Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Dostane Rosberg lepší pohonnou jednotku?

Dostane Rosberg lepší pohonnou jednotku?

Mercedes nepřestává vyvíjet.

Toto Wolff před Velkou cenou Itálie prozradil, že ho čeká složité rozhodnutí. Továrna v Brixworthu totiž bez přestávky pokračuje ve vývoji pohonné jednotky, z čehož mohou stříbrné vozy těžit v příští sezoně, ale jeden z nich by mohl nové koňské síly využít již v závěru této sezony.

Nico Rosberg dostal ve Spa čtvrtou pohonnou jednotku a podle pravidel jich může v sezoně použít pět. Mercedesu zůstaly ještě tři vývojové žetony, takže se otevírá příležitost nasadit některé novinky ještě letos. Jenže Lewis Hamilton už ve Spa, ne vlastní vinou, překročil povolený limit pohonných jednotek na sezonu, a protože ho beztak čekala tvrdá penalizace, vzal si rovnou tři nové pohonné jednotky. S takovou zásobou pohonných jednotek může pohodlně dokončit sezonu, ale pokud by i on měl dostat finální model, čekala by ho další penalizace. Udělá tedy Mercedes to, co je nejlepší pro jeho boj s ostatními týmy, nebo dá přednost co nejvyrovnanějšímu boji o jezdecký titul mistra světa?

"Pokud najdeme možnost na další zlepšení, bude k dispozici pouze Nicovi. Je to složitá situace, ale i tohle patří k motorsportu," řekl šéf Mercedesu. "V jedné sezoně se to otočí proti vám a v další dostanete pomocnou ruku. Nyní ještě nevíme, zda najdeme tolik výkonu, aby se vyplatilo nasadit nové díly. Pokud ano, pravděpodobně to uděláme. Tak to prostě chodí. Pokud najdeme více výkonu, příští rok z toho bude mít užitek i Hamilton, ale zatím nic nemáme, takže teď je to pouze akademická debata."

Hamilton je už smířený s tím, že jeho soupeř možná dostane malou výhodu.

"Vývoj motoru běží bez přestávky a je možné, že do konce roku ještě přijde jeden nový balík a já ho nebudu moci využít," připouští Hamilton. "Ale je to oběť, kterou jsem musel udělat. Teď mám motory a jiné už mít nebudu. Můj předchozí motor v Belgii mohl a nemusel vydržet, takže jsme vzali tři motory, které jsou rozhodně lepší než ten předtím. Takže budu bojovat s těmito třemi motory a vůbec mě to neobírá mou o sebejistotu."

Hamilton má ale i malou výhodu. Pokud se chce Rosberg vyhnout penalizaci, musí mu do konce sezony kromě pohonné jednotky z Belgie stačit už jen jedna. Úřadující šampion má kromě té z Belgického závodu ještě dvě a nemusí se bát využívat je naplno.

"Rozhodně na ně teď zatlačím více. U těchto motorů máte určitou životnost, kterou můžete během závodního víkendu využít, a já jsem dosud nikdy nebyl ani blízko. Při pěti motorech na sezonu jsem musel šetřit, šetřit a šetřit, aby vydržely co nejdéle, ale to už teď nemusím."