Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

V Ázerbájdžánu se změnilo pravidlo modré vlajky

V Ázerbájdžánu se změnilo pravidlo modré vlajky

Předjíždění o kolo bude jednodušší.

Po mnoha stížnostech na to, jak pomalejší jezdci ovlivňují souboje v čele závodu, došlo k menší úpravě pravidla modré vlajky.

Modrou vlajku uvidí jezdec, který má za zadním křídlem rychlejšího jezdce, jenž se ho snaží předjet o kolo. V minulosti bylo na vedení závodu a traťových maršálech, kdy je vhodný čas začít před pomalejším jezdcem mávat modrými vlajkami. Ne vždy se to odhadlo správně a jezdci si zvykli, že na ně nemusí reagovat hned. Loni už platilo jasné a přesné pravidlo. Modrou vlajkou se mává, když se rychlejší jezdec jede do 1,5 sekundy za pomalejším. Když se tak stane, jezdec předjížděný o kolo nemá moc času na uvolnění cesty vpřed, musí tak učinit při první příležitosti.

Před sezonou 2017 se z 1,5 sekundy stala rovná sekunda. Možná kvůli zdramatizování závodů? Taková změna ale neladí s novou generací vozů, která je na špinavý vzduch za jiným vozem ještě citlivější než předchozí. Mnozí jezdci špičkových týmů by si jistě přáli, aby jim pomalí jezdci uhýbali, jakmile se dostanou dvě sekundy za ně. Přibližně v této vzdálenosti se prý začíná v zatáčkách projevovat ztráta přítlaku. Charlie Whiting, ředitel závodů F1, ale jezdce Mercedesu, Ferrari a Red Bullu v Baku až tak nepotěšil. Hranice se posunula jen o dvě desetiny, z 1,0 na 1,2 sekundy.

Pravidlo o jízdě pod modrou vlajkou zapsané ve sportovních předpisech F1 se nemění, mění se pouze pravidla posuzování jeho dodržování, takže nebyl potřebný souhlas Strategické skupiny F1.