, takže je přirozené, že některé funkce se testují (až) ve voze," řekl Jusuke Hasegawa. "Olejová nádrž je jednou z největších věcí v systému, takže pro ni máme testovací stanoviště, ale nedokážeme napodobit stejný typ přetížení a podmínek, jaké jsou ve voze. Samozřejmě, při navrhování teoreticky bereme v úvahu podmínky ve voze, ale ty nejsou stále stejné. Mění se. Proto nám nejprve (od předsezonních testů) dělala problémy olejová nádrž.

Druhým problémem byly vibrace. Na dynamometru se testuje model, který je tužší a těžší, takže nevznikají žádné synchronizované vibrace. Jenže ve voze, s převodovkou a pneumatikami, setrvačnost je mnohem níž. To nemusí nutně vést k vibracím, ale je to totálně odlišné prostředí než to na dynamometru. Samozřejmě, v určitém bodě jsme si uvědomili, že se mohou objevit vibrace, ale skutečnost byla nesrovnatelně horší, než jsme očekávali.
"

Problém zřejmě nebude v dynamometrech, ty má Honda na špičkové úrovni, ale v málo zkušených inženýrech, což je věc, kterou často kritizuje McLaren. Hasegawa také potvrdil, že pro příští sezonu se nevyvíjí zcela nová pohonná jednotka, ale pokračuje vývoj té současné, protože Honda věří ve správnost základního konceptu.