Hamilton by pravidla měnil pravidelně
Testování pneumatik by ale bylo pouze ztrátou času.
Lewis Hamilton je zřejmě nadšený vyhlídkou na boj o mistrovský titul, který nepovede (pouze) s týmovým kolegou. Pokud jsou vozy Mercedesu a Ferrari skutečně podobně rychlé, čekají ho boje se Sebastianem Vettelem a Kimi Räikkönenem. Britský jezdec si nejistotu a vzrušení ze začátku sezóny se zcela novými vozy velmi užívá a chtěl by, aby se pravidla měnila pravidelně.
"Čím více musíte bojovat, tím máte lepší pocit z vítězství. Proto se těším z nové výzvy a z blížícího se boje. Jsem na to připravený. Vůbec nejsem smutný (že Mercedes možná ztratil dominantní postavení). Nepamatuji si, kdy naposledy se pravidla měnila po třech letech, ale já bych to asi ještě zkrátil a nechal udělat více změn. Vždy existuje možnost, že jeden tým získá dominantní postavení a pro ostatní bude obtížné dohnat ho. Za rok stihnete pouze určitý vývoj (existují omezení testů, používání větrných tunelů i CFD) a špičkové týmy vyvíjejí podobnou rychlostí. Drastické změny tomu dají šťávu. Ještě jsem neviděl fanoušky tak moc se těšit na sezónu, protože nikdo neví, jak na tom budou jednotlivé týmy a jejich vozy. Jistě by uvítali, kdyby se to dělo častěji."
Menší týmy, jejichž jezdci dostali v Austrálii od vedoucí skupinky celé kolo a které vývoj zcela nového vozu stál mnoho milionů eur, by nejspíš s Hamiltonem nesouhlasily.
Hamilton se také nechal slyšet, že je rád, že loni věnoval testování prototypů pneumatik minimum svého času.
"Jsem rád, že jsem se toho neúčastnil, protože letošní vůz je zcela jiný (než "přechodný"vůz postavený na základě vozu sezóny 2015 za účelem testování nových pneumatik). Loni jsem v Abú Zabí udělal pár testovacích kol, ale nebylo to podobné jízdě v tomto voze. Jen bych mrhal svým časem. Jsem rád, že jsem tak neučinil. Nedalo by mi to žádnou výhodu. Ten vůz měl mnohem méně přítlaku a byl lehčí než tento, takže nemohl dostat pneumatiky do potřebného okna. Teď bych musel zapomenout na vše, co bych se tam naučil a začít znovu od začátku."
Velkou cenu Austrálie ale, díky delšímu stintu před výměnou pneumatik, vyhrál Sebastian Vettel, který loni patřil k nejpilnějším testerům ve službách Pirelli.
"Čím více musíte bojovat, tím máte lepší pocit z vítězství. Proto se těším z nové výzvy a z blížícího se boje. Jsem na to připravený. Vůbec nejsem smutný (že Mercedes možná ztratil dominantní postavení). Nepamatuji si, kdy naposledy se pravidla měnila po třech letech, ale já bych to asi ještě zkrátil a nechal udělat více změn. Vždy existuje možnost, že jeden tým získá dominantní postavení a pro ostatní bude obtížné dohnat ho. Za rok stihnete pouze určitý vývoj (existují omezení testů, používání větrných tunelů i CFD) a špičkové týmy vyvíjejí podobnou rychlostí. Drastické změny tomu dají šťávu. Ještě jsem neviděl fanoušky tak moc se těšit na sezónu, protože nikdo neví, jak na tom budou jednotlivé týmy a jejich vozy. Jistě by uvítali, kdyby se to dělo častěji."
Menší týmy, jejichž jezdci dostali v Austrálii od vedoucí skupinky celé kolo a které vývoj zcela nového vozu stál mnoho milionů eur, by nejspíš s Hamiltonem nesouhlasily.
Hamilton se také nechal slyšet, že je rád, že loni věnoval testování prototypů pneumatik minimum svého času.
"Jsem rád, že jsem se toho neúčastnil, protože letošní vůz je zcela jiný (než "přechodný"vůz postavený na základě vozu sezóny 2015 za účelem testování nových pneumatik). Loni jsem v Abú Zabí udělal pár testovacích kol, ale nebylo to podobné jízdě v tomto voze. Jen bych mrhal svým časem. Jsem rád, že jsem tak neučinil. Nedalo by mi to žádnou výhodu. Ten vůz měl mnohem méně přítlaku a byl lehčí než tento, takže nemohl dostat pneumatiky do potřebného okna. Teď bych musel zapomenout na vše, co bych se tam naučil a začít znovu od začátku."
Velkou cenu Austrálie ale, díky delšímu stintu před výměnou pneumatik, vyhrál Sebastian Vettel, který loni patřil k nejpilnějším testerům ve službách Pirelli.