Explozi Vettelovy pneumatiky způsobily úlomky na trati
Jiné vysvětlení není.
Pirelli oznámilo, že za důvod exploze Vettelovy pravé zadní pneumatiky považuje její poškození nějakými ostrými úlomky, které na trati zanechal některý z jeho soupeřů.
Jezdec Ferrari musel z Velké ceny Rakouska odstoupit po 26 kolech absolvovaných na sadě super-měkkých pneumatik, které už v sobotu použil na postup do finálové části kvalifikace. Předpokládalo se tedy, že důvodem selhání pneumatiky bylo její opotřebení během nadstandardně dlouhého stintu. Nakonec ale prý nejsou na chybě ani inženýři Pirelli, ani stratégové Ferrari, ani jezdec. Jasný důkaz podporující tuto teorii ale není, italský výrobce pneumatik pouze vyloučil ostatní možnosti.
"Analýza problému pneumatiky, který postihl Sebastiana Vettela ve Velké ceně Rakouska, byla dokončena a výsledek jsme už sdíleli s Ferrari," píše se v oficiální zprávě od Pirelli. "Pár zbývajících částí této pneumatiky, spolu s důkladným porovnáním s ostatními pneumatikami použitými v závodě, neodhalily žádné známky únavy materiálu nebo selhání struktury. V důsledku toho se problém zdá být způsoben nějakým úlomkem, který zapříčinil prasknutí pneumatiky."
Loni měl Vettel velmi podobnou nehodu ve Spa-Francorchamps, když mu po dlouhém stintu jedna z pneumatik explodovala jen pár vteřin poté, co projel rychlou zatáčkou Eau Rouge. Tehdy byly vysvětlením ostré úlomky v kombinaci s nízkým tlakem v pneumatice a vysokým opotřebením, které zásadně snížilo původní tloušťku běhounu. Pirelli následně dostalo právo stanovovat minimální tlak v pneumatikách.
Jezdec Ferrari musel z Velké ceny Rakouska odstoupit po 26 kolech absolvovaných na sadě super-měkkých pneumatik, které už v sobotu použil na postup do finálové části kvalifikace. Předpokládalo se tedy, že důvodem selhání pneumatiky bylo její opotřebení během nadstandardně dlouhého stintu. Nakonec ale prý nejsou na chybě ani inženýři Pirelli, ani stratégové Ferrari, ani jezdec. Jasný důkaz podporující tuto teorii ale není, italský výrobce pneumatik pouze vyloučil ostatní možnosti.
"Analýza problému pneumatiky, který postihl Sebastiana Vettela ve Velké ceně Rakouska, byla dokončena a výsledek jsme už sdíleli s Ferrari," píše se v oficiální zprávě od Pirelli. "Pár zbývajících částí této pneumatiky, spolu s důkladným porovnáním s ostatními pneumatikami použitými v závodě, neodhalily žádné známky únavy materiálu nebo selhání struktury. V důsledku toho se problém zdá být způsoben nějakým úlomkem, který zapříčinil prasknutí pneumatiky."
Loni měl Vettel velmi podobnou nehodu ve Spa-Francorchamps, když mu po dlouhém stintu jedna z pneumatik explodovala jen pár vteřin poté, co projel rychlou zatáčkou Eau Rouge. Tehdy byly vysvětlením ostré úlomky v kombinaci s nízkým tlakem v pneumatice a vysokým opotřebením, které zásadně snížilo původní tloušťku běhounu. Pirelli následně dostalo právo stanovovat minimální tlak v pneumatikách.