Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Finská převaha ve třetím tréninku

Finská převaha ve třetím tréninku

Velká cena Ázerbájdžánu - 3. trénink

Vedení závodu v pátek večer vyhodnotilo průběh prvních dvou tréninků a rozhodlo se upravit nájezd do 8. zatáčky. Byl odstraněn obrubník, který způsobil havárii Péreze, aby se minimalizovalo nebezpečí dalších kolizí. Na zelené světlo tentokrát jezdci reagovali mnohem rychleji než v pátek a vrhli se na trať k poslední přípravě na kvalifikaci. Jejich aktivita však netrvala dlouho.

První čas zajel Palmer, ale zakrátko začal jeho renault na trati hořet a ke slovu přišly hasicí přístroje traťových komisařů. Zásah naštěstí probíhal v únikové zóně, takže nenarušil další průběh tréninku. Boj s ohněm totiž probíhal mnohem déle, než by se očekávalo. Po čtvrt hodině vedl pořadí Kvjat (1:47,722 s) před Sainzem, Palmerem, Oconem a Pérezem a nikdo další zatím nezaznamenal měřený čas. A přesně v té chvíli vyjela i špička, jenže kvůli žlutým vlajkám stále nemohla používat systém DRS. Do čela se dostal Bottas (1:47,262 s) a časy na kolo začaly rychle klesat. Na vedoucí pozici se vystřídali Verstappen, Sainz, Kvjat, znovu Bottas. Na trati bylo 18 z 20 vozů vyjma Vettela a Palmera. Na druhou pozici se prosadil Räikkönen a blýskly se i williamsy. Problémy měl Magnussen, ale krizovou situaci zvládl.

Po půlhodině vedl Bottas (1:43,720 s) před Massou (+0,124 s), Räikkönenem (+0,395 s), Pérezem, Hamiltonem, Oconem, Kvjatem, Sainzem, Hülkenbergem a Strollem. Na Vettelově ferrari se v boxu dlouho pracovalo a klesl až na předposlední místo před Palmera. Když pak vyjel na trať, zařadil se na 6. pozici se ztrátou 0,624 s, ale okamžitě byl povolán zpět do boxu. Závadu se tedy evidentně nepodařilo odstranit. Bottas se na superměkkých pneumatikách nevešel do 16. zatáčky, ale situaci s přehledem zvládl. Jeho týmový kolega dvacet minut před koncem tréninku rozjel na stejné směsi úžasné kolo a dostal se do vedení (1:43,348 s) nejrychlejším časem víkendu. Verstappen zatím hlásil inženýrovi, že ve vysokých otáčkách slyší z motoru divné zvuky. Rada z boxu pomohla a Nizozemec mohl výrazně zrychlit. Na mercedesy to však nestačilo. Ferrari zůstávala dlužná očekávání, ale Räikkönen zdolal alespoň čtvrtého Massu.

Do čela se znovu dostal Bottas (1:43,057 s), ačkoli jel na superměkkých pneumatikách už osmé kolo! A pak přišla čtvrt hodiny před koncem finská chvíle: do čela šel Räikkönen a vzápětí ho o 0,095 s překonal krajan Bottas. Verstappen musel svůj red bull z technických důvodů odstavit přímo na trati. Se štěstím zvládl nebezpečný smyk Grosjean, jemuž se v Baku stále příliš nedařilo. Ale štěstí měl v 8. zatáčce i klouzající Hamilton. Na senzační čtvrté místo se šest minut před koncem probojoval Ocon, zatímco jeho kolega Pérez zavadil o zeď. 

 p.
Jezdec
 Tým
 Čas
 Kol
 Odstup
1.
 V.Bottas  Mercedes
 1:42.742
 21
 
2.
 K.Räikkönen  Ferrari
 1:42.837
 14
 + 0.095
3.
 L.Hamilton  Mercedes
 1:43.158
 23
 + 0.416
4.
 D.Ricciardo  Red Bull
 1:43.287
 24
 + 0.545
5.
 E.Ocon  Force India
 1:43.344
 21
 + 0.602
6.
 M.Verstappen  Red Bull
 1:43.614
 16
 + 0.872
7.
 F.Massa  Williams
 1:43.738
 18
 + 0.996
8.
 D.Kvyat  Torro Roso
 1:43.908
 21
 + 1.166
9.
 L.Stroll  Williams
 1:44.040
 17
 + 1.298
10.
 S.Pérez  Force India
 1:44.138
 22
 + 1.396
11.
 N.Hülkenberg  Renault
 1:44.312
 16
 + 1.570
12.
 S.Vettel  Ferrari
 1:44.344
 7
 + 1.602
13.
 C.Sainz  Torro Roso
 1:44.401
 23
 + 1.659
14.
 F.Alonso  McLaren
 1:44.741
 18
 + 1.999
15.
 K.Magnussen  Haas
 1:44.926
 20
 + 2.184
16.
 S.Vandoorne  McLaren
 1:45.143
 17
 + 2.401
17.
 R.Grosjean  Haas
 1:45.491
 20
 + 2.749
18.
 M.Ericsson  Sauber
 1:45.645
 21
 + 2.903
19.
 P.Wehrlein  Sauber
 1:45.722
 19
 + 2.980
20.
 J.Palmer  Renault
 1:53.040
 4
 + 10.298