Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Představení šampionátu: Blancpain Sprint Cup

Představení šampionátu: Blancpain Sprint Cup

Souhrn informací a odkazů na jednom místě.

Italské Misano je tento víkend dějištěm úvodního podniku krátkých závodů pořadatelů z SRO. Ten je součástí Blancpain GT Series (v textu tohoto článku se zvýrazněnou zkratkou). Vzhledem k odlišnému charakteru druhého, vytrvalostního dílu šampionátu, je i nadále každé části věnován samostatný článek shrnující základní informace.

Odkaz na tento článek bude v průběhu roku součástí klíčových příspěvků o seriálu BGTS na zdejším portálu. V případě změn informací dojde k úpravě se soupisem změn na konci článku. V některých případech mohou být zvýrazněny pro snadnější rozpoznání.

Obsah s aktivními odkazy na kapitoly

1. Základní popis
2.1. Pohled do historie
2.2. Držitelé titulů
2.3. Nejúspěšnější stáje
2.4. Tituly v BGTS
3. Pořadatelská organizace
4. Kalendář
5.1. Průběh závodního víkendu
5.2. Kategorie účastníků
6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy
7. Seznam úspěšných jezdců
8.1. Užitečné odkazy
8.2. Doplňující články na Formule.cz
9. Rozsah informování na zdejším portálu
10. Konečné výsledky
11. Souhrn aktualizací

1. Základní popis

Mezinárodní Blancpain Sprint Cup nabízí v porovnání s ostatními sériemi krátkých závodů gétéček zaměření na profesionálnější jezdecké složení. Možnosti účastníků rozšiřuje bodováním do nadřazeného Blancpain GT Series.

Povoleny jsou pouze vozy třídy GT3 (případně s homologací G3 Belgického RACB). Rozmanitost konstrukčních postupů vyrovnává propracovaný systém vyvážení výkonnosti. Vyrovnané podmínky také zajišťuje výběr jediného schváleného dodavatele pneumatik (Pirelli) a paliva (Total).

Fanouškům nabízí sledování přímých přenosů závodů a kvalifikace, včetně většiny jejich záznamů, prostřednictvím internetu na stránkách pořadatele. Zde se nachází také oficiální časomíra, která zvyšuje přehled o dění i v krátkých závodech vybízejících spíše k soubojům o pozice na dráze.

2.1. Pohled do historie

Spolu s oznámením o ukončení pořádání MS GT1 a ME GT3 v polovině roku 2012 se Ratel zmínil také o připravované náhradě. Konkrétnější obrysy získala série v lednu 2013, kdy došlo k jejímu oficiálnímu představení.

Volnější podmínky se postaraly o pestřejší pole, nicméně na roštu se většinou sešly pouze dvě desítky vozů. Výjimku představoval závěrečný závod v dalekém Baku. Zde se díky lákavým odměnám a pozvánkám mistrovských týmů z vybraných sérií jejich počet přiblížil ke třem desítkám.

Ústup z profesionálně pojatého MS GT1 znamenal vyrovnané zastoupení posádek se smíšenými sestavami v porovnání s profesionály. Amatérská třída představovala pouhý doplněk s výjimečnou maximální přítomností tří vozů.

V dalším roce bylo mistrovství zbaveno po předchůdcích děděného statusu oficiální série FIA výměnou za prohloubení partnerství se společností Blancpain. Odvážný posun na profesionálnější obsazení vozů se již podařilo dotáhnout ke zdárnějšímu výsledku.

Převážná většina účastníků se utkávala v celkovém hodnocení, kde nebyl brán ohled na zařazení pilotů dle výkonnosti. V témže roce nahradila amatérskou třídu kategorie vyhrazená talentovaným mladíkům (Silver Cup), jejichž počet zpravidla převyšoval kategorii smíšených posádek. V roce 2015 se však poměr vyrovnal a každé z doplňkových tříd se zúčastnili většinou dva účastníci.

O rok později byla umožněna opět účast amatérů, ta se však na zdvojnásobení počtu účastníků příliš neprojevila. Důvodem nárůstu zájmu byla pravidla požadující účast výrobce minimálně s dvěma vozy (z toho jeden v profesionální třídě) v celém seriálu, pomýšlel-li na souboje o čelní příčky v BGTS anebo účast v 24 hodin ve Spa. I nadále se většina soutěžících utkávala v celkovém hodnocení, které doplňovaly smíšené posádky (3 – 5) anebo amatéři (1 – 3).

Od roku 2014 se navíc tato série krátkých závodů spolu s vytrvalostní BES stala jednou z částí v nově vytvořeném nástavbovém Blancpain GT Series. SRO se tak částečně podařilo naplnit myšlenky zveřejněné Stéphanem Ratelem ve Spa koncem července 2012. Pod označením Světové série GT se skrývalo bodování účastníků dvou časově odlišných šampionátů. Tuto náhradu za zrušené MS GT1 se v roce 2013 však nepodařilo uskutečnit.

2.2. Držitelé titulů

Je-li u hodnocení třídy PRO hvězdička, jednalo se o zařazení posádek do celkové klasifikace. Podmínky však odpovídaly nasazení profesionálních posádek.

2016 (Blancpain Sprint Cup)

 Třída  Jméno  Tým  Vůz
 PRO* Enzo Ide  Team WRT  Audi
 Silver Cup Michele Beretta  Grasser Racing  Lamborghini
Luca Stolz
 PRO-AM Michael Broniszewski  Kessel Racing  Ferrari 488
Giacomo Piccini
 AM Claudio Sdanewitsch  AF Corse  Ferrari 458

2015 (Blancpain Sprint Series)

 Třída  Jméno  Tým  Vůz
 PRO* Maximilian Buhk  Bentley Team HTP  Bentley
Vincent Abril
 Silver Cup Jules Szymkowiak  Bentley Team HTP  Bentley
 PRO-AM Alexey Karachev  GT Russian Team  Mercedes

2014 (Blancpain Sprint Series)

 Třída  Jméno  Tým  Vůz
 PRO* Maximilian Götz  HTP Motorsport  Mercedes
 Silver Cup Mateusz Lisowski  Belgian Audi Club  Audi
Vincent Abril
 PRO-AM Alessandro Latif  Phoenix Racing  Audi
Marc Basseng

2013 (FIA GT Series)

 Třída  Jméno  Tým  Vůz
 GT3 Pro Stéphane Ortelli  Belgian Audi Club  Audi
Laurens Vanthoor
 GT3 Pro-Am Sergej Afanasiev  HTP Gravity Charouz  Mercedes
Andreas Simonsen
 GT3 Gentlemen Petr Charouz  HTP Gravity Charouz  Mercedes
Jan Šťovíček

2.3. Nejúspěšnější stáje

 Rok  Třída  Tým  Vůz
 2016  PRO* Team WRT  Audi R8 LMS
 Silver Grasser Racing  Lamborghini Huracán
 PRO-AM Kessel Racing  Ferrari 488
 AM AF Corse  Ferrari 458
 2015  PRO* Belgian Audi Club WRT  Audi R8 LMS ultra
 Silver Bentley Team HTP  Bentley Continental
 PRO-AM GT Russian Team  Mercedes SLS
 2014  PRO* Belgian Audi Club WRT  Audi R8 LMS ultra
 Silver Belgian Audi Club WRT  Audi R8 LMS ultra
 PRO-AM Phoenix Racing  Audi R8 LMS ultra
 2013  GT3 Pro Belgian Audi Club WRT  Audi R8 LMS ultra
 GT3 Pro-Am HTP Gravity Charouz  Mercedes SLS
 GT3 Gentleman HTP Gravity Charouz  Mercedes SLS

2.4. Tituly v BGTS

Jezdci

 Rok  Jméno  Tým  Vůz
 2016 Maximilian Buhk  HTP Motorsport  Mercedes-AMG GT3
Dominik Baumann
 2015 Robin Frijns  Belgian Audi Club Team WRT  Audi R8 LMS
 2014 Laurens Vanthoor  Belgian Audi Club Team WRT  Audi R8 LMS

Týmy

 Rok  Tým  Vůz
 2016 HTP Motorsport  Mercedes-AMG GT3
 2015 Belgian Audi Club Team WRT  Audi R8 LMS ultra
 2014 Belgian Audi Club Team WRT  Audi R8 LMS ultra

3. Pořadatelská organizace

Organizací této série se zabývá Stéphane Ratel Organisation (SRO). Jejím zakladatelem je Stéphane Ratel, který společnost založil 24. ledna 1995. Francouzský podnikatel tak navázal na předchozí zkušenosti s pohárovými závody vozů Venturi. V té době se rovněž podílel se svými společníky na pořádání mezinárodního mistrovství BPR Global GT Series.

Zájem o tuto sérii přilákal pozornost FIA, která se od roku 1997 chystala podílet na jejím chodu. Po rozkolu společníků v BPR se následně ujala organizace nového FIA GT Championship SRO. Z tohoto mezinárodního mistrovství se stal pilíř společnosti francouzského podnikatele, okolo nějž později začal Ratel v Evropě budovat strukturu národních šampionátů s vozy GT. Mnohdy byly závody gétéček doplněny rozmanitou nabídkou vlastních doprovodných sérií.

Mezitím se důležitým milníkem nejen v rozvoji Ratelova impéria od roku 2006 stává nově založená třída vozidel GT3. Původně evropská záležitost se rozšířila do celého světa. Dosud bylo schváleno 47 modelů od 23 výrobců.

Prestiž FIA GT vedla SRO k její přeměně na Světové mistrovství vozů GT1 pořádané od roku 2010. Finanční a později také organizační obtíže vedly k ukončení tohoto projektu po sezoně v roce 2012. Zároveň došlo k urychlení začínajících změn v příliš rozsáhlé nabídce francouzských pořadatelů. S nimi souvisí také změna obchodního modelu vedoucí k častějším prodejům licence na pořádání šampionátu anebo včlenění třídy do stávajícího mistrovství.

Další doplňující informace lze získat v článku věnovaném Stéphane Ratelovi a jeho aktivitám mimo SRO (Zde). Více o dvou desetiletích činnosti a přehledu pořádaných šampionátů naleznete v článku vydaném při jubileu francouzské společnosti (Zde).

4. Kalendář

Poprvé byl neúplný kalendář představen 29. července 2016 během tradiční tiskové konference během podniku 24 hodin ve Spa. Vyřazen byl závod na španělském okruhu v Katalánii, který měl byt nahrazen Zandvoortem. U čtvrtého podniku se rozhodovali pořadatelé mezi maďarským Hungaroringem anebo rakouským Red Bull Ringem.

Nejprve byl 10. října vybrán Hungaroring, u nějž bylo zvažováno pokračování spolupráce s pořadateli závodu tahačů anebo samostatný víkend. Nakonec bylo rozhodnuto 7. listopadu ve prospěch společného podniku. Víkend v holandském Zandvoortu, který byl uveden bez termínu byl nahrazen podnikem v belgickém Zolderu.

Aktuální varianta kalendáře je uvedena v následující tabulce. Poslední kolonka je určena na průběžné doplňování popisy hlavních závodů a výsledků. Případný odkaz na kvalifikační závod je jejich součástí.

p. Datum Stát Okruh Popis
 1.  01. - 02.04.2017 Itálie  Misano
 Zde
 2.  06. - 07.05.2017 Velká Británie  Brands Hatch
 Zde
 3.  02. - 04.06.2017 Belgie  Zolder
 Zde
 4.  25. - 27.08.2017 Maďarsko  Hungaroring
 Zde
 5.  15. - 17.09.2017 Německo  Nürburgring
 Zde

Kalendář celého BGTS naleznete Zde.

5.1. Průběh závodního víkendu

Závodní víkend začíná zpravidla v pátek dvojicí tréninků. Délka každého z nich se může pohybovat v rozmezí 60 - 80 minut. První polovina úvodního tréninku bude nyní vyhrazena pouze držitelům bronzových a stříbrných licencí. Na vyžádání jim může být pouze pro tuto část poskytnuta jedna sada obutí navíc.

Necelá hodina (55 minut) sobotního dopoledne je vyhrazena kvalifikaci. V první části má každý pilot určený v posádce jako první pro docílení nejlepšího času 15 minut. Po sedm minut trvající přestávce následuje stejně dlouhá druhá část vyhrazená pro druhého člena sestavy. Po jejím skončení následuje další pauza, v níž jsou po výběru nejrychlejšího času posádky sestaveny výsledky obou dílů kvalifikace. V desetiminutové třetí části se utká rychlejší polovina startovního pole o pořadí v první polovině startovního roštu kvalifikačního závodu. Vítězům jednotlivých kategorií je do celkové klasifikace přičten jeden bod.

Další částí je odpolední kvalifikační závod v délce jedné hodiny. Odpočet času začíná při letmém startu po protnutí startovní čáry na konci zahřívacího kola.

V závodě je předepsána jedna povinná zastávka. Vyhrazený čas pro splnění této podmínky nastává mezi 25. a 35. minutou závodu. Při této návštěvě boxového stání dochází ke střídání jezdců a dvojice mechaniků mezitím vymění všechna kola. Během návštěvy boxů se nedoplňuje palivo.

Konec nastává po vypršení časového limitu a dokončení kola nejúspěšnějším vozem. Šest nejlepších posádek je odměněno následujícím bodovým přídělem: 8-6-4-3-2-1. Výsledek tohoto klání určuje pořadí na startovním roštu pro hlavní závod.

Následující den (většinou v neděli) program pokračuje ranním zahřívacím tréninkem v délce 20 minut. Ten je součástí víkendu pouze u tři dny trvajících podniků.

Odpoledne přichází čas pro hodinu trvající hlavní závod. Jeho průběh je stejný jako u kvalifikačního závodu, bodové ohodnocení je výrazně štědřejší. Odměněno je deset nejlepších vozů ve třídě podle následujícího klíče: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Slavnostní ceremoniál s předáním trofejí je vyvrcholením závodního víkendu.

Bodové zisky v BGTS jsou přiděleny dle umístění v celkovém hodnocení všech klání BSC a BEC (včetně průběžného bodování po 6 a 12 hodinách ve Spa). Použitá bodová škála vychází dle příslušného druhu závodu. V tabulce, kde není brán ohled na zařazení účastníků do tříd, jsou všechny bodové zisky jezdců. Pro smíšené a amatérské posádky je zde další doplňující klasifikace. U týmů jsou započítány pouze body nejlepšího vozidla.

5.2. Kategorie účastníků

Rozdělení účastníků do tříd probíhá pouze v závislosti na složení posádek.

V celkovém hodnocení (oficiálně bez označení) se nebere ohled na rozdělení jezdců do kategorií dle výkonnosti. Je zde prostor pro profesionální jezdce mnohdy ověnčené vavříny z významných mezinárodních podniků. Dodatečné bodování čeká na držitele stříbrných licencí ve věku do 25 let, kteří jsou zařazeni v kategorii Silver Cup.

Další třída Pro-Am Cup je určena smíšeným posádkám. Její součástí je bronzový závodník, který může nastoupit s držitelem libovolného typu licence.

Systém kategorizace jezdců platný od roku 2015 je blíže popsán Zde. SRO si vyhrazuje právo na možnou změnu zařazení pilota (především u amatérů) dle požadavků GT závodů. V tomto případě je ke kategorii u sledovaného jezdce doplněna hvězdička.

6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy

Tato kapitola je nejprve rozdělena na účastníky dle jejich zařazení do kategorií.

Další řazení je provedeno dle pořadí v abecedě u jména výrobce. V závorce může být několik odkazů na podrobnější informace o vozidle. Text odkazu s označením roku znamená článek s informacemi nejčastěji z představení vozidla. Je-li součástí textu 10 let GT3, jedná se o stručnější přehled uveřejněný letos.

Přestože je obměna vozového parku ve sledovaných sériích až na výjimky završena i nadále bude zachována zkratka vytvářející jedinečné označení výrobce a jeho modelu. S těmito kódy se budete setkávat také v průběhu sezony, seznam bude na konci článku, v nichž bude použit.

Velké písmeno představuje jméno výrobce (i u víceslovných, např. Aston Martin), výjimkou budou úzce provázaní výrobci a úpravci (např. Mercedes-AMG). Malými písmeny (případně číslicemi) bude uvedeno typové označení, jenž může následovat velké písmeno u variací modelů (např. Gallardo Extenso, též R-EX).

Má-li tým svoji prezentaci na internetu, je v závorce uveden odkaz. Přednostně jsou uvedeny webové stránky, v některých případech se informace nachází pouze na sociální síti (označení FB, G+). Pokud je součástí odkazu poznámka servis, zobrazí se stránka týmu zajišťujícího provoz pro tyto zákazníky.

Startovní listinu mistrovství před úvodním závodem naleznete Zde.

Celkové hodnocení (odpovídá PRO Cup)

Audi R8 LMS (2015) Ar82 (2015)

Belgian Audi Club Team WRT (Zde)
Team WRT (Zde)
Sainteloc Racing (Zde)
ISR (Zde)  

Bentley Continental GT3 Bcon (10 let)

Bentley Team M-Sport (Zde)

BMW F13 M6 GT3 Bm6 (2015)

Rowe Racing (Zde)

Ferrari 488 GT3 F488 (10 let)

Spirit Of Race (servis Zde)

Lamborghini Huracán GT3 Lhur (2015)

GRT Grasser Racing Team (Zde)
Attempto Racing (Zde)
Orange 1 Team Lazarus (Zde)

Lexus RC F GT3 Lrcf (10 let)

Emil Frey Lexus Racing (Zde)

McLaren 650S M650 (2015)

Strakka Racing (Zde)

Mercedes-AMG GT3 MAgt (2015)

Mercedes-AMG Team HTP Motorsport (Zde)
Team HTP Motorsport (Zde)
AKKA ASP (Zde)

Porsche 911 GT3 R (991) P991 (2015)

Attempto Racing (Zde)

Silver Cup

Ferrari 488 GT3 F488 (10 let)

Spirit Of Race (servis Zde)

Lamborghini Gallardo R-EX LgEX (10 let)

Reiter Young Stars (servis Zde)

Lamborghini Huracán GT3 Lhur (2015)

Attempto Racing (Zde)
Orange 1 Team Lazarus (Zde)

McLaren 650S M650 (2015)

Strakka Motorsport (Zde)

PRO-AM Cup

Ferrari 488 GT3 F488 (10 let)

Kessel Racing (Zde)
Kessel Racing TP 12 (Zde)
Rinaldi Racing (Zde)

Mercedes-AMG GT3 MAgt (2015)

Kornely Motorsport (Zde)
AKKA ASP (Zde)

AM Cup

Ferrari 458 Italia GT3 F458 (10 let)

Kessel Racing (Zde)

7. Seznam úspěšných jezdců

Údaj v závorce je startovním číslem vozidla, v němž je jezdec uveden ve startovní listině před úvodním podnikem.

 Jméno  Úspěchy v závodech sportovních vozů
Abril, Vincent (7)  mistr BSS 2015 (celkově)
 mistr BSS 2014 (Silver Cup)
Baumann, Dominik (86)  mistr BGTS 2016
 mistr ME GT3 2012
Beaubelique, Jean-Luc (87)  mistr BES 2013 (Gentlemen)
Bell, Rob (59)  mistr BEC 2016 celkově
 mistr LMS 2008, 2007 (třída GT2)
Belloc, Jean-Philippe (89)  mistr FIA GT 2001 (kategorie GT)
Bourret, Christophe (89)  vítěz 24 hodin Le Mans 2013 (GTE-Am)
Broniszewski, Michal (11)  mistr BGTS 2016 (třída PRO-AM)
 mistr BSC 2016 (třída PRO-AM)
 mistr GT Open 2009 (třída GTS)
Buhk, Maximilian (84)  mistr BGTS 2016
 mistr BSS 2015 (celkově)
 mistr BES 2013 (třída GT3 Pro)
 mistr ME GT3 2012
Crestani, Fabrizio (27)  mistr GT Open 2016 (celk. a GT3 PAM)
Fässler, Marcel (5)  mistr WEC 2012 (LMP1 i celkově)
 mistr GT Open 2009 (kategorie SGT)
 vítěz 24 H Le Mans 2014 (LMP1 i celkově)
 vítěz 24 H Le Mans 2012 a 2011 (LMP1 i celk.)
Haase, Christopher (26)  mistr BES 2012 (kategorie GT3 Pro)
 mistr ME GT3 2009
 mistr ADAC GT 2007
Ide, Enzo (1)  mistr BSC 2016
Keilwitz, Daniel (66)  mistr ADAC GT 2013
 mistr ME GT3 2010
 Leventis, Nick (1)  vítěz 24 H Le Mans 2010 (LMP2)
Mies, Christopher (1)  mistr ADAC GT 2016
 mistr BES 2012 (kategorie GT3 Pro)
 mistr ME GT3 2009
Parente, Álvaro (58)  mistr GT Open 2015 (celk. a GT3 PAM)
Perera, Franck (84)  mistr LMS 2015 (třída GTC)
Piccini, Giacomo (11)  mistr BSC 2016 (třída PRO-AM)
Szymkowiak, Jules (85)  mistr BSS 2015 (Silver Cup)
Winkelhock, Markus (5)  mistr MS GT1 2012

8.1. Užitečné odkazy

Blancpain GT Series – oficiální komunikační kanály

Web  (Zde)
Stránky obsahující zpravodajství a souhrn informací o týmech, jezdcích, vozidlech anebo závodech. V pravé části úvodní stránky se nachází odkazy ke sledování přenosů závodů, časomíry a dalších informací k nejbližšímu podniku. Po zvolení sledování přenosů mohou být na začátku zobrazeny reklamy, většinou s možností jejich ukončení. Během přenosu vysílány nejsou.

Twitter  (Zde)
Mikroblog pořadatelů stojí za zmínku vzhledem ke zveřejňování aktualit z probíhajícího závodu. Doplňují je upozornění na články vydané na oficiálních stránkách série, blahopřání jezdcům spjatých se sérií a zajímavosti ze světa GT.

Facebook  (Zde)
Profil pro fanoušky na nejrozšířenější sociální síti.

You Tube  (Zde)
Úložiště nahrávek závodů a reportáží od roku 2012. Zkrácené sestřihy mají délku okolo padesáti minut.

Instagram  (Zde)
Galerie fotografií čtvercového formátu je souhrnem obrázků publikovaných na různých kanálech pořadatelů.

Oficiální aplikace   (Android Zde/iOS Zde)

Přístup k novinkám (včetně sdílení se sociálními sítěmi), veškerým informacím anebo fotografiím zveřejněných na portálu pořadatele. Kromě časomíry je možné sledovat také přenosy závodů, zde je upozornění s dostupností v závislosti na lokalitě.

Wikipedia  (Zde)

Ve známé encyklopedii lze nalézt stránku věnovanou nejen letošnímu ročníku. Za zmínku stojí aktualizované přehledné změny ve složení posádek anebo podrobné tabulky s klasifikací jezdců a týmů.

Formule  (Zde)

Přímý odkaz na část zdejšího portálu, kde jsou soustředěny pouze články věnované gétéčkům.

8.2. Doplňující články na Formule.cz

Grand magazín (poslední vydání Zde)

Zpravodajský souhrn poskytující přehled o dění v mezinárodních sériích určených gétéčkům. Naleznete zde zprávy, výsledky a upozornění na blížící se události z Blancpain GT Series a ADAC GT Masters. Jeho součástí jsou také informace o nových a vylepšených vozech, které se objevují v závodech uvedených mistrovství.

Zatímco příležitostným fanouškům GT závodů prostřednictvím Grand magazínu neuniknou významné události týkající se uvedených sérií, na své si přijdou i zapálení příznivci. Ti zde naleznou souhrn dostupných informací souvisejících s vybranými zprávami z oficiálních zdrojů anebo předních zahraničních portálů zabývajících se gétéčky.

Průvodce světem GT (Zde)

Článek věnovaný gétéčkům od počátků jejich vzniku. Zabývá se i různými variantami těchto vozidel anebo jejich sportovnímu využití.

Blancpain Sprint Cup 2016 (Zde)

Souhrn informací o mistrovství krátkých závodů, který je věnován minulé sezóně.

9. Rozsah informování na zdejším portálu

Většina zpráv týkajících se dění v sérii (včetně připomenutí nejbližšího závodu) bude součástí zpravodajského souhrnu Grand magazín. Výsledky hlavních klání budou vydány v den konání závodu (pokud nebude v upoutávce před víkendem uvedeno jinak). Výsledky kvalifikačního závodu vyjdou v den pořádání závodu anebo budou součástí článku po hlavním klání.

Doplňkem budou aktuality v Barometru, který se nachází na hlavní stránce vpravo.

V případě účasti významnějších českých anebo slovenských zástupců mohou být zveřejňovány jejich tiskové zprávy.

10. Konečné výsledky

Klasifikace jezdců zahrnuje pořadí v první desítce v celkové klasifikaci. Z tříd Silver Cup, PRO-AM Cup a AM Cup je uvedeno pouze pořadí na stupních vítězů. Čeští a slovenští zástupci jsou zmíněni všichni bez ohledu na pořadí. Týmy jsou uvedeny všechny.

Hodnocení jezdců v celkovém pořadí

p. Pilot Tým Body
 1. Robin Frijns  Team WRT  82
 1. Stuart Leonard  Team WRT  82
 2. Markus Winkelhock  Belgian Audi Club  74
 2. Will Stevens  Belgian Audi Club  74
 3. Maximilian Buhk  HTP Motorsport  68
 3. Franck Perera  HTP Motorsport  68
 4. Mirko Bortolotti  Grasser Racing  67
 4. Christian Engelhart  Grasser Racing  67
 5. Dries Vanthoor  Belgian Audi Club  62
 5. Marcel Fässler  Belgian Audi Club  62
 6. Steven Kane  M-Sport  38
 6. Vincent Abril  M-Sport  38
 7. Markus Palttala  Rowe Racing  36
 8. Jesse Krohn  Rowe Racing  36
 9. Pieter Schothorst  Team WRT  27
 9. Jake Dennis  Team WRT  27
 10. Ezequiel Perez Companc  Grasser Racing  26
 13. Filip Salaquarda  ISR Racing  21

Filip Salaquarda (č. 75, Audi) se zúčastnil s Clemensem Schmidem prvních čtyř víkendů s krátkými závody. Úspěšný byl pouze během podniku v Zolderu. V kvalifikačním závodě dokončil na čtvrtém místě (3 body), v hlavním klání vytěžil z druhého místa 21 bodů.

Úplnou klasifikaci jezdců naleznete na stránkách série Zde.

Hodnocení týmů v celkovém pořadí

p. Tým Vůz Body
 1. Team WRT  Audi R8 LMS  106
 2. Belgian Audi Club WRT  Audi R8 LMS  97
 3. Grasser Racing  Lamborghini Huracán  91
 4. HTP Motorsport  Mercedes-AMG GT3  87
 5. Rowe Racing  BMW M6 GT3  49
 6. M-Sport Bentley  Bentley Continental  48
 7. Akka-ASP  Mercedes-AMG GT3  36
 8. Sainteloc Junior Team  Audi R8 LMS  31
 9. Strakka Racing  McLaren 650S  25
 10. ISR Racing  Audi R8 LMS  23
 11. Attempto Racing  Lamborghini Huracán  18
 12. Strakka Motorsport  McLaren 650S  7
 13. Rinaldi Racing  Ferrari 488  2

V porovnání s bodovými zisky českého zástupce Filipa Salaquardy těžila česká stáj při dokončení více vozů jednoho týmu před jejím nejlépe umístěným vozem. Tuto možnost bezezbytku zužitkoval vůz č. 74 (Stippler/Ceccon) v hlavním závodě v Maďarsku, přestože dokončil až 14. místě).

Hodnocení jezdců Silver Cup

p. Pilot Tým Body
 1. Jules Szymkowiak  HTP Motorsport  154
 1. Fabian Schiller  HTP Motorsport  154
 2. Lewis Williamson  Strakka Motorsport  74
 3. Phil Quaife  Spirit Of Race  65
 3. Lorenzo Case  Spirit Of Race  65

Úplné hodnocení klasifikace jezdců naleznete na stránkách série Zde.

Hodnocení týmů Silver Cup

p. Tým Vůz Body
 1. HTP Motorsport  Mercedes-AMG GT3  154
 2. Strakka Motorsport  McLaren 650S  104
 3. Spirit Of Race  Ferrari 488  65
 4. Attempto Racing  Lamborghini Huracán  53
 5. Lazarus  Lamborghini Huracán  34
 6. Reiter Engineering  Lamborghini Gallardo R-EX  19

Hodnocení jezdců PRO-AM Cup

p. Pilot Tým Body
 1. Daniel Keilwitz  Rinaldi Racing  144
 1. Alexander Mattschull  Rinaldi Racing  144
 2. Carlo Van Dam  Kessel TP12  119
 2. Piti Bhirombhakdi  Kessel TP12  119
 3. Jean-Luc Beaubelique  Akka-ASP  87

Úplné hodnocení klasifikace jezdců naleznete na stránkách série Zde.

Hodnocení týmů PRO-AM Cup

p. Tým Vůz Body
 1. Rinaldi Racing  Ferrari 488  150
 2. Kessel Racing  Ferrari 488  130
 3. Akka-ASP  Mercedes-AMG GT3  99
 4. Kornely Motorsport  Mercedes-AMG GT3  18

Hodnocení jezdců AM Cup

p. Pilot Tým Body
 1. David Perel  Kessel Racing  77
 1. Stephen Earle  Kessel Racing  77

Hodnocení týmů AM Cup

p. Tým Vůz Body
 1. Kessel Racing  Ferrari 458  77

Hodnocení v Blancpain GT Series bude součástí samostatného článku po skončení celého seriálu.

11. Souhrn aktualizací

25. září: doplnění konečných výsledků