Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Akcí a aférami nabitý Norisring

Akcí a aférami nabitý Norisring

Čtvrtý závodní víkend ve zpětném zrcátku.

123 500 jednotek diváků, divoké akce a kolize na trati, aféry mimo ni. Norisring, pasovaný na vrchol sezony DTM, splnil očekávání a v lecčems je i překonal.



Přepsaná historie a klaun Ekström


Nic není v DTM dané a netrvá dlouho. I tak nepoznal Norisring čtrnáct let jiného pokořitele než jezdce Mercedesu. O roli hegemona však Stuttgarští v sobotu přišli. V neděli to bylo navíc poprvé v novodobé DTM, co Mercedes zcela chyběl na stupních vítězů.

Stejně jako v roce 2013, kdy to však oficiálně nevyšlo, byl katem stříbrných šípů Mattias Ekström. Věrný svému mottu do toho šel opět tvrdě a domů odešel s prázdnou.

Um šampiona let 2004 a 2007 je nesporný a švédský všeuměl je v mnoha ohledech třídou sám pro sebe, má však své meze a to zejména v odhadu svých mezí. Po druhém závodním víkendu ve Spielbergu označil Maximiliana Götze a Antónia Félixe da Costu dle způsobu, jakým podle něj přistupují k soubojům, za klauny. Nyní se mu políček po dvou nepovedených manévrech vrátil zpět.

 

Motorsport Festival Lausitzring 2016


Bez servítků


DTM si před začátkem sezony stanovila za cíl dostat jezdce do popředí a nechávat volný průběh jejich emocím. Norisring splnil i tuto položku.

Timo Glock převážnou část sobotního závodu bojoval s nefunkčním systémem DRS. Stejný problém, který je zcela mimo kontrolu jezdců či týmů, postihl během letošní sezony už několik vozů. Když začalo křídlo Glockovi v manuálním módu fungovat, použil jej v jednom z kol vícekrát, než je dovoleno (na Norisringu lze DRS aktivovat pouze dvakrát behěm jednoho okruhu, na ostatních tratích třikrát).

Pozornosti komisařů to neušlo a jezdci BMW k výslednému času přičetli pět sekund. Tím se v cíli propadl o sedm míst. "Pravidla DTM jsou ten největší vtip na světě. 32 kol mi DRS nefunguje a když se spustilo v manuálním módu, dostanu penalizaci za to, že jsem jej použil třikrát. Nikoho jsem nepředjel ani nezískal výhodu," láteřil následně Glock na svém twitterovském účtu.

To Christianu Vietorisovi stačilo jedno slovo, se kterým se dostal do titulků. V přímém televizním přenosu prohlásil, že Ekström je podle něj "das allergrößte Arschloch" a za urážku soupeře dostal pokutu 3000 euro. Na jeho obhajobu je potřeba řící, že německá ARD jej odchytila krátce poté, co plný adrenalinu a emocí vystoupil ze svého vozu.

 

Nico Müller

 

Když se (ne)daří, co se dařit má

Vietoris zápolil během víkendu nejen se slovy, ale také se spojkou a svůj problém netakticky prozradil před startem sobotního závodu. V nedělní kvalifikaci jezdci týmu Mücke zase scházela jedna sada nových pneumatik, kterou použil už v závodě den předtím. Výsledkem bylo patnácté místo na startu závodu i na jeho konci. Mezitím penalizace za vystrčení Antónia Félixe da Costy. Víkend, jenž se mohl stát povedenou kapitolou v kariéře rodáka z Gerolsteinu, tak skončil frustrací.

Také Adrien Tambay měl zaděláno na jeden ze svých úspěšnějších výkonů. V sobotu dojel sedmý a v neděli bojoval o šesté místo s Wickensem. Pak jej však Félix da Costa vytlačil z dráhy, ztratil mnoho pozic a nakonec byl mezi pěticí jezdců, kteří se nedostavili po závodě ke zvážení. Prohřešek nehodný profesionálů, za který byli všichni diskvalifikováni, na Norisringu však způsobený tím, že cesta k technickým delegátům je zde delší než na ostatních okruzích.

Opačný průběh měly závody pro BMW. Na začátku víkendu to vypadalo, že Mnichovští budou jen z dálky přihlížet, jak se Mercedes a Audi perou o vítězství. Závěrečná nedělní bilance však byla: jedna pole position, dva jezdci na stupních vítězů a celkově šest vozů v bodované desítce, vedení v poháru výrobců i šampionátu jezdců! A to nás výsostná trať BMW teprve čeká - za tři týdny v Zandvoortu.