FIA protlačila Halo
Od roku 2018 bude povinnou součástí vozů F1.
Příští rok budou vozy F1 vypadat velmi podobně jako letos, až na to, že na každém z nich bude namontované Halo. Tento typ ochrany hlavy jezdce se už zdál být pohřben, ale po neúspěšném testu Shieldu na Silverstone (Vettel po jediném kole požádal mechaniky, ať ho z jeho ferrari sundají) po něm FIA sáhla jako po jediném ověřeném řešení.
"Po jednomyslném souhlasu Strategické skupiny F1 se zavedením další ochrany hlavy jezdce, v červenci 2016 a s opakující se podporou od jezdců, FIA potvrdila zavedení Halo pro sezonu 2018. S podporou týmů budou některé prvky jeho designu ještě upraveny. Poté, co bylo v uplynulých pěti letech vyvinuto a posouzeno velké množství zařízení, je nyní jasné, že Halo představuje celkově největší zvýšení bezpečnosti," píše se v oficiální zprávě FIA ze včerejšího setkání Strategické skupiny.
Členy Strategické skupiny jsou Mercedes, Ferrari, Red Bull, Williams a McLaren a na základě pořadí v Poháru konstruktérů z minulé sezony obsadila šesté křeslo Force India. Na pozvání Rosse Brawna, výkonného ředitele sportovních záležitostí F1, se setkání poprvé zúčastnili i zástupci Renaultu, Toro Rosso, Sauberu a Haasu, přestože nemají hlasovací právo.
Jean Todt, prezident FIA, se v oficiální zprávě snaží naznačit, že jednal s podporou všech týmů, ale opak je pravdou. Web Motorsport zjistil, že Todt získal podporu pouze jednoho týmu, ostatní byly proti. Halo protlačil sám, protože když se jedná o bezpečnost, FIA může pravidla upravovat i zcela sama. V oficiální zprávě se odvolává na hlasování z roku 2016, kdy se všechny týmy shodly v názoru, že Halo nechtějí na vozech pro sezonu 2017.
Jezdci F1 nejsou v otázce správnosti zavedení Halo jednotní, ale FIA má stabilní podporu předsedy Asociace jezdců velkých cen Alexe Wurze.
"Pokud jde o zavedení dodatečné ochrany hlavy, my jezdci, jak již bylo několikrát řečeno, respektujeme postoj FIA k otázce bezpečnosti a podporujeme neustálou snahu o zvýšení bezpečnosti závodění," cituje Wurze Motorsport.
Pravidlo vstoupí v platnost, až když projde i přes Světovou radu motorsportu, která ale obvykle podpoří názor prezidenta FIA, bývalého šéfa týmu Ferrari. Kvůli hmotnosti Halo se bude pravděpodobně zvyšovat i maximální váha vozů, v opačném případě by byli znevýhodněni těžší jezdci.
Oficiální zpráva FIA informuje také o pokroku v dalších třech otázkách.
Pohonné jednotky od roku 2021: Dvou setkání v Paříži věnovaných tomuto tématu se zúčastnilo mnoho lidí z řad největších výrobců automobilů. Další detaily budou prezentovány na zářijovém setkání Strategické skupiny.
Kontrola nákladů: Bude založena nová pracovní skupina, jejímž úkolem bude předkládat Strategické skupině návrhy pravidel týkajících se finanční udržitelnosti.
Zlepšení show: Proběhla plodná diskuse, na návrhy se podívají odborníci a vypracují studie konkrétních řešení.
"Po jednomyslném souhlasu Strategické skupiny F1 se zavedením další ochrany hlavy jezdce, v červenci 2016 a s opakující se podporou od jezdců, FIA potvrdila zavedení Halo pro sezonu 2018. S podporou týmů budou některé prvky jeho designu ještě upraveny. Poté, co bylo v uplynulých pěti letech vyvinuto a posouzeno velké množství zařízení, je nyní jasné, že Halo představuje celkově největší zvýšení bezpečnosti," píše se v oficiální zprávě FIA ze včerejšího setkání Strategické skupiny.
Členy Strategické skupiny jsou Mercedes, Ferrari, Red Bull, Williams a McLaren a na základě pořadí v Poháru konstruktérů z minulé sezony obsadila šesté křeslo Force India. Na pozvání Rosse Brawna, výkonného ředitele sportovních záležitostí F1, se setkání poprvé zúčastnili i zástupci Renaultu, Toro Rosso, Sauberu a Haasu, přestože nemají hlasovací právo.
Jean Todt, prezident FIA, se v oficiální zprávě snaží naznačit, že jednal s podporou všech týmů, ale opak je pravdou. Web Motorsport zjistil, že Todt získal podporu pouze jednoho týmu, ostatní byly proti. Halo protlačil sám, protože když se jedná o bezpečnost, FIA může pravidla upravovat i zcela sama. V oficiální zprávě se odvolává na hlasování z roku 2016, kdy se všechny týmy shodly v názoru, že Halo nechtějí na vozech pro sezonu 2017.
Jezdci F1 nejsou v otázce správnosti zavedení Halo jednotní, ale FIA má stabilní podporu předsedy Asociace jezdců velkých cen Alexe Wurze.
"Pokud jde o zavedení dodatečné ochrany hlavy, my jezdci, jak již bylo několikrát řečeno, respektujeme postoj FIA k otázce bezpečnosti a podporujeme neustálou snahu o zvýšení bezpečnosti závodění," cituje Wurze Motorsport.
Pravidlo vstoupí v platnost, až když projde i přes Světovou radu motorsportu, která ale obvykle podpoří názor prezidenta FIA, bývalého šéfa týmu Ferrari. Kvůli hmotnosti Halo se bude pravděpodobně zvyšovat i maximální váha vozů, v opačném případě by byli znevýhodněni těžší jezdci.
Oficiální zpráva FIA informuje také o pokroku v dalších třech otázkách.
Pohonné jednotky od roku 2021: Dvou setkání v Paříži věnovaných tomuto tématu se zúčastnilo mnoho lidí z řad největších výrobců automobilů. Další detaily budou prezentovány na zářijovém setkání Strategické skupiny.
Kontrola nákladů: Bude založena nová pracovní skupina, jejímž úkolem bude předkládat Strategické skupině návrhy pravidel týkajících se finanční udržitelnosti.
Zlepšení show: Proběhla plodná diskuse, na návrhy se podívají odborníci a vypracují studie konkrétních řešení.