2016: Bez žetonů by Honda byla na úrovni Ferrari
Vedle jak ta jedle.
Naše malá série ohlédnutí za loňskými nepříliš přesnými předpověďmi, tipy a výpočty lidí z padoku F1 pokračuje díky Jusukemu Hasegawovi. V květnu minulého roku byly Honda a McLaren mírně zklamány z technických problémů nové pohonné jednotky, ačkoli byl vidět určitý pokrok, co se týče spolehlivosti i výkonu. Celkem dobrou odpovědí na otázku, proč má japonská automobilka i během druhého roku působení v F1 nejhorší motor, bylo poukázání na žetonové omezení vývoje. Tehdy poměrně nový šéf jejího vývojového programu byl přesvědčen, že bez něj by už loni nebyl problém navrhnout motor alespoň tak dobrý, jaký má Ferrari.
"Nedá se to říct přesně, nemohu vám dát žádná čísla, ale byl by to motor na úrovni Ferrari. Kdyby nebyly žetony a my bychom mohli jednoduše přidávat nové části, asi bychom se dostali na jeho úroveň. Jenže momentálně bychom k tomu potřebovali více než 40 nebo 50 žetonů. Proto musíme být trpěliví a čekat, dokud se nedostaneme na úroveň, která nám výrazně pomůže zmenšit ztrátu," tvrdil Hasegawa.
Dnes již víme, že zrušení žetonového systému Hondě na konkurenceschopnosti nepřidalo. Co na papíře vypadalo jako pohonná jednotka schopná konkurovat Ferrari, s tím se jezdcům McLarenu zatím nepovedlo získat ani jediný bod.
Pochvalu naopak zaslouží Luca di Montezemolo. V létě minulého roku přesně trefil počet lidí potřebných k nahrazení Bernieho Ecclestonea.
"Dříve nebo později bude formule 1 muset řešit otázku Bernieho nástupce. Bernie je fantastická osoba. Bude nemožné a bylo by chybou snažit se jej nahradit jedním člověkem. Je důležité zamyslet se nad podobou nového vedení sportu. Pro F1 bude lepší mít tři různé lidi s jasným rozdělením úkolů. Potřebujete malou skupinu lidí, kteří budou velmi silní ve svých oborech, a u kormidla někoho, kdo zná F1 a ví, co dnes trh očekává a co chtějí fanoušci," předpověděl v červnu minulého roku bývalý prezident Ferrari.
F1 už místo jednoho bosse řídí Chase Carey (generální ředitel), Ross Brawn (výkonný ředitel pro sport) a Sean Bratches (výkonný ředitel pro obchod).
"Nedá se to říct přesně, nemohu vám dát žádná čísla, ale byl by to motor na úrovni Ferrari. Kdyby nebyly žetony a my bychom mohli jednoduše přidávat nové části, asi bychom se dostali na jeho úroveň. Jenže momentálně bychom k tomu potřebovali více než 40 nebo 50 žetonů. Proto musíme být trpěliví a čekat, dokud se nedostaneme na úroveň, která nám výrazně pomůže zmenšit ztrátu," tvrdil Hasegawa.
Dnes již víme, že zrušení žetonového systému Hondě na konkurenceschopnosti nepřidalo. Co na papíře vypadalo jako pohonná jednotka schopná konkurovat Ferrari, s tím se jezdcům McLarenu zatím nepovedlo získat ani jediný bod.
Pochvalu naopak zaslouží Luca di Montezemolo. V létě minulého roku přesně trefil počet lidí potřebných k nahrazení Bernieho Ecclestonea.
"Dříve nebo později bude formule 1 muset řešit otázku Bernieho nástupce. Bernie je fantastická osoba. Bude nemožné a bylo by chybou snažit se jej nahradit jedním člověkem. Je důležité zamyslet se nad podobou nového vedení sportu. Pro F1 bude lepší mít tři různé lidi s jasným rozdělením úkolů. Potřebujete malou skupinu lidí, kteří budou velmi silní ve svých oborech, a u kormidla někoho, kdo zná F1 a ví, co dnes trh očekává a co chtějí fanoušci," předpověděl v červnu minulého roku bývalý prezident Ferrari.
F1 už místo jednoho bosse řídí Chase Carey (generální ředitel), Ross Brawn (výkonný ředitel pro sport) a Sean Bratches (výkonný ředitel pro obchod).