Sepang bude rychlejší a náročnější
Jarno Zaffelli upravuje Tilkeho první okruh.
Mezinárodní okruh v Sepangu právě prochází úpravami a mimo jiné bude pozměněn i jeho profil. Zajímavostí je, že Sepang je prvním okruhem kompletně navrženým a postaveným společností Hermanna Tilkeho, ale úpravy dělá italská společnost Dromo pod vedením Jarna Zaffelliho.
Majitelé okruhu původně chtěli pouze vyřešit problém z odtokem dešťové vody z trati, ale podrobná studie odhalila několik dalších problémů. Zaffelli se proto po konzultaci problémů s FIA a FIM pustil do větších úprav a Formule 1 i MotoGP budou už letos závodit na upraveném okruhu s vyměněnými obrubníky, rychlejší druhou i devátou zatáčkou a upravena bude i ikonická poslední, téměř 180° zatáčka, do které jezdci brzdí z druhé nejdelší rovinky okruhu a snaží se o co nejlepší výjezd na hlavní rovinku.
"Očekáváme, že formule 1 bude rychlejší hlavně v druhé a deváté zatáčce a největší změnou bude nový tvar poslední zatáčky, která před jezdce postaví novou výzvu. Ideální stopa je nyní úplně jiná a každý, kdo bude na vjezdu příliš rychlý, tím otevře dveře na výjezdu. Takže kdybych přišel jako divák, rozhodně bych chtěl lístek s výhledem na poslední zatáčku," řekl Zaffelli.
FIA úpravy zkontroluje v květnu, závod F1 se pojede v říjnu.
Majitelé okruhu původně chtěli pouze vyřešit problém z odtokem dešťové vody z trati, ale podrobná studie odhalila několik dalších problémů. Zaffelli se proto po konzultaci problémů s FIA a FIM pustil do větších úprav a Formule 1 i MotoGP budou už letos závodit na upraveném okruhu s vyměněnými obrubníky, rychlejší druhou i devátou zatáčkou a upravena bude i ikonická poslední, téměř 180° zatáčka, do které jezdci brzdí z druhé nejdelší rovinky okruhu a snaží se o co nejlepší výjezd na hlavní rovinku.
"Očekáváme, že formule 1 bude rychlejší hlavně v druhé a deváté zatáčce a největší změnou bude nový tvar poslední zatáčky, která před jezdce postaví novou výzvu. Ideální stopa je nyní úplně jiná a každý, kdo bude na vjezdu příliš rychlý, tím otevře dveře na výjezdu. Takže kdybych přišel jako divák, rozhodně bych chtěl lístek s výhledem na poslední zatáčku," řekl Zaffelli.
FIA úpravy zkontroluje v květnu, závod F1 se pojede v říjnu.