Představení šampionátu: Blancpain Endurance Cup
Souhrn informací a odkazů na jednom místě.
Vytrvalostní závody, které jsou nyní součástí seriálu Blancpain GT Series (v textu tohoto článku se zvýrazněnou zkratkou) začínají tento víkend již svoji sedmou sezonu. Vzhledem k odlišnému charakteru druhé části seriálu je i nadále každé části věnován samostatný článek shrnující základní informace.
Odkaz na tento článek bude v průběhu roku součástí klíčových příspěvků o seriálu BGTS na zdejším portálu. V případě změn informací dojde k úpravě se soupisem změn na konci článku. V některých případech mohou být zvýrazněny pro snadnější rozpoznání.
Obsah s aktivními odkazy na kapitoly
1. Základní popis
2.1. Pohled do historie
2.2. Držitelé titulů
2.3. Nejúspěšnější stáje
2.4. Tituly v BGTS
3. Pořadatelská organizace
4. Kalendář
5.1. Průběh závodního víkendu
5.2. Kategorie účastníků
5.3. Další změny v pravidlech
6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy
7. Seznam úspěšných jezdců
8.1. Užitečné odkazy
8.2. Doplňující články na Formule.cz
9. Rozsah informování na zdejším portálu
10. Konečné výsledky
11. Souhrn aktualizací
S nejkratší délkou závodu minimálně tři hodiny patří Blancpain Endurance Cup mezi vytrvalostní série. Putováním po evropských okruzích naplňuje svůj mezinárodní status. Dědictvím po FIA GT Championship je zařazení prestižního 24 hodinového závodu ve Spa do kalendáře. Možnosti účastníků rozšiřuje bodováním do nadřazeného Blancpain GT Series.
Rozmanitost konstrukcí vozů GT3 (případně s homologací G3 Belgického RACB) vyrovnává propracovaný systém vyvážení výkonnosti. Vyrovnaným podmínkám napomáhá výběr jediného schváleného dodavatele pneumatik (Pirelli) a paliva (Total).
Tři zúčastněné třídy se liší možnostmi sestavení posádek. V samostatných kategoriích soupeří profesionální jezdci, amatérští piloti anebo smíšené sestavy.
Přímé přenosy kvalifikace a závodu (a jejich záznamů) zajišťuje pořadatel na svých stránkách. Zde se nachází oficiální časomíra, která pomáhá divákům získat přehled o dění v závodě, jehož délka vytváří prostor pro uplatnění strategických dovedností účastníků.
Když se podařilo pořadatelům z SRO završit přeměnu FIA GT na profesionálněji zamýšlenou sérii krátkých závodů v podobě MS GT1, zvýšila se u stájí s vozy GT2 anebo GT3 poptávka po mezinárodní vytrvalostní sérii s účastí smíšených posádek.
Představy o podobě nové série byly odhaleny během víkendu s vrcholným závodem 24 hodin ve Spa v roce 2010. Tento podnik, který se měl stát součástí připravované série, svým složením naznačoval zájem účastníků.
Převaha stájí s vozy třídy GT3 anebo neochota partnerů z belgického autoklubu (RACB) potvrdit přítomnost vozů GT2 v poli vyústily v jediné zásadnější změny před oficiálním představením série v lednu 2011.
Svoji roli vůdčí kategorie začaly plnit GT3 dále dělené dle jezdeckého obsazení na profesionální a smíšené posádky. Ty byly doplněny skromnější účastí amatérských posádek ve starších vozidlech GT3, pohárových vozů Porsche anebo takřka civilních aut kategorie GT4. V pěti třídách se během pěti víkendů scházely více jak tři desítky účastníků. Závod ve Spa s účastí 62 vozů jakoby předznamenal zájem v následujícím ročníku.
Přestože se v následující sezóně našli zájemci pouze do tří tříd obsazených GT3 (ve Spa byla navíc možná účast pohárových vozů), na roštu se většinou objevilo více jak pět desítek vozidel. V Belgii se závodu zúčastnilo dokonce dosud nepřekonaných 66 aut. Součástí kalendáře bylo již šest podniků včetně 24 hodinového klání.
Zájem účastníků neutuchal ani v roce 2013, kdy během úvodního víkendu vzrostl počet startujících z 53 na 60 vozů. Šampionát měl znovu pouze pět podniků, závěrečný s dvojnásobnou délkou (resp. 1 000 km na Nürburgringu) časem stráveným v závodech vyrovnal předchozí ročník. Počet tříd zůstal zachován, nicméně díky změnám v amatérské kategorii došlo k nárůstu soutěžících na úkor třídy smíšených posádek.
Přestože následující rok došlo k poklesu počtu účastníků, i nadále se jednalo o mimořádně úspěšnou a kvalitní sérii. S výjimkou 24 hodin ve Spa se jejich počet pohyboval nad čtyřmi desítkami. Největší zájem byl opět o třídu smíšených sestav, následovali profesionálové a nejméně zaujala amatérská kategorie.
V pátém ročníku se počet startujících pohyboval okolo šesti desítek. Po dvou letech došlo ke změně místa druhého nejdelšího podniku, když 1 000 kilometrů dlouhý závod místo Nürburgringu hostil Paul Ricard. Nejvíce zájemců tentokráte lákala vrcholná třída profesionálů (22-29) v závěsu se smíšenými posádkami (18-24), amatérů se na dráze pohybovalo nejméně (10-15 vozů).
Podobná situace byla loni, za mírným poklesem počtu účastníků bylo oslabení amatérské třídy. Zatímco počet těchto posádek nepřesáhl deset, vyrovnaná situace panovala v celkovém hodnocení (25-27) a částečně i ve třídě smíšených posádek (19-25).
Od roku 2014 patří tento vytrvalostní šampionát spolu s krátkými závody v BSS stal jednou z částí v nově vytvořeném nástavbovém Blancpain GT Series. SRO se tak částečně podařilo naplnit myšlenky zveřejněné Stéphanem Ratelem ve Spa koncem července 2012. Pod označením Světové série GT se skrývalo bodování účastníků dvou časově odlišných šampionátů. Tuto náhradu za zrušené MS GT1 se v roce 2013 však nepodařilo uskutečnit.
Je-li u hodnocení třídy PRO hvězdička, jednalo se o zařazení posádek do celkové klasifikace. Podmínky však odpovídaly nasazení profesionálních posádek.
2016 (Blancpain Endurance Cup)
Třída | Jméno | Tým | Vůz |
PRO* | Rob Bell | Garage 59 | McLaren 650S |
Côme Ledogar | |||
PRO-AM | Michael Broniszewski | Kessel Racing | Ferrari 488 |
Alessandro Bonacini | |||
Andrea Rizzoli | |||
AM | Liam Talbot | Kessel Racing | Ferrari 458 |
Marco Zanuttini | |||
Vadim Gitlin |
2015
Třída | Jméno | Tým | Vůz |
PRO Cup | Katsumasa Chiyo | GT Academy | Nissan GT-R |
Wolfgang Reip | |||
Alex Buncombe | |||
PRO-AM Cup | Duncan Cameron | AF Corse | Ferrari 458 |
Matt Griffin | |||
AM Cup | Ian Loggie | Parker Racing | Audi R8 |
Julian Westwood |
2014
Třída | Jméno | Tým | Vůz |
PRO | Laurens Vanthoor | Belgian Audi Club | Audi R8 |
PRO-AM | Andrea Rizzoli | Villorba Corse | Ferrari 458 |
Stefano Gai | |||
Gent. Trophy | Peter Mann | AF Corse | Ferrari 458 |
Francisco Guedes |
2013
Třída | Jméno | Tým | Vůz |
GT3 Pro | Maximilian Buhk | HTP Motorsport | Mercedes SLS |
GT3 Pro-Am | Lucas Ordonez | Nissan GT-R | GT Academy |
GT3 Gent. | Jean-Luc Blanchemain | Sofrev ASP | Ferrari 458 |
Jean-Luc Beaubelique | |||
Patrice Goueslard |
2012
Třída | Jméno | Tým | Vůz |
GT3 Pro | Christopher Haase | Belgian Audi Club | Audi R8 |
Stéphane Ortelli | |||
Christopher Mies | |||
GT3 Pro-Am | Louis Machiels | AF Corse | Ferrari 458 |
Niek Hommerson | |||
GT3 Gent. | Robert Hissom | Sainteloc Racing | Audi R8 |
Pierre Hirschi |
2011
Třída | Jméno | Tým | Vůz |
GT3 Pro | Greg Franchi | Belgian Audi Club | Audi R8 |
GT3 Pro-Am | Louis Machiels | Vita4One | Ferrari 458 |
Niek Hommerson | |||
GT3 Gent. | Georges Cabannes | Ruffier Racing | Lamborghini Gallardo |
GT3 CUP | Sergio Negroni | De Lorenzi Racing | Porsche 997 |
GT4 | Alex Buncombe | RJN Motorsport | Nissan 370Z |
Jordan Tresson | |||
James Ward |
Rok | Třída | Tým | Vůz |
2016 | PRO* Cup | Garage 59 | McLaren 650S |
PRO-AM Cup | Kessel | Ferrari 488 | |
AM Cup | Kessel | Ferrari 458 | |
2015 | PRO* Cup | Belgian Audi Club | Audi R8 |
PRO-AM Cup | AF Corse | Ferrari 458 | |
AM Cup | AKKA ASP | Ferrari 458 | |
2014 | PRO | Belgian Audi Club | Audi R8 |
PRO-AM | Villorba Corse | Ferrari 458 | |
Gent. Trophy | AF Corse | Ferrari 458 | |
2013 | GT3 Pro | Marc VDS Racing | BMW Z4 |
GT3 Pro-Am | GT Academy | Nissan GT-R | |
GT3 Gentleman | Sofrev ASP | Ferrari 458 | |
2012 | GT3 Pro | Belgian Audi Club | Audi R8 |
GT3 Pro-Am | AF Corse | Ferrari 458 | |
GT3 Gentleman | Sainteloc Racing | Audi R8 | |
2011 | GT3 Pro | Belgian Audi Club | Audi R8 |
GT3 Pro-Am | Vita4One | Ferrari 458 | |
GT3 Gentleman | Ruffier Racing | Lamborghini Gallardo LP520 | |
GT4 | RJN Motorsport | Nissan 370Z |
Jezdci
Rok | Jméno | Tým | Vůz |
2016 | Maximilian Buhk | HTP Motorsport | Mercedes-AMG GT3 |
Dominik Baumann | |||
2015 | Robin Frijns | Belgian Audi Club Team WRT | Audi R8 LMS |
2014 | Laurens Vanthoor | Belgian Audi Club Team WRT | Audi R8 LMS |
Týmy
Rok | Tým | Vůz |
2016 | HTP Motorsport | Mercedes-AMG GT3 |
2015 | Belgian Audi Club Team WRT | Audi R8 LMS ultra |
2014 | Belgian Audi Club Team WRT | Audi R8 LMS ultra |
Organizací této série se zabývá Stéphane Ratel Organisation (SRO). Jejím zakladatelem je Stéphane Ratel, který společnost založil 24. ledna 1995. Francouzský podnikatel tak navázal na předchozí zkušenosti s pohárovými závody vozů Venturi. V té době se rovněž podílel se svými společníky na pořádání mezinárodního mistrovství BPR Global GT Series.
Zájem o tuto sérii přilákal pozornost FIA, která se od roku 1997 chystala podílet na jejím chodu. Po rozkolu společníků v BPR se následně ujala organizace nového FIA GT Championship SRO. Z tohoto mezinárodního mistrovství se stal pilíř společnosti francouzského podnikatele, okolo nějž později začal Ratel v Evropě budovat strukturu národních šampionátů s vozy GT. Mnohdy byly závody gétéček doplněny rozmanitou nabídkou vlastních doprovodných sérií.
Mezitím se důležitým milníkem nejen v rozvoji Ratelova impéria od roku 2006 stává nově založená třída vozidel GT3. Původně evropská záležitost se rozšířila do celého světa. Dosud bylo schváleno 47 modelů od 23 výrobců.
Prestiž FIA GT vedla SRO k její přeměně na Světové mistrovství vozů GT1 pořádané od roku 2010. Finanční a později také organizační obtíže vedly k ukončení tohoto projektu po sezoně v roce 2012. Zároveň došlo k urychlení začínajících změn v příliš rozsáhlé nabídce francouzských pořadatelů. S nimi souvisí také změna obchodního modelu vedoucí k častějším prodejům licence na pořádání šampionátu anebo včlenění třídy do stávajícího mistrovství.
Další doplňující informace lze získat v článku věnovaném Stéphane Ratelovi a jeho aktivitám mimo SRO (Zde). Více o dvou desetiletích činnosti a přehledu pořádaných šampionátů naleznete v článku vydaném při jubileu francouzské společnosti (Zde).
Kalendář, jenž byl představen 29. července 2016 během tradiční tiskové konference během podniku 24 hodin ve Spa, představuje jedinou a platnou verzi. Po třech letech bez výraznějších změn došlo k nahrazení posledního závodu na Nürburgringu podnikem na okruhu ve španělské Katalánii.
Poslední kolonka s aktuální variantou kalendáře v tabulce je určena na průběžné doplňování popisy závodů a jejich výsledků.
p. | Datum | Stát | Okruh | Popis |
---|---|---|---|---|
1. | 22. - 23.04.2017 | Itálie | Monza | |
2. | 13. - 14.05.2017 | Velká Británie | Silverstone | |
3. | 23. - 24.06.2017 | Francie | Paul Ricard | |
4. | 27. - 30.08.2017 | Belgie | 24 hodin ve Spa | |
5. | 30.09 - 01.10.2017 | Španělsko | Katalánie |
Kalendář celého BGTS naleznete Zde.
Přestože je závod v Belgii součástí této série, vzhledem k jeho mimořádné délce se k němu vztahuje řada dodatečných postupů. Zvláštnostem 24 hodinového klání bude věnován samostatný článek před závodem. V této kapitole jsou pravidla platná pro tříhodinové a 1 000 kilometrů dlouhý závod.
Závodní víkend s dvoudenním formátem začíná v sobotu dvojicí tréninků, každý z nich trvá 90 minut.
Nedělní dopoledne je vyhrazeno kvalifikaci rozdělené na tři části. V ní má každý pilot posádky 15 minut, během nichž se může pokusit zajet své nejrychlejší kolo. Rošt je následně sestaven na základě nejlepšího času posádky. Dvoučlenné sestavy (pouze PRO-AM Cup a AM Cup) se neúčastní první části.
V neděli odpoledne nastává čas pro tři hodiny (nebo 1 000 kilometrů/6 hodin) trvající závod. Pilotem pro úvodní část závodu může být kterýkoliv člen posádky bez ohledu na čas dosažený v kvalifikaci. Odpočet začíná po protnutí startovní čáry na konci zahřívacího kola, po němž následuje letmý start.
Vozy musí během tříhodinových závodů minimálně dvakrát do boxů, ve Francii čtyřikrát. V nich probíhá povinně výměna jezdců (s výjimkou dvoučlenné posádky), pneumatik a doplnění paliva. Výjimkou francouzského závodu je možnost vynechat výměnu pilota anebo pneumatik.
Délka jednoho úseku (neboli stintu) může trvat maximálně 65 minut. Ve Francii může jediný pilot pobýt za volantem maximálně 130 minut, v případě dvoučlenné posádky se tato povinnost vztahuje na zkušenějšího pilota. Ve všech případech může dojít k prodloužení této doby o pět minut v případě neutralizace závodu anebo vyhlášení plné žluté na konci úseku.
Konec přichází po vypršení časového limitu a dokončení kola nejúspěšnějším vozem. V každé kategorii je body ohodnoceno deset nejlepších posádek (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1). Při dvojnásobně dlouhém podniku ve Francii budou rozděleny následující bodové příděly: 33-24-19-15-12-9-6-4-2-1.
Zisky jezdců jsou započítány všechny, u týmů pouze body nejlepšího vozidla.
Bodové zisky v BGTS jsou přiděleny dle umístění v celkovém hodnocení všech klání BSC a BEC (včetně průběžného bodování po 6 a 12 hodinách ve Spa). Použitá bodová škála vychází dle příslušného druhu závodu. V tabulce, kde není brán ohled na zařazení účastníků do tříd, jsou všechny bodové zisky jezdců. Kromě zahrnutí do celkové klasifikace mají účastníci v kategorii smíšených a amatérských posádek další hodnocení v rámci své třídy. U týmů jsou započítány pouze body nejlepšího vozidla.
Rozdělení účastníků do tříd probíhá pouze v závislosti na složení posádek.
V hlavní kategorii (bez označení PRO) se nebere ohled na rozdělení jezdců do kategorií dle výkonnosti. Je zde prostor pro profesionální jezdce mnohdy ověnčené vavříny z významných mezinárodních podniků.
Třída PRO-AM Cup je určena smíšeným posádkám. Nejsilnější povolené kombinace jezdců představují sestavu platinového a dvou bronzových jezdců nebo dvou stříbrných s jedním bronzovým. Pro amatérské jezdce je určena AM Cup, kdy je možné sestavit posádku pouze z držitelů bronzové licence.
Systém kategorizace jezdců platný od roku 2015 je blíže popsán Zde. SRO si vyhrazuje právo na možnou změnu zařazení pilota (především u amatérů) dle požadavků GT závodů. V tomto případě je ke kategorii u sledovaného jezdce doplněna hvězdička.
V této kapitole budete seznámeni s dalšími výše neuvedenými důležitými změnami v předpisech. Po revolučních změnách v předchozích letech byla pravidla spíše zpřehledněna, přesto několik menších změn nalezneme.
Změny ve vyvážení výkonnosti týkající se váhy mohou být učiněny ještě týden před začátkem podniku. Dosud bylo možné provést změny nejpozději dva týdny předem, jenž jsou zachovány pro rozhodnutí týkající se restriktoru a aerodynamiky.
Nyní se musí jezdci krotit při použití světelné houkačky. Mezi dvojicí zatáček mohou bliknout maximálně třikrát. Při snížené viditelnosti je možné k blikání použít pouze doplňková světla.
Naopak ústupkem je možnost pokračovat v kvalifikaci, pokud je k vyproštění vozu použita technika. Dosud se musel spokojit uvízlý účastník pouze s pomocí komisařů, na techniku bylo možné spoléhat v ostatních částech víkendu.
Nově je připomenuto možné rozsvícení červeného světla na konci zaváděcího kola. Předjíždět lze až po rozsvícení zelených světel.
Před zahájením neutralizace může být vyhlášena fáze plné žluté. V tomto případě se na dráze pohybuje bezpečnostní vůz s vypnutými majáky, dokud se mu nepodaří najít a předjet vedoucí vůz. Následuje již běžný postup.
6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy
Tato kapitola je rozdělena na účastníky dle jejich zařazení do kategorií.
Následné další řazení je podle pořadí v abecedě u názvu výrobce. U jednotlivých modelů se nachází odkazy na bližší informace. Případná doplňující poznámka v závorce u typu vozu rozlišuje následující druhy dle podrobnosti informací.
Je-li v závorce samotný odkaz, jedná se stručný popis technických údajů anebo informace v době představení vozu.
Podrobnější informace pod označením Souboj výrobců poskytne odkaz na článek zveřejněný před sezonou MS GT1 v roce 2012. I přes mezisezónní úpravy některých modelů v minulosti se jedná o takřka shodná vozidla třídy GT3, která jsou pilířem této série.
Novější variantu obsáhlejšího popisu pouze závodní verze s uvedením roku vydání představuje označení Vládci asfaltu. Prozatím jediným zástupcem je pouze článek o Nissanu GT-R, jehož součástí je také odkaz k bližšímu popisu civilní verze.
Vzhledem k probíhající obměně vozového parku a prolínání starších a novějších modelů bude u označení vozidla uvedena dvoudílná zkratka vytvářející jedinečné označení. S těmito kódy se budete setkávat také v průběhu sezony, seznam bude na konci článku, v nichž bude použit.
Velké písmeno představuje jméno výrobce (i u víceslovných, např. Aston Martin), výjimkou budou úzce provázaní výrobci a úpravci (např. Mercedes-AMG). Malými písmeny (případně číslicemi) bude uvedeno typové označení, jenž může následovat velké písmeno u variací modelů (např. Gallardo Extenso, též R-EX).
Má-li tým svoji prezentaci na internetu, je v závorce uveden odkaz. Přednostně jsou uvedeny webové stránky, v některých případech se informace nachází pouze na sociální síti (označení FB, G+). Pokud je součástí odkazu poznámka servis, zobrazí se stránka týmu zajišťujícího provoz pro tyto zákazníky.
Startovní listinu mistrovství před úvodním závodem naleznete Zde.
Celkové hodnocení (odpovídá PRO Cup)
Audi R8 LMS (2015) Ar82 (2015)
Belgian Audi Club Team WRT (Zde) |
Team WRT (Zde) |
ISR (Zde) |
Audi Sport Team WRT (servis Zde) |
Audi Sport Team Sainteloc (servis Zde) |
Audi Sport Team ISR (servis Zde) |
Bentley Continental GT3 Bcon (10 let)
Bentley Team M-Sport (Zde) |
BMW F13 M6 GT3 Bm6 (2015)
Walkenhorst Motorsport (Zde) |
Rowe Racing (Zde) |
Ferrari 488 GT3 F488 (10 let)
Spirit Of Race (servis Zde) |
Kaspersky Motorsport (Zde) |
SMP Racing (Zde) |
Emil Frey Jaguar G3 Jef (10 let)
Emil Frey Jaguar Racing (Zde) |
Lamborghini Gallardo R-EX LgEX (10 let)
Reiter Young Stars (servis Zde) |
Lamborghini Huracán GT3 Lhur (2015)
Ombra Racing (Zde) |
GRT Grasser Racing Team (Zde) |
Orange 1 Team Lazarus (Zde) |
Attempto Racing (Zde) |
McLaren 650S M650 (2015)
Strakka Racing (Zde) |
Mercedes-AMG GT3 MAgt (2015)
Mercedes-AMG Team Black Falcon (Zde) |
MANN-FILTER Team HTP Motorsport (Zde) |
Mercedes-AMG Team HTP Motorsport (Zde) |
HTP Motorsport (Zde) |
Akka ASP (Zde) |
Nissan GT-R Nismo GT3 Ngtr (2014)
Motul Team RJN Motorsport (Zde) |
Motul Team RJN Nissan (Zde) |
PRO-AM Cup
Aston Martin V12 Vantage GT3 Avan (10 let)
Oman Racing Team with TF Sport (servis Zde) |
Audi R8 LMS (2015) Ar82 (2015)
Sainteloc Racing (Zde) |
Ferrari 488 GT3 F488 (10 let)
Kessel Racing (Zde) |
AF Corse (Zde) |
Spirit Of Race (servis Zde) |
Rinaldi Racing (Zde) |
BBT (servis Zde) |
Lamborghini Huracán GT3 Lhur (2015)
Attempto Racing (Zde) |
Ratòn Racing (Zde) |
Barwell Motorsport (Zde) |
McLaren 650S M650 (2015)
Strakka Racing (Zde) |
Mercedes-AMG GT3 MAgt (2015)
Black Falcon (Zde) |
Team Zakspeed (Zde) |
HTP Motorsport (Zde) |
Akka ASP (Zde) |
Porsche 911 GT3 R (991) P991 (2015)
Herberth Motorsport (Zde) |
AM Cup
BMW F13 M6 GT3 Bm6 (2015)
Walkenhorst Motorsport (Zde) |
Ferrari 488 GT3 F488 (10 let)
Rinaldi Racing (Zde) |
Kessel Racing (Zde) |
AF Corse (Zde) |
Lamborghini Huracán GT3 Lhur (2015)
Team HB Racing (Zde) |
McLaren 650S M650 (2015)
Garage 59 (FB: Zde) |
Mercedes-AMG GT3 MAgt (2015)
Team Zakspeed (Zde) |
Údaj v závorce je startovním číslem vozidla, v němž je jezdec uveden ve startovní listině před úvodním podnikem.
Jméno | Úspěchy v závodech sportovních vozů |
Abril, Vincent (8) | mistr BSS 2015 (celkově) |
mistr BSS 2014 (Silver Cup) | |
Aguas, Rui (31) | mistr WEC 2016 (GTE-AM) |
Baumann, Dominik (85) | mistr BGTS 2016 |
mistr ME GT3 2012 | |
Beaubelique, Jean-Luc (87) | mistr BES 2013 (Gentlemen) |
Bell, Rob (58) | mistr BEC 2016 celkově |
mistr LMS 2008, 2007 (třída GT2) | |
Beretta, Michele (12) | mistr BSC 2016 (Silver Cup) |
Beretta, Olivier (51) | mistr LMS 2014 (třída GTC) |
mistr ALMS 2005-2007 (GT1) | |
mistr ALMS 2000, 1999 (GTS) | |
mistr FIA GT 1999 | |
mistr FIA GT 1998 (GT2) | |
vítěz 24 hodin Le Mans 2011 (GTE Pro) | |
vítěz 24 hodin Le Mans 2006, 2005 (GT1) | |
vítěz 24 hodin Le Mans 2004, 2000, 1999 (GTS) | |
Bertolini, Andrea (53) | mistr WEC 2015 (GTE-Am) |
vítěz 24 hodin Le Mans 2015 (GTE-Am) | |
mistr MS GT1 2010 | |
mistr FIA GT 2006, 2008, 2009 (GT1 i celk.) | |
Bontempelli, Lorenzo (51) | mistr GT Open 2011 (třída GTS) |
Broniszewski, Michal (11) | mistr BGTS 2016 (třída PRO-AM) |
mistr BSC 2016 (třída PRO-AM) | |
mistr GT Open 2009 (třída GTS) | |
Buhk, Maximilian (84) | mistr BGTS 2016 |
mistr BSS 2015 (celkově) | |
mistr BES 2013 (třída GT3 Pro) | |
mistr ME GT3 2012 | |
Buncombe, Alex (23) | mistr BES 2015 (PRO) |
mistr BES 2011 (třída GT4) | |
Cioci, Marco (53) | mistr GT Open 2006 a 2008 (třída GTS) |
Crestani, Fabrizio (27) | mistr GT Open 2016 (celk. a GT3 PAM) |
Fässler, Marcel (5) | mistr WEC 2012 (LMP1 i celkově) |
mistr GT Open 2009 (kategorie SGT) | |
vítěz 24 H Le Mans 2014 (LMP1 i celkově) | |
vítěz 24 H Le Mans 2012 a 2011 (LMP1 i celk.) | |
Fisichella, Giancarlo (55) | mistr LMS 2011 (GT2 Pro) |
vítěz 24 hodin Le Mans 2014 (GTE-Pro) | |
vítěz 24 hodin Le Mans 2012 (GTE-Pro) | |
Frijns, Robin (17) | mistr BGTS 2015 |
Gattuso, Stefano (12) | mistr GT Open 2011 (třída GTS) |
Haase, Christopher (26) | mistr BES 2012 (kategorie GT3 Pro) |
mistr ME GT3 2009 | |
mistr ADAC GT 2007 | |
Hommerson, Niek (53) | mistr BES 2012 a 2011 (třída GT3 Pro-Am) |
Chiyo, Katsumasa (23) | mistr BES 2015 (PRO) |
Kane, Jonny (44) | vítěz 24 hodin Le Mans 2010 (LMP2) |
Keilwitz, Daniel (333) | mistr ADAC GT 2013 |
mistr ME GT3 2010 | |
Ledogar, Côme (58) | mistr BEC 2016 celkově |
Leventis, Nick (42) | vítěz 24 H Le Mans 2010 (LMP2) |
Machiels, Louis (53) | mistr BES 2012 a 2011 (třída GT3 Pro-Am) |
Ordóñez, Lucas (23) | mistr BES 2013 (GT3 PRO-AM) |
Ortelli, Stéphane (3) | mistr FIA GT Series 2013 (GT3 Pro) |
mistr BES 2012 (kategorie GT3 Pro) | |
mistr LMS 2007 (kategorie GT1) | |
mistr FIA GT 2002 a 2003 (N-GT) | |
vítěz 24 hodin Le Mans 1998 (GT1 i celk.) | |
Perera, Franck (84) | mistr LMS 2015 (třída GTC) |
Ramos, Miguel (78) | mistr GT Open 2015 (celk. a GT3 PAM) |
Richelmi, Stéphane (2) | mistr WEC 2016 (LMP2) |
vítěz 24 hodin Le Mans 2016 (LMP2) | |
Rizzoli, Andrea (11) | mistr ELMS 2015 (třída GTE) |
mistr BES 2014 (PRO-AM) | |
Smith, Guy (7) | mistr ALMS 2011 (LMP1 i celkově) |
vítěz 24 hodin Le Mans 2003 (LGTP i celk.) | |
Shaitar Viktor (72) | mistr WEC 2015 (GTE-Am) |
mistr LMS 2014 (GTE) | |
mistr LMS 2013 (GTC) | |
vítěz 24 hodin Le Mans 2015 (GTE-Am) | |
Stolz, Luca (4) | mistr BSC 2016 (Silver Cup) |
Tréluyer, Benoit (2) | mistr WEC 2012 (LMP1 i celkově) |
vítěz 24 hodin Le Mans 2014 (LMP1 i celk.) | |
vítěz 24 hodin Le Mans 2012, 2011 (LMP1 i celk.) | |
Vannelet, Gilles (777) | mistr ME GT3 2007 |
Zanuttini, Marco (888) | mistr BEC 2016 (AM Cup) |
Blancpain GT Series – oficiální komunikační kanály
Web (Zde)
Stránky obsahující zpravodajství a souhrn informací o týmech, jezdcích, vozidlech anebo závodech. V pravé části úvodní stránky se nachází odkazy ke sledování přenosů závodů, časomíry a dalších informací k nejbližšímu podniku. Po zvolení sledování přenosů mohou být na začátku zobrazeny reklamy, většinou s možností jejich ukončení. Během přenosu vysílány nejsou.
Twitter (Zde)
Mikroblog pořadatelů stojí za zmínku vzhledem ke zveřejňování aktualit z probíhajícího závodu. Doplňují je upozornění na články vydané na oficiálních stránkách série, blahopřání jezdcům spjatých se sérií a zajímavosti ze světa GT.
Facebook (Zde)
Profil pro fanoušky na nejrozšířenější sociální síti.
You Tube (Zde)
Úložiště nahrávek závodů a reportáží od roku 2012. Zkrácené sestřihy mají délku okolo padesáti minut.
Instagram (Zde)
Galerie fotografií čtvercového formátu je souhrnem obrázků publikovaných na různých kanálech pořadatelů.
Oficiální aplikace (Android Zde/iOS Zde)
Přístup k novinkám (včetně sdílení se sociálními sítěmi), veškerým informacím anebo fotografiím zveřejněných na portálu pořadatele. Kromě časomíry je možné sledovat také přenosy závodů, zde je upozornění s dostupností v závislosti na lokalitě.
Wikipedia (Zde)
Ve známé encyklopedii lze nalézt stránku věnovanou nejen letošnímu ročníku. Za zmínku stojí aktualizované přehledné změny ve složení posádek anebo podrobné tabulky s klasifikací jezdců a týmů.
Formule (Zde)
Přímý odkaz na část zdejšího portálu, kde jsou soustředěny pouze články věnované gétéčkům.
8.2. Doplňující články na Formule.cz
Grand magazín (poslední vydání Zde)
Zpravodajský souhrn poskytující přehled o dění v mezinárodních sériích určených gétéčkům. Naleznete zde zprávy, výsledky a upozornění na blížící se události z Blancpain GT Series a ADAC GT Masters. Jeho součástí jsou také informace o nových a vylepšených vozech, které se objevují v závodech uvedených mistrovství.
Zatímco příležitostným fanouškům GT závodů prostřednictvím Grand magazínu neuniknou významné události týkající se uvedených sérií, na své si přijdou i zapálení příznivci. Ti zde naleznou souhrn dostupných informací souvisejících s vybranými zprávami z oficiálních zdrojů anebo předních zahraničních portálů zabývajících se gétéčky.
Průvodce světem GT (Zde)
Článek věnovaný gétéčkům od počátků jejich vzniku. Zabývá se i různými variantami těchto vozidel anebo jejich sportovnímu využití.
Blancpain Endurance Cup 2016 (Zde)
Souhrn informací o vytrvalostní sérii, který je věnován minulému ročníku.
9. Rozsah informování na zdejším portálu
Většina zpráv týkajících se dění v sérii (včetně připomenutí nejbližšího závodu) bude součástí zpravodajského souhrnu Grand magazín. Výsledky závodů budou vydány v samostatném článku ve den konání závodu anebo následující den.
Doplňkem budou aktuality v Barometru, který se nachází na hlavní stránce vpravo.
V případě účasti významnějších českých anebo slovenských zástupců mohou být zveřejňovány jejich tiskové zprávy.
Klasifikace jezdců zahrnuje pořadí v první desítce v celkové klasifikaci a kategorii PRO-AM Cup. Z třídy AM Cup je uvedeno pouze pořadí na stupních vítězů. Čeští a slovenští zástupci jsou zmíněni všichni bez ohledu na pořadí. Týmy jsou uvedeny všechny.
Hodnocení jezdců v celkovém pořadí
p. | Pilot | Tým | Body |
---|---|---|---|
1. | Mirko Bortolotti | Grasser Racing | 86 |
1. | Andrea Caldarelli | Grasser Racing | 86 |
1. | Christian Engelhart | Grasser Racing | 86 |
2. | Maxime Soulet | M-Sport | 79 |
2. | Andy Soucek | M-Sport | 79 |
2. | Vincent Abril | M-Sport | 79 |
3. | Maximilian Buhk | HTP Motorsport | 52 |
3. | Jimmy Eriksson | HTP Motorsport | 52 |
3. | Franck Perera | HTP Motorsport | 52 |
4. | Shaitar Viktor | SMP Racing | 46 |
4. | Davide Rigon | SMP Racing | 46 |
4. | Miguel Molina | SMP Racing | 46 |
5. | Raffaele Marciello | Akka ASP | 43 |
5. | Edoardo Mortara | Akka ASP | 43 |
5. | Michael Meadows | Akka ASP | 43 |
6. | Felix Serralles | Akka ASP | 41 |
6. | Daniel Juncadella | Akka ASP | 41 |
7. | Marco Cioci | Kaspersky | 32 |
7. | Giancarlo Fisichella | Kaspersky | 32 |
7. | James Calado | Kaspersky | 32 |
8. | Markus Winkelhock | Sainteloc | 30 |
8. | Christopher Haase | Sainteloc | 30 |
9. | René Rast | Audi WRT | 29 |
9. | Nico Müller | Audi WRT | 29 |
9. | Antonio Garcia | Audi WRT | 29 |
10. | Jake Dennis | Team WRT | 28 |
10. | Robin Frijns | Team WRT | 28 |
10. | Stuart Leonard | Team WRT | 28 |
21. | Filip Salaquarda | ISR Racing | 10 |
Filip Salaquarda (č. 75, Audi) se zúčastnil všech vytrvalostních závodů v seriálu. Bodoval pouze ve Francii (6 bodů za 7. místo) a Španělsku (4 body za 8. příčku)
Tomáš Enge (č. 24, Reiter) nastoupil ve vytrvalostní části ve dvou podnicích. Ani v jednom si na své konto body nepřipsal. Ve Francii český pilot havaroval, ve Španělsku skončilo lamborghini sdílené s Helistekangasem a Woodovou až na 35. pozici.
Úplnou klasifikaci jezdců naleznete na stránkách série Zde.
Hodnocení týmů v celkovém pořadí
p. | Tým | Vůz | Body |
---|---|---|---|
1. | M-Sport Bentley | Bentley Continental | 88 |
2. | Grasser Racing | Lamborghini Huracán | 87 |
3. | Akka-ASP | Mercedes-AMG GT3 | 83 |
4. | HTP Motorsport | Mercedes-AMG GT3 | 73 |
5. | Spirit Of Race | Ferrari 488 | 48 |
6. | SMP Racing | Ferrari 488 | 48 |
7. | Belgian Audi Club WRT | Audi R8 LMS | 48 |
8. | Team WRT | Audi R8 LMS | 30 |
9. | Black Falcon | Mercedes-AMG GT3 | 28 |
10. | Rowe Racing | BMW M6 GT3 | 21 |
11. | RJN Motorsport | Nissan GT-R | 19 |
12. | Oman Racing | Aston Martin Vantage | 17 |
13. | ISR Racing | Audi R8 LMS | 14 |
14. | Strakka Racing | McLaren 650S | 8 |
15. | Kessel Racing | Ferrari 488 | 6 |
16. | Emil Frey Racing | Jaguar XKR G3 | 6 |
17. | Sainteloc Junior Team | Audi R8 LMS | 4 |
18. | Ombra Racing | Lamborghini Huracán | 2 |
18. | Barwell Motorsport | Lamborghini Huracán | 2 |
V porovnání s bodovými zisky českého zástupce Filipa Salaquardy těžila česká stáj při dokončení více vozů jednoho týmu před jejím nejlépe umístěným vozem. Tato situace nastala pouze v závěrečném podniku poblíž Barcelony přilepšením čtyř bodů (8 bodů za 8. příčku).
Hodnocení jezdců PRO-AM Cup
p. | Pilot | Tým | Body |
---|---|---|---|
1. | Jonny Adam | Oman Racing | 116 |
1. | Ahmad Al Harty | Oman Racing | 116 |
2. | Martin Kodric | Barwell Motorsport | 87 |
2. | Patrick Kulaja | Barwell Motorsport | 87 |
3. | Salih Yoluc | Oman Racing | 72 |
4. | Miguel Toril | Black Falcon | 62 |
4. | Oliver Morley | Black Falcon | 62 |
5. | Adrian Amstutz | Barwell Motorsport | 62 |
6. | Nico Bastian | Akka-ASP | 60 |
7. | Marvin Kirchhöfer | Black Falcon | 47 |
8. | Maximilian Götz | Black Falcon | 46 |
9. | Jules Gounon | Akka-ASP | 46 |
9. | Jean-Luc Beaubelique | Akka-ASP | 46 |
10. | Rinat Salikhov | Rinaldi Racing | 42 |
10. | Alexander Mattschull | Rinaldi Racing | 42 |
Úplné hodnocení klasifikace jezdců naleznete na stránkách série Zde.
Hodnocení týmů PRO-AM Cup
p. | Tým | Vůz | Body |
---|---|---|---|
1. | Oman Racing | Aston Martin Vantage | 116 |
2. | Barwell Motorsport | Lamborghini Huracán | 88 |
3. | Black Falcon | Mercedes-AMG GT3 | 63 |
4. | Akka-ASP | Mercedes-AMG GT3 | 61 |
5. | Spirit Of Race | Ferrari 488 | 61 |
6. | Rinaldi Racing | Ferrari 488 | 42 |
7. | Kessel Racing | Ferrari 488 | 63 |
8. | AF Corse | Ferrari 488 | 30 |
9. | Herberth Motorsport | Porsche 911 GT3R | 28 |
10. | Walkenhorst Motorsport | BMW M6 GT3 | 22 |
11. | HTP Motorsport | Mercedes-AMG GT3 | 20 |
12. | Ratòn Racing | Lamborghini Huracán | 15 |
13. | Strakka Racing | McLaren 650S | 14 |
14. | Team WRT | Audi R8 LMS | 11 |
15. | Attempto Racing | Lamborghini Huracán | 7 |
16. | Sainteloc Junior Team | Audi R8 LMS | 2 |
Hodnocení jezdců AM Cup
p. | Pilot | Tým | Body |
---|---|---|---|
1. | Jacques Duyver | Kessel Racing | 118 |
1. | Marco Zanuttini | Kessel Racing | 118 |
1. | David Perel | Kessel Racing | 118 |
2. | Rino Mastronardi | Rinaldi Racing | 107 |
2. | Pierre Ehret | Rinaldi Racing | 107 |
3. | Bernard Delhez | HB Racing | 68 |
Úplné hodnocení klasifikace jezdců naleznete na stránkách série Zde.
Hodnocení týmů AM Cup
p. | Tým | Vůz | Body |
---|---|---|---|
1. | Kessel Racing | Ferrari 458/488 | 118 |
2. | Rinaldi Racing | Ferrari 488 | 107 |
3. | HB Racing | Lamborghini Huracán | 68 |
4. | Walkenhorst Motorsport | BMW M6 GT3 | 66 |
5. | Sainteloc Junior Team | Audi R8 LMS | 26 |
6. | AF Corse | Ferrari 488 | 25 |
7. | Attempto Racing | Lamborghini Huracán | 16 |
8. | Garage 59 | McLaren 650 S | 12 |
Hodnocení v Blancpain GT Series je součástí samostatného článku (Zde).
9. října: doplnění konečných výsledků