DTM 2016 – Audi s nejlepším vozem, ale bez titulu
Komplexní profil účastníků.
Audi se zavázalo k dalším třem ročníkům v DTM. Aby ne. Aktuálně má automobilka z Ingolstadtu s německým šampionátem nevyřízený účet – navzdory tomu, že má podle mnohých k dispozici nejlepší vůz v poli, nejdůležitější titul jí prozatím uniká.
Technika
Audi RS 5 DTM. A chtělo by se říci, že více snad ani není potřeba dodávat. Už ke konci sezony 2014 se začala ukazovat síla vozu, který doposud jako jediný nepotřeboval žádnou berličku ani technickou úlevu.
O rok později už nebylo pochyb o tom, že je erespětka nejuniverzálnějším strojem. Dokázala si nejlépe poradit s odchylkami ve specifikacích pneumatik, které přidělaly vrásky soupeřům i dodavateli, a nakonec vyhrála deset z celkových osmnácti závodů.
Po své první zimní pauze dostal model nový základní setup. Pro letošek Audi vsadilo na matný povrch karoserie a tvrdí, že díky speciální fólii jen na polepech ušetří až 1 kg na jeden vůz.
Sestava
Audi bylo prvním z triumvirátu DTM, kdo potvrdil jezdecké složení pro novou sezonu. Vedení ještě před koncem roku ohlásilo, že plánuje ponechat si všechny své stávající piloty.
Už loňský ročník proběhl pro značku bez změn v sestavě, nikoliv však bez překvapení. Miguel Molina přetrhl svoji bezvítěznou šňůru, Jamie Green ukázal, že nezapomněl výhrávat, a Edoardo Mortara poslal soupeřům varovnou zprávu, že i jej bude do budoucna nutno počítat mezi vážné kandidáty na titul.
Mladý Ital by se mohl stát černým koněm sezony 2016. Za týmového kolegu bude nově mít všudypřítomného lišáka Mattiase Ekströma, jenž i tentokrát pojede vedle DTM také MS v rallycrossu. Při prvním víkendu na Hockenheimu se mu navíc splní sen a bude moci nastoupit v obou kategoriích.
Zatímco první změna v týmovém složení má jednoznačně za cíl maximalizovat šance na zisk týmového titulu, tu druhou motivovala stagnace. Audi se rozhodlo dát nový impulz kariéře Adriena Tambaye a poslalo Francouze do stáje Rosberg. Opačným směrem do týmu Abt putoval Nico Müller.
č.
|
Jezdec | Tým |
5
|
Mattias Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline |
48
|
Edoardo Mortara | Audi Sport Team Abt Sportsline |
17
|
Miguel Molina | Audi Sport Team Abt |
51
|
Nico Müller | Audi Sport Team Abt |
10
|
Timo Scheider | Audi Sport Team Phoenix |
99
|
Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix |
27
|
Adrien Tambay | Audi Sport Team Rosberg |
53
|
Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg |
Všechno, nebo nic?
Spielbergská aféra loni poškodila sportovní image automobilky a bylo možná příznačné, že jí nakonec unikly všechny tituly. Letos má Audi možnost začít s čistým štítem. Slaví svoji dvacátou sezonu v DTM a dvorní tovární tým Abt má kromě dvou dekád spolupráce s Ingolstadtem navíc soukromé jubileum sto dvaceti let provozu.
Za devatenáct předchozích ročníků vyprodukovala automobilka devět šampionů DTM. Posledním byl v roce 2013 Mike Rockenfeller. Aktuální model RS 5 DTM letos píše svůj epilog a nic jiného než totální úspěch pro Audi nepřichází v úvahu.
"Chceme získat všechny tři tituly," prohlásil rozhodně vedoucí muž projektu DTM u Audi Dieter Gass.