Mercedes použil 5 žetonů
Oba jeho vozy pohánějí vylepšené pohonné jednotky.
Mercedes dnes oznámil, že před víkendem Velké ceny Belgie utratil 5 vývojových žetonů, ale nepodělil se o informaci, které části pohonné jednotky změnil. Úpravy byly původně plánovány až na Monzu a podle informací italských médií bylo vylepšení zaměřené na zvýšení výkonu pohonné jednotky, která je složena ze spalovacího motoru s turbem a dvou rekuperačních systémů zachycujících tepelnou energii z výfuku a kinetickou energii z brzd.
Pro Nica Rosberga je to čtvrtá pohonná jednotka v této sezoně, a protože do jejího konce zbývá 9 závodů, perfektně se drží plánu. Lewis Hamilton je na tom hůře, na začátku sezony přišel o dvě turba a dva motorgenerátory tepelné energie (MGU-H). Kvůli tomu teď dostal za využití nové pohonné jednotky, s dalším turbem a dalším MGU-H, trest ztráty patnácti míst na startu. A když už má startovat vzadu, v dnešním druhém tréninku si rovnou vzal další novou pohonnou jednotku, za což dostal další, úplně stejný trest a v neděli odstartuje z poslední řady. Je možné, že zítra do posledního tréninku a kvalifikace nastoupí s další novou pohonnou jednotkou, protože tvrdší trest už beztak dostat nemůže a bohatá zásoba nových pohonných jednotek by se mu v boji o titul mistra světa mohla hodit.
Zákazníci Mercedesu jsou podstatně šetrnější, ve vozech Williamsu, Force Indie a Manoru tento víkend není ani jedna nová pohonná jednotka. Německá automobilka pro ně má jiný plán jako pro svůj tovární tým a Valtteri Bottas, Felipe Massa, Nico Hülkenberg, Sergio Pérez i Pascal Wehrlein dostali nové, ale ještě nevylepšené pohonné jednotky v Německu. Vylepšené pravděpodobně dostanou, až když je budou potřebovat, což není celkem ideální, protože na rychlých tratích Spa-Francorchamps a Monza se dá dobře využít každá koňská síla.
Esteban Ocon "zdědil" motorový účet po Riu Haryantovi, který kvůli poruše začal používat třetí pohonnou jednotku dříve než ostatní jezdci zákaznických týmů a Ocon se proto možná dočká vylepšené pohonné jednotky jako první. Nakonec by se ale prý měly nové díly dostat ke všem jezdcům s motory s trojcípou hvězdou.
Německé automobilce ještě zůstalo na kontě 6 vývojových žetonů, Hondě 3, Ferrari 3 a Renaultu 21. Renault už oznámil, že s vývojem letošní pohonné jednotky skončil a své žetony nevyužije. Od Ferrari se očekává, že žetony využije před domácím závodem v Monze a Honda chce poslední žetony využít před koncem sezóny, možná před Velkou cenou Japonska, nebo když budou jezdci McLarenu opět potřebovat nové pohonné jednotky.
Pro Nica Rosberga je to čtvrtá pohonná jednotka v této sezoně, a protože do jejího konce zbývá 9 závodů, perfektně se drží plánu. Lewis Hamilton je na tom hůře, na začátku sezony přišel o dvě turba a dva motorgenerátory tepelné energie (MGU-H). Kvůli tomu teď dostal za využití nové pohonné jednotky, s dalším turbem a dalším MGU-H, trest ztráty patnácti míst na startu. A když už má startovat vzadu, v dnešním druhém tréninku si rovnou vzal další novou pohonnou jednotku, za což dostal další, úplně stejný trest a v neděli odstartuje z poslední řady. Je možné, že zítra do posledního tréninku a kvalifikace nastoupí s další novou pohonnou jednotkou, protože tvrdší trest už beztak dostat nemůže a bohatá zásoba nových pohonných jednotek by se mu v boji o titul mistra světa mohla hodit.
Zákazníci Mercedesu jsou podstatně šetrnější, ve vozech Williamsu, Force Indie a Manoru tento víkend není ani jedna nová pohonná jednotka. Německá automobilka pro ně má jiný plán jako pro svůj tovární tým a Valtteri Bottas, Felipe Massa, Nico Hülkenberg, Sergio Pérez i Pascal Wehrlein dostali nové, ale ještě nevylepšené pohonné jednotky v Německu. Vylepšené pravděpodobně dostanou, až když je budou potřebovat, což není celkem ideální, protože na rychlých tratích Spa-Francorchamps a Monza se dá dobře využít každá koňská síla.
Esteban Ocon "zdědil" motorový účet po Riu Haryantovi, který kvůli poruše začal používat třetí pohonnou jednotku dříve než ostatní jezdci zákaznických týmů a Ocon se proto možná dočká vylepšené pohonné jednotky jako první. Nakonec by se ale prý měly nové díly dostat ke všem jezdcům s motory s trojcípou hvězdou.
Německé automobilce ještě zůstalo na kontě 6 vývojových žetonů, Hondě 3, Ferrari 3 a Renaultu 21. Renault už oznámil, že s vývojem letošní pohonné jednotky skončil a své žetony nevyužije. Od Ferrari se očekává, že žetony využije před domácím závodem v Monze a Honda chce poslední žetony využít před koncem sezóny, možná před Velkou cenou Japonska, nebo když budou jezdci McLarenu opět potřebovat nové pohonné jednotky.