Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Co přináší nový monopost B•A•R 007?

Co přináší nový monopost B•A•R 007?

Jde o zřetelné zlepšení loňského konceptu.

Tým B•A•R Honda představil v neděli svůj nový monopost pro sezónu 2005 a vzápětí jej začal testovat. Tým, který je ze 45% vlastněn Hondou, letos usiluje o zisk vůbec prvního vítězství v Grand Prix. Bývalý šéf Dave Richards však vyslovil varování, že to letos bude B•A•R mít velmi složité. Všeobecně se totiž očekává, že se zejména McLaren a Williams vrátí tam, kde jsme tyto top týmy byli v minulosti zvyklí vídat.
 
Prvního dojem z nového vozu budí dojem, že se jedná o zřetelné zlepšení loňského konceptu 006. Technický ředitel Geoff Willis již dříve uvedl, že B•A•R je technicky velmi vyspělý, možná dokonce vyspělejší než Ferrari, ale že ztrácí díky aerodynamice.
 
Loňská převodovka z uhlíkových vláken byla ještě vylepšena. Výsledkem je lehčí a tužší konstrukce. Technologie boxu umožňuje omezit pokles otáček během řazení.
 
Nezanedbatelný podíl na výsledném výkonu každého moderního monopostu formule 1 hraje aerodynamika. B•A•R o něco zvedl nos svého monopostu, který teď vypadá celkově o něco menší a na spodku plošší.
 
Přední přítlačné křídlo je v souladu s novými technickými nařízeními o 5 cm výše, než tomu bylo minulý rok. Uprostřed je křídlo nápadně tvarováno směrem dolů a kopíruje tvar nosu.
 
Tým se rozhodl pro změnu barevného provedení vozu v oblasti za helmou jezdce, která je teď černá. Krytu motoru za sáním vzduchu dominuje především červená barva.
 
Letošní sezóna bude podle všeho přát vývoji bočnic. Vše odstartovalo před několika lety Ferrari. Role bočnic však bude letos větší, než tomu bylo kdy dříve a to zejména kvůli technickým nařízením, které omezují přítlak na zadní části vozu.
 
Bočnice konceptu 007 jsou vyboulené a v jejich přední části vypadají velmi zakulaceně. Rovina bočnic směrem k zadnímu křídlu klesá. Na první pohled to vypadá jinak než u Sauberu. Sání vzduchu je v porovnání s konkurencí poněkud větší. Nový B•A•R není, tak jako jeho předchůdce, vybaven deflektory.
 
Ke zvyšování přítlačné síly na zádi vozu dochází prostřednictvím malého křidélka, které je přímo před zadním přítlačným křídlem. Něco podobného bylo k vidění například v případě Renaultu a má se za to, že letos tento prvek uvidíme i na dalších vozech.