Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Oficiální zpráva FIA o odmítnutí halo

 Oficiální zpráva FIA o odmítnutí halo

Novým cílem je rok 2018.

Strategická skupina F1 se včera dohodla, že halo se na vozech sezóny 2017 neobjeví, Jean Todt, Bernie Ecclestone a týmy budou mít více času na zvážení všech možností.

"Bylo rozhodnuto, že vzhledem k relativní krátkosti času před začátkem sezóny 2017 by bylo rozumné využít zbytek tohoto roku a začátek příštího roku ke zvážení plného potenciálu všech možností dříve, než se přistoupí ke konečnému schválení," píše se v tiskové zprávě od Mezinárodní automobilové federace.

"To bude zahrnovat testování systému "halo" na několika tratích během tréninků zbytku aktuální sezony a začátku sezony 2017. Zatímco halo je v současnosti preferovanou možností, protože momentálně nabízí nejkompletnější řešení, Strategická skupina se shodla, že další rok vývoje může vést k ještě kompletnějšímu řešení. Je pravděpodobné, že halo se začne používat v roce 2018."

Jak tedy říkaly první zprávy, halo nebude na vozech sezóny 2017, ale jeho vývoj se nezastavuje. Z oficiální zprávy FIA se však dá vyčíst, že to nakonec nemusí být halo, co bude chránit hlavy jezdců F1. Co může být tím "nejkompletnějším řešením" lepším než současné halo? Jistě by to mohlo být jednoduše halo po dalším roce vývoje, halo 2, a nabízí se i aeroscreen. Štít z plexiskla od Red Bullu neměl šanci být připravený před začátkem sezóny 2017, proto dostalo přednost halo, ale protože nakonec na vozech nebude ani halo, estetičtější aeroscreen je opět ve hře. Také je možné, že se objeví úplně jiný způsob, jak zlepšit ochranu jezdcovy hlavy, nebo že se nakonec neschválí nic. Rok 2018 je ještě daleko.