Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Odpůrci alkoholu požadují zrušení smlouvy s Heinekenem

Odpůrci alkoholu požadují zrušení smlouvy s Heinekenem

Alkohol a závody je prý třeba držet striktně oddělené.

Formule 1 v Kanadě představila nového titulárního sponzora, nizozemskou značku piva Heineken. Její výrobce podepsal s FOM víceletou smlouvu a je připravený podepisovat velmi mastné šeky a nad rámec toho plánuje komunikovat s fanoušky a přinášet jim zajímavé pohledy do zákulisí prostřednictvím sociálních sítí a organizovat různé akce, kterých se budou účastnit David Coulthard a Jackie Stewart a podle nejnovějších zpráv i členové dvou týmů, mezi nimiž by měl být i Red Bull. Dobrá zpráva pro F1 a její fanoušky? Velmi pravděpodobně ano, ale prezident Mezinárodní automobilové federace dostal rozhořčený dopis od generální tajemnice European Alcohol Policy Alliance. Ta by nejraději z F1 vyhnala všechny výrobce alkoholických nápojů a je velmi znepokojena, že místo toho se jeden z nich stal titulárním sponzorem.

"Heineken právě oznámil novou sponzorskou dohodu s F1, přičemž pět let má mít hodnotu $150 milionů. S touto novou smlouvou se Heineken dostane na místo jednoho z hlavních sponzorů tohoto sportu, bude ve jménech závodů, bude na okruzích, v TV reklamách a bude součástí dalších propagačních aktivit.

Toto je zdrojem velkých obav, protože alkohol a ježdění by se neměly míchat. Značky alkoholických nápojů momentálně dominují sponzoringu v F1 a spojují populární motorsport s jedním z hlavních zabijáků na našich silnicích, jízdu pod vlivem alkoholu.

Reklama na alkohol má velký vliv na společnost, zejména na mladé lidi. Jak moc dobře víte, F1 byl sport do značné míry sponzorovaný výrobci alkoholu už předtím, než byla podepsána tato nová smlouva. Analýza předvádění značek alkoholických nápojů během loňské Velké ceny Monaka ukázala, že za minutu se předvedlo v průměru 11 značek alkoholu, což je v průměru jedna každých 5 sekund. Předvádění alkoholu během ikonických sportovních akcí posiluje a zveličuje proalkoholní sociální normy. Velkou cenu Monaka celosvětově sledovalo přibližně 500 milionů lidí a s novou sponzorskou smlouvou přidanou k již existujícím, se F1 stává více globální propagační akcí pro značky alkoholických nápojů, než sportovní událostí," napsala Mariann Skar Jeanu Todtovi.