Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ultra-měkké? Vždyť jsou to přebarvené super-měkké!

Ultra-měkké? Vždyť jsou to přebarvené super-měkké!

Hamilton by chtěl ultra-ultra-ultra-ultra-měkké.

Lewis Hamilton dlouhodobě není spokojený s pneumatikami od Pirelli a rozšíření nabídky o ultra-měkké pneumatiky na tom nic nezmění. Hamilton měl včera první příležitost vyzkoušet je na trati a dospěl k závěru, že to není zajímavá novinka. I tyto pneumatiky je třeba v Monaku zahřívat několik kol a relativně dlouho si udrží dobré vlastnosti. Jakoby Pirelli pouze vzalo super-měkké pneumatiky a červený pruh přebarvilo na fialovo.

"Popravdě řečeno, v podstatě jsou to super-měkké s fialovým pruhem," prozradil úřadující mistr světa svůj názor ultra-měkké sady, které testoval v obou čtvrtečních trénincích. "Jsou to super-měkké přebarvené na fialovo. Úplně stejné, nebo alespoň velmi podobné. Obecně z pneumatik nejsem zrovna nadšený. Je jedno, jestli jsou už zahřáté nebo přehřáté, vždy se chovají velmi zvláštně, jakoby někde měly tlačítko zapnout/vypnout."
 
Podle Hamiltona tedy tento víkend nemáme čekat zábavný závod, všichni se povezou ve vláčku a půjdou pouze na jednu povinnou výměnu pneumatik.

"Bohužel, pravděpodobně to bude přesně stejný závod jako v minulých letech. Nedá se ani uvažovat nad nějakými zajímavými strategiemi, které by závod trochu ozvláštnily. Poslední tři-čtyři roky zde všichni jezdíme jednozastávkovou strategií, tou nejnudnější ze všech. Všichni tu už vědí, že pokud budete stát na pole position, jdete vyhrát závod. S jednozastávkovou strategií to bude pouze procesí. Psal jsem si s jedním kámošem a ten mi napsal, že do Monaka nechce jít, protože je to jako sledovat vláček. Dal jsem mu zapravdu a jen odepsal, že chci být na čele toho vláčku.

V noci jsem přemýšlel, proč tady nemáme více zastávek. Podle mě ultra-měkké nejsou skutečně měkké pneumatiky. Potřebovali bychom ultra-ultra-ultra-ultra-měkké, čtyřikrát měkčí pneumatiky, abychom mohli zastavit vícekrát. To by zamíchalo pořadím na trati. Když jsem začínal, jezdilo se tu na více zastávek a bylo to více vzrušující než teď. Asi tady budeme o 2 sekundy rychlejší než loni, ale na předjíždění to nic nezmění.

Každý, kdo očekává pěkný závod, by měl vědět, že na této trati se nedá předjíždět, takže závodem bude kvalifikace. V neděli uvidíte procesí, vláček. Může se něco stát, něco jako loni, ale neuvidíte nás bojovat o pozice, uvidíte vozy jezdící za sebou.
"

Abychom vyvážili Hamiltonův pesimismus, můžeme podotknout, že karty mohou zamíchat havárie a skutečný i virtuální safety car, co ho loni připravilo o téměř jisté vítězství. Kromě toho, podle meteorologů je 50% šance, že v neděli v Monaku zaprší.