Honda už má nový motor na dynamometru
Otestuje spolehlivost a začne hledat výkon.
Honda začala svou hybridní pohonnou jednotku pro vozy F1 vyvíjet později než její soupeři a první sezóna s ní byla pro McLaren jedním velkým utrpením. Odstraňování nejpalčivějších problémů ovlivnilo i přípravu na letošní sezónu, která je už ale viditelně lepší. Vývoj současné jednotky byl ukončen před Velkou cenou Malajsie, kde byly nasazeny poslední letošní novinky a příprava na další sezónu, zdá se, jde jako po másle. První prototypy jsou již zkoušeny na dynamometrech a japonští inženýři se mohou pustit do jednotlivých detailů.
"Koncept je už téměř hotový," cituje F1i Jusuke Hasegawu, šéfa programu Hondy v F1. "Už jsme začali s testováním na dynamometru a až téměř do začátku sezóny budeme pracovat na zlepšování výkonnosti. Teď ale nemůžeme prozrazovat detaily."
Tajnůstkářství šéfa Hondy může naznačovat, že japonská automobilka zásadně mění koncept své pohonné jednotky. Už déle se spekuluje, že když bude v širších vozech sezóny 2017 více místa, Honda již nebude tak tlačit na kompaktnost své pohonné jednotky. Alespoň některé nové díly nasazené v průběhu této sezóny a zkušenosti s nimi ale určitě využije i příští rok.
"Některé výsledky vývoje, například snížení hmotnosti a zlepšení spolehlivosti, budou užitečné v jakékoliv situaci. Nechceme zacházet do technických detailů specifikace pro sezónu 2017, ale pravidla pohonných jednotek se nemění drasticky, proto mnoho věcí, které jsme se naučili v roce 2016, můžeme využít jako základ pro sezónu 2017."
Žetonové omezení vývoje skončí spolu s letošní sezónou a Hondě zůstal ještě poslední neutracený žeton, ale ten už nepoužije.
"Už asi nepřijdeme s ničím speciálním, co by nám pomohlo příští rok. Ale mapování a nastavování na každý okruh nám vždy poskytuje užitečná data."
"Koncept je už téměř hotový," cituje F1i Jusuke Hasegawu, šéfa programu Hondy v F1. "Už jsme začali s testováním na dynamometru a až téměř do začátku sezóny budeme pracovat na zlepšování výkonnosti. Teď ale nemůžeme prozrazovat detaily."
Tajnůstkářství šéfa Hondy může naznačovat, že japonská automobilka zásadně mění koncept své pohonné jednotky. Už déle se spekuluje, že když bude v širších vozech sezóny 2017 více místa, Honda již nebude tak tlačit na kompaktnost své pohonné jednotky. Alespoň některé nové díly nasazené v průběhu této sezóny a zkušenosti s nimi ale určitě využije i příští rok.
"Některé výsledky vývoje, například snížení hmotnosti a zlepšení spolehlivosti, budou užitečné v jakékoliv situaci. Nechceme zacházet do technických detailů specifikace pro sezónu 2017, ale pravidla pohonných jednotek se nemění drasticky, proto mnoho věcí, které jsme se naučili v roce 2016, můžeme využít jako základ pro sezónu 2017."
Žetonové omezení vývoje skončí spolu s letošní sezónou a Hondě zůstal ještě poslední neutracený žeton, ale ten už nepoužije.
"Už asi nepřijdeme s ničím speciálním, co by nám pomohlo příští rok. Ale mapování a nastavování na každý okruh nám vždy poskytuje užitečná data."