Sauber zachráněn?
Světlo na konci velmi dlouhého tunelu.
Před Velkou cenou Rakouska se objevily informace, že Sauber našel štědré investory, kteří pomohou zajistit dlouhodobou budoucnost týmu. Zda je to pravda, jsme se zatím nedozvěděli, ale Beat Zahnder, týmový manažér, potvrdil zlepšení finanční situace a vyrovnání závazků vůči zaměstnancům.
"Zaplacení mezd rozhodně pomohlo atmosféře v týmu," přiznal Zahnder. "Zaplacení zpožděných výplat je součástí komplexního řešení, na kterém jsme celou dobu pracovali, ale více vám může říci pouze Monisha (Kaltenborn, šéfka týmu). Samozřejmě se tím změnila nálada v týmu, protože všichni opět věří v naši budoucnost.
Bylo důležité nevzdat se a já si myslím, že můžeme být na lidi v našem týmu na trati i v továrně velmi hrdí, že se navzdory omezeným možnostem nepřestali snažit. Na konci tunelu vždycky bylo světlo, ale jak víte, Švýcarsko nedávno otevřelo nejdelší železniční tunel na světě a dalo by se říct, že náš tunel byl stejně dlouhý, ale celou dobu jsme viděli světlo na jeho konci. Nyní se již tunel zdá být o něco kratší."
"Zaplacení mezd rozhodně pomohlo atmosféře v týmu," přiznal Zahnder. "Zaplacení zpožděných výplat je součástí komplexního řešení, na kterém jsme celou dobu pracovali, ale více vám může říci pouze Monisha (Kaltenborn, šéfka týmu). Samozřejmě se tím změnila nálada v týmu, protože všichni opět věří v naši budoucnost.
Bylo důležité nevzdat se a já si myslím, že můžeme být na lidi v našem týmu na trati i v továrně velmi hrdí, že se navzdory omezeným možnostem nepřestali snažit. Na konci tunelu vždycky bylo světlo, ale jak víte, Švýcarsko nedávno otevřelo nejdelší železniční tunel na světě a dalo by se říct, že náš tunel byl stejně dlouhý, ale celou dobu jsme viděli světlo na jeho konci. Nyní se již tunel zdá být o něco kratší."
Díky novému zdroji financí se mohou pustit alespoň do nejjednodušších úprav současného vozu, ale hlavní je, že mohou pořádně rozjet vývoj zcela nového vozu pro sezónu 2017.
"V Silverstone budeme mít pár nových drobností a možná i v Hockenheimu, ale pak se už stoprocentně soustředíme na přípravu na rok 2017. Nadále chceme porážet vozy Manoru a možná i Renaultu, ale musíme být realisté. Jsme malý tým a všechny síly musíme soustředit na příští sezónu. Pro technické oddělení, pro designéry je občas frustrující mít připravená zlepšení a nemoct je dostat na vůz, protože na to nejsou finanční prostředky. Ale jak jsem řekl, vypadá to tak, že budeme mít světlejší budoucnost."
"V Silverstone budeme mít pár nových drobností a možná i v Hockenheimu, ale pak se už stoprocentně soustředíme na přípravu na rok 2017. Nadále chceme porážet vozy Manoru a možná i Renaultu, ale musíme být realisté. Jsme malý tým a všechny síly musíme soustředit na příští sezónu. Pro technické oddělení, pro designéry je občas frustrující mít připravená zlepšení a nemoct je dostat na vůz, protože na to nejsou finanční prostředky. Ale jak jsem řekl, vypadá to tak, že budeme mít světlejší budoucnost."