Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Alonso: Mohli jsme stát v první řadě

Alonso: Mohli jsme stát v první řadě

Ale to by vzadu nesměla být Honda…

Černý humor prý může ve svízelných situacích vrátit dobrou náladu. Jedním z těch, kteří se touto radou řídí, je patrně i Fernando Alonso. Jinak by totiž v sobotním odpoledni ve Spa nemohl vypustit z úst následující slova.

Mohli jsme stát v první řadě,“ tvrdil s vážnou tváří po kvalifikaci a dodal: „Ovšem s jiným motorem…“ Ten od Hondy, představující tentokrát vývojový stupeň 3.6, ho znovu nechal ve štychu. Vniveč tak přišla oběť Stoffela Vandoorna, který se rozhodl ho táhnout ve finiši Q2 a udržet ho tak v top ten.

Na rozdíl od Ferrari zde nikdo netajil, že to bylo domluvené. „Na Monze mu to oplatím,“ kvitoval s povděkem pomoc Alonso. Čas z prvního sektoru 30,549 byl nadějný. Ale pak se v rádiové komunikaci ozvala letos v souvislosti se stájí z Wokingu tak často slýchaná hláška: „Nemám výkon!

Baterie byla vymlácená a mezi zatáčkami 11 a 12 jsem ztratil šest desetin,“ hořekoval exmistr světa. „Přitom jsem byl už o dvě desetiny rychlejší než v předchozím kole a ve třetím úseku bych ještě něco našel.

Stoffelovi Vandoornovi bylo od počátku jasné, že vzhledem k obří penalizaci bude plnit úlohu nosiče vody. Té se zhostil se ctí. „Jel jsem se setupem spíš pro závod a s natankovaným autem,“ vysvětloval. „Cílem bylo dostat se do Q2 a pomoct Fernandovi. To jsem, myslím, splnil.