Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes opět podezřelý ze spalování oleje

Mercedes opět podezřelý ze spalování oleje

Proč tak brzy nasadil čtvrté pohonné jednotky?

FIA v rámci boje za omezení spalování oleje už během této sezony nedávno oznámila, že spotřeba oleje nad 1,2 litru na 100 kilometrů bude považována za podezřelou a výrobce tohoto motoru může být obviněn z porušení pravidla hovořícího, že ve válcích motoru se má spalovat pouze benzin, jehož složení je kontrolováno a průtok omezen.

A od Monzy bude FIA ​​ještě přísnější, motor může spotřebovat pouze 0,9 litru na 100 km. To však platí pouze pro nové pohonné jednotky, tedy ty nasazené poprvé v Itálii nebo později během sezony. Je tohle odpovědí na otázku, proč dal Mercedes svým jezdcům poslední pohonné jednotky již minulý víkend v Belgii? Vždyť do konce sezony je ještě daleko a Mercedes potvrdil, že dosud používané pohonné jednotky jsou ještě v dobrém stavu a jezdci se k nim vrátí.

Nasazování čtvrtých agregátů ve Spa nebo v Monze není novinkou, jenže loni měl ještě každý jezdec na sezonu pět motorů, letos pouze čtyři. To znamená, že Mercedes nebude mít až do konce sezony možnost nasadit nové díly pohonné jednotky, pokud tedy nepřipustí penalizaci svých jezdců. Ferrari na tom bude podobně, když nové jednotky nasadí v Monze. Ale pro něj je to velmi důležitý domácí závod, kde je zároveň motor nejvíce důležitý ze všech velkých cen druhé poloviny sezony.

Potřeboval se tedy Mercedes vyhnout omezení platnému od Monzy? Rozdíl mezi kvalifikací a závodem naznačuje, že by to mohla být pravda. Zatímco v Q3 byl Hamilton neporazitelný i přesto, že Sebastianu Vettelovi v rozhodujícím kole pomohl vlek od Kimiho Räikkönena, v závodě bylo Ferrari minimálně stejně rychlé. A právě v kvalifikačním režimu má motor údajně kromě vzduchu nasávat i olej a částečně tak obcházet omezení průtoku paliva.

Zvěsti o porušení gentlemanské dohody Ferrari s Mercedesem, že v Belgii nenasadí nové motory, se ukázaly být nepravdivými. Taková dohoda neexistovala. Stín pochybností ale zůstává.

"Jsme v urputném boji, ale náš vztah nám umožňuje dát hlavy dohromady a společně se podívat na problém, prodiskutovat ho za zavřenými dveřmi. Musíme si dávat pozor, aby se na veřejnost nedostávaly věci, které nejsou pravdivé. Zatím nevidím žádný problém," řekl Toto Wolff.