Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Honda by mohla udělat motor na úrovni Ferrari

Honda by mohla udělat motor na úrovni Ferrari

Potřebovala by ale utratit desítky žetonů najednou.

Mercedes a Ferrari už v Bahrajnu nasadily první menší vylepšení svých pohonných jednotek a nespí ani Renault, ačkoli ten zatím minul pouze jeden žeton a připravuje se na nasazení B-verze, od které ale má vysoká očekávání. Hondě po zimě zůstalo na sezónu 14 žetonů a jako jediná ještě nevyužila ani jeden. Jusuke Hasegawa během rozhovoru pro F1i vysvětlil, že čeká na možnost využít je co nejefektivněji. To znamená udělat co největší změnu za co nejméně žetonů a zároveň ji udělat tehdy, když bude některý z jezdců už potřebovat novou pohonnou jednotku.

Fernando Alonso o první pohonnou jednotku přišel po kolizi v Austrálii a pro druhou bude Monako již pátým závodem, takže v Kanadě by mohl dostat novou i s vylepšeními. Jenson Button je na tom velmi podobně, jeho první pohonná jednotka měla poruchu v Bahrajnu a pro druhou bude VC Monaka čtvrtým závodem. Na otázku, zda Honda má připravená menší vylepšení, která by třeba už dávno nasadila nebýt žetonů, měl Hasegawa jednoznačnou odpověď.

"Jednoznačně ano."

Nový šéf programu Hondy v F1 je přesvědčený, že jeho inženýrský tým se od návratu do F1 naučil tolik, že teď by byl schopen postavit motor na úrovni Ferrari a opět mu v tom brání pouze vývojové žetony.

"Nedá se to říct přesně, nemohu vám dát žádná čísla, ale byl by to motor na úrovni Ferrari," odhaduje Hasegawa. "Kdyby nebyly žetony a my bychom mohli jednoduše přidávat nové části, asi bychom se dostali na jeho úroveň. Jenže momentálně bychom k tomu potřebovali více než 40 nebo 50 žetonů. Proto musíme být trpěliví a čekat, dokud budeme mít věc, která nám výrazně pomůže zmenšit ztrátu."

Systém přidělování vývojových žetonů už byl uznán za omyl a letošní sezóna je jeho derniérou. Pro rok 2017 tedy již Honda může vyvíjet pohonnou jednotku zcela bez omezení a je pravděpodobné, že bude v mnohém odlišná od současné.