Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

S jiným motorem by McLaren byl na stupních vítězů

S jiným motorem by McLaren byl na stupních vítězů

Vůz je pořád lepší, motor stále beznadějný.

Auto Motor und Sport uveřejnil článek, ve které kombinuje rozhovor se šéfinženýrem McLarenu a výpověď dalších, nejmenovaných členů týmu.

"Jsme v pasti a nevíme, jak z ní ven," cituje AMuS jednoho ze zaměstnanců McLarenu, se kterým si povídal po Velké ceně Monaka, kde se oba jezdci dostali až do finálové části kvalifikace, ale nakonec ani jeden z nich nezískal netrpělivě očekávané body. "Teď už máme vůz, se kterým bychom mohli být na stupních vítězů, kdyby v něm byl dobrý motor. Pokud by bylo vše perfektní, tak Jenson (Button) a Stoffel (Vandoorne) mohli skončit na sedmém místě. Připočtěme půlsekundu, o kterou se obvykle postará Alonso, a jsme někde v blízkosti Red Bullu. A to s naším motorem."

McLaren údajně dosáhl velký pokrok díky vylepšením, jejichž část byla nasazená již ve Španělsku a druhá až v Monaku. "Novinky použité v Barceloně a v Monte Carlu byly dalším velkým krokem vpřed," řekl Matt Morris. "Náš vůz zůstává za jakýchkoli podmínek dobře vyvážený a na změny v nastavení reaguje tak, jak očekáváme."

Redaktor AMuS doplňuje, že vůz McLarenu je aerodynamicky stabilní, jednoduše řiditelný i nastavitelný, díky čemuž pracuje s pneumatikami stejné dobře jako Ferrari a s obrubníky a nerovnostmi si poradí, jako kdyby tam ani nebyly. Morris mluvil o ovoci dlouhého vývoje loňského vozu, díky kterému tým pochopil své chyby a vyhnul se jim při stavbě letošního. Ten je nyní dobrým základem umožňujícím rychlý vývoj. Nejmenovaný člen týmu souhlasí, ale je podstatně pesimističtější. "Máme dobrý vůz a dobré jezdce, ale vždy jsou nějaké problémy s motorem. A světlo na konci tunelu je v nedohlednu. Problémy nemají konce. Je to demoralizující."

Honda chtěla hlavní problém nové pohonné jednotky, vibrace, vyřešit nejpozději před VC Kanady, ale údajně by se musel stát zázrak, aby nasazení upravené verze nebylo odloženo. Okruhy v Kanadě, Ázerbájdžánu a v Rakousku přitom nechají vyniknout i malým rozdílům ve výkonnosti motorů a i kdyby pohonná jednotka již byla upravena, byla by pouze na úrovni, kterou McLaren původně očekával už v Austrálii.

"Neustále opakují stejné chyby. Namísto získávání zkušených inženýrů přivádějí stále mladší lidi. V Japonsku jsou příliš izolovaní," dodal nejmenovaný zaměstnanec McLarenu.