Novinky

  • 02.12.2024 Neutral Rezervním jezdcem BWT Alpine bude v roce 2025 dvacetiletý Estonec Paul Aron

  • 02.12.2024 Good Felipe Drugovich nastoupí ve VC Abú Zabí v Aston Martinu do prvního tréninku

  • 02.12.2024 Neutral Jack Doohan pojede VC Abú Zabí v týmu Alpine místo Estebana Ocona.

Facebook Instagram

Halo je nejlepším řešením pro rok 2018

Halo je nejlepším řešením pro rok 2018

FIA obhajuje novou ochranu jezdcovy hlavy.

Halo se nezamlouvá mnohým fanouškům, ani jezdcům a šéfům týmů F1. FIA ​​nicméně trvá na tom, že jeho dopsání do pravidel pro sezonu 2018 je správným rozhodnutím. Je potřeba zvyšovat ochranu hlavy jezdce a nic jiného nemělo tak dobré výsledky jako toto zařízení. Na své webové stránce FIA píše, že několik incidentů je důvodem, proč udělala ze zavedení nové ochrany proti čelnímu nárazu svou prioritu. Kromě těch skutečných došlo i k mnohým těsně vedle, kdy jezdce ochránilo pouze štěstí.

Některým fanouškům nevyhovuje vzhled, ale na tom se ještě pracuje, hledá se hezčí (méně odpudivé) řešení. Mnozí si myslí, že Halo jezdce sice ochrání před letící pneumatikou, ale může mu ublížit, když na jeho voze přistane soupeřův. Nneí to prý pravda.

"Soustředili jsme se na tři hlavní rizikové situace. Kontakt vůz-vůz, kontakt vůz-prostředí a externí objekty. Ukázalo se, že při incidentech vůz-vůz Halo vydrží patnáctinásobek statické zátěže o velikosti hmotnosti vozu, čímž významně snižuje riziko zranění," vysvětluje FIA. "Test vůz-prostředí za použití předcházejících incidentů ukázal, že Halo v mnoha případech zabrání kontaktu přilby se zdí nebo bariérou. V případě letících externích objektů může Halo úspěšně odklonit velké předměty směřující do oblasti kokpitu a ukázalo se také zlepšení v oblasti ochrany proti menším úlomkům.

Kromě toho zpětná vazba z rozsáhlého programu testování na trati ukázala, že výhled z kokpitu zůstal v podstatě nezměněný, centrální pilíř nezpůsobuje žádné problémy. Testování na trati také neodhalilo žádné problémy spojené s opuštěním kokpitu."

Co se týče ostatních testovaných řešení, Aeroscreen Red Bullu zkoušený loni v Rusku byl úspěšný v některých oblastech, ale další testy nedopadly dobře. Jediné kolo Sebastiana Vettela se Shieldem ve Velké Británii pouze potvrdilo obavy, které již FIA měla. Halo je proto to jediné, co se stihne dostat na vozy v sezoně 2018.