Komise F1 odsouhlasila změny motorových pravidel
Méně motorů, více hluku a konec žetonů.
Komise F1 již odsouhlasila změny motorových pravidel pro sezóny 2017 až 2020 a Jean Todt je s nimi spokojen, takže by je brzy měla odsouhlasit i Světová rada motorsportu.
Jedním z úkolů daných automobilkám bylo postarat se o snížení ceny pohonných jednotek pro nezávislé týmy. Toto se, podle informací Autosportu, má dosáhnout standardizací některých dílů a senzorů a snížením počtu pohonných jednotek na jezdce a sezónu. Tyto změny se dotknou až sezóny 2018, proto výrobci příští rok sníží ceny pouze o 1 milion eur na sezónu a v roce 2018 o další €3 miliony.
Do pravidel bude zavedena i jednotná cena €12 milionů za pohonné jednotky pro jeden tým na jeden rok, ale pouze jako pojistka. Současné smlouvy se tak možná nezmění a několik týmů bude platit více. Pokud se ale některý tým ocitne v situaci bez dodavatele pohonných jednotek, jedna automobilka mu je dodá a nedostane za ně více než €12 mil. Klíč spojování týmů bez smluv a výrobci motorů zatím neznáme.
Problém s hlučností má vyřešit standardní "generátor hluku" instalovaný do výfukových potrubí nejpozději od sezóny 2018.
Vyrovnanosti pohonných jednotek má pomoci stabilita pravidel od příští sezony až do roku 2020. Také mají být zavedeny omezení v oblastech hmotnosti, rozměrů a turba, ale výměnou za to se zruší žetonový systém.
Detailní seznam změn možná nebudeme znát, dokud FIA po hlasování Světové rady nevydá oficiální tiskovou zprávu.
Jedním z úkolů daných automobilkám bylo postarat se o snížení ceny pohonných jednotek pro nezávislé týmy. Toto se, podle informací Autosportu, má dosáhnout standardizací některých dílů a senzorů a snížením počtu pohonných jednotek na jezdce a sezónu. Tyto změny se dotknou až sezóny 2018, proto výrobci příští rok sníží ceny pouze o 1 milion eur na sezónu a v roce 2018 o další €3 miliony.
Do pravidel bude zavedena i jednotná cena €12 milionů za pohonné jednotky pro jeden tým na jeden rok, ale pouze jako pojistka. Současné smlouvy se tak možná nezmění a několik týmů bude platit více. Pokud se ale některý tým ocitne v situaci bez dodavatele pohonných jednotek, jedna automobilka mu je dodá a nedostane za ně více než €12 mil. Klíč spojování týmů bez smluv a výrobci motorů zatím neznáme.
Problém s hlučností má vyřešit standardní "generátor hluku" instalovaný do výfukových potrubí nejpozději od sezóny 2018.
Vyrovnanosti pohonných jednotek má pomoci stabilita pravidel od příští sezony až do roku 2020. Také mají být zavedeny omezení v oblastech hmotnosti, rozměrů a turba, ale výměnou za to se zruší žetonový systém.
Detailní seznam změn možná nebudeme znát, dokud FIA po hlasování Světové rady nevydá oficiální tiskovou zprávu.