Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Příští rok budou odolnější pneumatiky a méně zastávek

Příští rok budou odolnější pneumatiky a méně zastávek

Jezdci se více soustředí na závodění.

Paul Hembery, sportovní ředitel Pirelli, v rozhovoru pro oficiální webovou stránku F1 potvrdil, že pro příští sezónu se vyvíjejí nejen širší a přilnavější, ale i odolnější pneumatiky. O tolik odolnější, že by měl klesnout průměrný počet zastávek v boxech. Také by měli správně fungovat v širším teplotním rozmezí, takže jezdci budou méně myslet na ně a více na závodění, pokud tedy vše dopadne podle plánu.

"V roce 2017 bude degradace mnohem menší a pneumatiky, pokud splníme své cíle, budou mít širší pracovní okno. Ano, to samo o sobě něco ubere na straně strategií, nebo přinejmenším uvidíme méně rozdílů mezi strategiemi jednotlivých týmů. Ale snažíme se dosáhnout alespoň určité úrovně degradace! (smích) Rozhodně to vozy zrychlí. Očekáváme zrychlení o tři až čtyři sekundy. To není málo. Pro pneumatiky to bude těžké, pro směsi to bude těžké, což znamená degradaci, takže se udrží dobrá úroveň strategičnosti."

Kvůli novým pneumatikám se udělala výjimka v omezení testování a Mercedes, Red Bull a Ferrari budou od srpna testovat první prototypy širokých pneumatik na různých tratích. Nové pneumatiky a nové vozy se však poprvé setkají až v únoru během prvního předsezónního testu a Hembery není nadšený, že by to mělo být někde v Evropě. Na začátku roku bývá chladno i ve španělské Barceloně.

"Raději bychom to udělali někde v Bahrajnu nebo Abú Zabí. Teploty budou reprezentativnější a obě tratě už dobře známe. Jednoznačně chceme reprezentativní trať."
 
Méně příjemným tématem je exploze jedné z pneumatik Sebastiana Vettela uprostřed hlavní rovinky Red Bull Ringu, ke které došlo během letošní Velké ceny Rakouska. Z pneumatiky zůstaly pouze cáry, takže Pirelli téměř nemělo co analyzovat a za viníka byl označený nějaký úlomek vozu na trati. Hembery však prozradil, že za nehodou pravděpodobně byla tvrdá jízda přes nové obrubníky, které měly jezdce odradit od překračování hranic trati a zneužívání asfaltových bezpečnostních zón.

"Kromě toho (exploze Vettelovy pneumatiky) jsme viděli čtyři selhání zavěšení kol. Také "zničehonic". Dělo se to kvůli velké zátěži závěsů. A pneumatiky jsou samozřejmě součástí zavěšení, takže je velmi pravděpodobné, že co zatěžovalo závěsy, zatěžovalo i pneumatiky. Rakousko bylo od jiných tratí odlišné obrubníky nainstalovanými s cílem odradit jezdce od překračování hranic trati. Hodně se o tom diskutovalo. V Silverstone jsme pak viděli, že jedno z kvalifikačních kol Lewise Hamiltona muselo být vymazáno, protože nerespektoval hranici trati. Takže podle mě je rozumné, že FIA ​​toto podporuje, protože jinak se nejezdí tak, jak by se mělo.

Takže ne úlomek na trati ale obrubník?

"Sebastian jel delší stint, než většina soupeřů, ale v tom problém nebyl. Způsobil to externí faktor a o tom jsme informovali Ferrari i FIA. Pokud FIA půjde dál cestou tlačení na dodržování hranic trati, časem zjistíme více. Pokud bude více takových obrubníků, vyvineme test, který nám ukáže, jak agresivní jezdci mohou být. Ale pokud uděláme pneumatiku, se kterou se přes takové obrubníky bude dat jezdit kolo za kolem, bude FIA ​​potřebovat větší obrubníky… (smích) S Berniem (Ecclestonem) jsme se smáli na tom, že by se dovnitř zatáček mohly instalovat malé zdi. V Monaku to není problém a on byl tím nápadem nadšený, protože by to byla nová dobrá reklamní plocha!"