Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hamilton a Rosberg měli stejný technický problém

Hamilton a Rosberg měli stejný technický problém

Jenom Rosberg našel správný přepínač.

Šéf Mercedesu hned po závodě prozradil, že oba jeho jezdce postihl stejný problém s nastavením pohonné jednotky, ale pouze jeden z nich to dokázal prostřednictvím volantu vyřešit. Zatímco Nico Rosberg si pohodlně dojel pro vítězství, Lewis Hamilton se zbytečně dožadoval pomoci od inženýrů trpících na boxové zídce.

Pravidlo omezující komunikaci mezi jezdcem a týmem inženýrům zakazuje radit svým svěřencům v otázkách nastavování vozu, a to se vztahuje i na nastavení motoru, pokud není ohrožena bezpečnost. A v tomto případě byl ohrožen pouze Hamiltonův výsledek.

"Problém měly oba vozy. Šlo o nastavení některých přepínačů. Lewisův problém se objevil o něco dříve, Nicův o pár kol později. Je způsob, jak toto nastavení změnit pomocí volantu, ale pravidla nám nedovolují o tom s jezdci mluvit. Toto způsobilo trochu zmatku a chvíli trvalo, než byl Lewisův vůz resetován. Nico byl v trochu šťastnější pozici, protože už něco měnil dříve a v podstatě to pak jen změnil znovu. Lewis se na to snažil přijít a trvalo mu to 12 kol. Výkon se mu pak vrátil, ale už bylo pozdě,“ řekl Toto Wolff.
 
Hamilton ale popřel, že by našel správné řešení.

"Nic jsem neudělal, opravilo se to samo," řekl Hamilton. "Máme asi tak 16 pozic motoru a v každé je asi tak 20 dalších nastavení. Takže netuším, v čem byl problém. Prostě jsem ztratil část výkonu."

Hamilton je nespokojený s pravidlem, které jej nutí během závodu řešit takové problémy.

"FIA udělala Formuli 1 takto technickou. Motor může mít sto, dvě stě různých nastavení, takže není šance, abych se v tom orientoval. Bez ohledu na to, jak dlouho bych to studoval. Škoda, že jsem nemohl závodit. Chtěl jsem. Kdybych mohl vyřešit situaci s motorem, mohl jsem být součástí show, možná dohnat jezdce vpředu. Ale nestalo se."

Oficiální zpráva od Mercedesu upřesňuje, že oba jezdci měli problém s nastavením motoru, ale příčina nebyla stejná.

"Nico během závodu udělal změnu, která způsobila problém. Když mu pak bylo řečeno, že problém je v nastavení, což FIA povoluje, nastavení znovu změnil. Lewis měl určité nastavení už od startu, proto nebylo zřejmé, že toto nastavení způsobuje problém."
 
Přepis komunikace mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem:

Hamilton: Ztrácím všude. Samozřejmě mi to nepomáhá. Není nějaké řešení?
Inženýr: Pracujeme na tom.
Hamilton: Lidi, musíte zvýšit rychlost!
Inženýr: Zdá se, že problém je v tvém aktuálním režimu.
Hamilton: Nevím, o čem mluvíš. Nevím, co je špatně.
Hamilton: Toto je směšné. Nevím. Každých pět vteřin se dívám na ten prokletý volant a snažím se najít ten přepínač ve špatné poloze.
Inženýr: Lewisi, neděláš nic špatně, jen musíš najít nesprávné nastavení.
Hamilton: Možná nedokončím závod. Jdu vyzkoušet a změnit všechno.
Inženýr: To bychom ti nedoporučovali.
Hamilton: Můžu vám to říkat jedno po druhém a vy mi řeknete, jestli je to v pořádku?
Inženýr: Ne, to se nesmí.
Hamilton (pár kol před cílem): Děkuji ***** hoši. Výkon je zpět.

Hamilton v jednom z rozhovorů řekl, že plný výkon měl až do konce závodu, ale už ho nevyužil, jelikož beztak neměl šanci nikoho předjet.