Halo neprošlo přes hlasování jezdců
Jeho budoucnost je nejistá. (aktualizováno)
Navzdory velkému úsilí se Mezinárodní automobilová federaci nepodařilo přesvědčit většinu jezdců F1 o tom, že by měli chtít mít na svých vozech Halo. Ochrana hlavy měla původně být již na letošních monopostech, ale týmy v létě odhlasovaly odklad na rok 2018, aby mohly proběhnout další testy a diskuse. Jezdci, z nichž mnozí již halo vyzkoušeli v pátečních trénincích, minulý měsíc řekli ne, přestože hlasování bylo těsné.
Podle informací Auto, Motor und Sport FIA požádala o vyjádření názoru 22 jezdců, do 1. února odpovědělo 16 z nich, přičemž čtyři se oficiálně zdrželi. Ze zbývajících dvanácti jezdců bylo 7 proti a 5 pro.
Pouze 5 hlasů pro Halo prý může FIA přesvědčit, aby celý koncept odložila někam do šuplíku a začala hledat alternativní možnosti, které ale téměř jistě nebudou moci být zavedeny v roce 2018, pokud se nevrátí k projektu aeroscreenu, který má díky Red Bullu za sebou alespoň první testy.
Možností je i úplné uzavření kokpitů "plexisklem", jaké chrání kokpity bojových letadel, takže jezdec by byl chráněn a zároveň by byl dobře vidět, ale ani tento nápad se nemusí líbit všem týmům, pilotům a ani novým majitelům komerčních práv. Další možnost je, že FIA bude výsledek hlasování jezdců ignorovat a nepřestane tlačit na zavedení Halo, ale ani k tomu se ještě nevyjádřil Ross Brawn, který teď zastupuje Liberty Media v otázkách sportovních i technických pravidel.
Aktualizace: FIA potvrdila, že hlasování nic nezměnilo na jejím záměru dostat Halo na vozy sezóny 2018.
Podle informací Auto, Motor und Sport FIA požádala o vyjádření názoru 22 jezdců, do 1. února odpovědělo 16 z nich, přičemž čtyři se oficiálně zdrželi. Ze zbývajících dvanácti jezdců bylo 7 proti a 5 pro.
Pouze 5 hlasů pro Halo prý může FIA přesvědčit, aby celý koncept odložila někam do šuplíku a začala hledat alternativní možnosti, které ale téměř jistě nebudou moci být zavedeny v roce 2018, pokud se nevrátí k projektu aeroscreenu, který má díky Red Bullu za sebou alespoň první testy.
Možností je i úplné uzavření kokpitů "plexisklem", jaké chrání kokpity bojových letadel, takže jezdec by byl chráněn a zároveň by byl dobře vidět, ale ani tento nápad se nemusí líbit všem týmům, pilotům a ani novým majitelům komerčních práv. Další možnost je, že FIA bude výsledek hlasování jezdců ignorovat a nepřestane tlačit na zavedení Halo, ale ani k tomu se ještě nevyjádřil Ross Brawn, který teď zastupuje Liberty Media v otázkách sportovních i technických pravidel.
Aktualizace: FIA potvrdila, že hlasování nic nezměnilo na jejím záměru dostat Halo na vozy sezóny 2018.