Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Haas s vývojem nového vozu zaostává

Haas s vývojem nového vozu zaostává

Příští rok to bude mít těžší než teď.

Hlavní závodní inženýr Haasu přiznal, že jeho týmu se nedaří plnit termíny, které si sám stanovil pro vývoj vozu pro rok 2017. Americký tým se na letošní sezónu připravoval rok a půl a mohl čerpat ze zkušeností partnerského Ferrari. Příprava na rok 2017 je složitější, protože to bude začátek nové generace vozů a před pár měsíci ještě ani Ferrari netušilo, jak bude jeho vůz vypadat. Haas si od něj spoustu věcí koupí, ale zbytek vozu musí navrhnout a vyrobit sám, respektive ve spolupráci se společností Dallara. A má na to jen pár měsíců.

"Změna pravidel otevřela novou dimenzi. Přitom i bez změny pravidel by bylo náročné dostat včas všechny části skládanky na svá místa," řekl Ajao Komatsu v rozhovoru pro web Motorsport. "Co pro nás znamenají nová pravidla? Vozy se dost změní, takže budeme muset připravit více balíčků s vylepšeními. Letos jsme jich neměli moc, ale zas tak se to neprojevilo, protože již základní vůz byl dobrý a pravidla stabilní. Také jsme postupně lépe poznávali vlastnosti vozu a zlepšovaly profesionalitu naší práce, takže konkurenceschopnost ještě rostla.

Ale představte si, že bychom totéž udělali příští rok. Rychle bychom spadli za ostatní. Velké týmy budou mít spoustu, spoustu nových dílů. V prvním závodě budou mít všichni nevyzrálé vozy, proto se bude produkovat mnoho novinek. A my se je potřebujeme nějak udržet, což bude pro náš tým obrovskou výzvou. Co nám letos trvalo pět závodů, budeme muset stíhat před každým závodem."

Když Komatsu dostal otázku, zda se tým zatím drží svého plánu, odpověděl záporně.

"Nemůžu říct, že by vše šlo podle plánu. Trochu zaostáváme. Ale pokračujme dobře, jen nemůžu říct, že plníme cíle."

V Poháru konstruktérů je Haas nad Sauberem, Manorem i Renaultem a už tam pravděpodobně zůstane. Navíc není ani daleko za týmem Toro Rosso, ale příští rok to bude mít těžší. Hlavně proto, že výhoda nejnovějších pohonných jednotek od Ferrari bude pravděpodobně menší a velký progres se očekává od bohatých týmů McLaren a Renault.

"Co se týče prvních tří týmů, ty jsou někde úplně jinde. Na Ferrari, Mercedes a Red Bull vůbec nehledíme. Pak tu máme Force India a Williams, pak McLaren, Toro Rosso a my. Bodově jsme za Toro Rosso i McLarenem, ale z pohledu konkurenceschopnosti jsme na tom podobně. Nejsme velmi daleko od šestého místa, ale kvůli tomu, že jsme nezkušený nový tým, jsme až na osmém místě.

Jenže obhájit to příští rok bude velmi těžké. McLaren s Hondou budou samozřejmě mnohem lepší, je to tovární tým. Honda bude mít lepší motory, takže nepochybuji, že McLaren bude velmi dobrý. Toro Rosso má vynikající aerodynamiku a příští rok bude mít (nové) motory Renault a ty budou také lepší. Pak je tu tovární tým Renaultu, který je teď za námi, ale ohromně se zlepší. Takže i k udržení osmé příčky musíme náš tým ohromně zlepšit."

Komatsu nás nechává nahlédnout i do rozdílů mezi rozšiřováním soukromého týmu a rozšiřováním továrního Renaultu.

"Dám vám příklad. Na okruzích máme dva závodní inženýry, dva výkonnostní inženýry, dva kontrolní inženýry, jednoho, který má na starosti aerodynamiku a mě. To je osm lidí. Nyní najímáme dalších šest lidí, aby nám pomohli, takže nás bude téměř dvakrát více. Není to jako u Renaultu, kde k 400 lidem berou dalších 80, ale 14 místo 8 je obrovská změna."