McLaren vyvine nový motor ve spolupráci s BMW
Chtějí posunout laťku efektivního využívání paliva.
McLaren Applied Technologies oznámil spuštění nového projektu, jehož cílem je navrhnout a vyvinout technologii pro příští generaci pohonných jednotek. Spolu s BMW Group a dalšími pěti partnery si dali za cíl vyvinout technologii spalování, která zvýší efektivitu spotřeby paliva, čímž sníží emise CO2 a zároveň zvýší výkon. Technologie bude následně používána v automobilech značky McLaren, ale na projektu se bude finančně podílet i vláda Velké Británie skrz Advanced Propulsion Centre, jehož úkolem je podporovat snižování emisí CO2.
Jedním z partnerů je i společnost Ricardo, která vyrábí motory pro současné modely McLarenu. Motor McLaren M838T získal v letech 2013 až 2015 tři ocenění Mezinárodní motor roku (International Engine of the Year) v kategorii 3 až 4 litry, loni ho porazil motor Ferrari F154. Společnost zároveň potvrdila, že ve svých automobilech chce nadále používat vlastní motory, zatímco v F1 spolupracuje s automobilkou Honda.
McLarenu se tento týden podařilo dohodnout i další obchod. FIA ho vybrala za dodavatele unifikovaných senzorů tlaku a teploty pro všechny pohonné jednotky v F1. Kontrakt byl podepsán na roky 2018 až 2020. Zavedení jednotných senzorů od jednoho dodavatele je součástí balíku opatření, který má snížit náklady na výrobu pohonných jednotek a tím snížit i ceny pro zákaznické týmy. McLaren Applied Technologies již všem týmům F1 dodává jednotnou ECU (elektronickou řídící jednotku) a loni vyhrál konkurz na jednotného dodavatele baterií pro sérii Formule E.
Jedním z partnerů je i společnost Ricardo, která vyrábí motory pro současné modely McLarenu. Motor McLaren M838T získal v letech 2013 až 2015 tři ocenění Mezinárodní motor roku (International Engine of the Year) v kategorii 3 až 4 litry, loni ho porazil motor Ferrari F154. Společnost zároveň potvrdila, že ve svých automobilech chce nadále používat vlastní motory, zatímco v F1 spolupracuje s automobilkou Honda.
McLarenu se tento týden podařilo dohodnout i další obchod. FIA ho vybrala za dodavatele unifikovaných senzorů tlaku a teploty pro všechny pohonné jednotky v F1. Kontrakt byl podepsán na roky 2018 až 2020. Zavedení jednotných senzorů od jednoho dodavatele je součástí balíku opatření, který má snížit náklady na výrobu pohonných jednotek a tím snížit i ceny pro zákaznické týmy. McLaren Applied Technologies již všem týmům F1 dodává jednotnou ECU (elektronickou řídící jednotku) a loni vyhrál konkurz na jednotného dodavatele baterií pro sérii Formule E.