Wolff: F1 bude mít nejlevnější motory
Malé týmy již nebudou mít důvod stěžovat si na ceny motorů, Red Bull vedou oportunisté.
Za oponou velkých cen se během víkendů i pracovních dní setkávají zástupci automobilek, FIA a Formula One Management a dávají dohromady technická pravidla pro další generaci motorů, která by od současné měla přebrat žezlo v roce 2021. Téměř najisto to budou spalovací motory s dvojitým turbem a menší a jednodušší hybridní částí, než mají současné. Mimo jiné budou levnější a Toto Wolff si myslí, že menší týmy si konečně přestanou stěžovat.
"Pokud budou pravidla pro nové motory méně složitá, klesnou náklady automobilek na jejich vývoj," řekl sportovní ředitel Mercedesu a zároveň šéf jeho týmu v F1. "Vývoj motoru stojí ohromné peníze a motorová oddělení všech současných dodavatelů jsou ztrátová. Nemělo by tomu tak být, takže s tím chceme něco udělat. S FIA jsme se dohodli na snížení ceny motorů a během pár let jejich cena klesne na historické minimum.
Když vás tento typ motoru stojí 12 až 14 milionů dolarů (pro dva jezdce na jednu sezonu), čehož se snažíme dosáhnout, tak nechápu, jak by mohl někdo tvrdit, že jsou příliš drahé. Je to pět procent rozpočtu velkého týmu. Pouze pět procent! A pro menší týmy je to 8 až 10 procent. Je to akceptovatelné pro sport, který sám sebe nazývá motorsportem?"
S motory pro rok 2021 je to stejné. Jsem si dobře vědom nedostatků současného motorového konceptu. Mohl by být méně složitý, aby fanoušci opravdu pochopili, jak funguje rekuperace energie. Možná se můžeme vzdát systémů, které jsou příčinou příliš velkých rozdílů mezi různými koncepty. A mám radost z toho, co se chystáme udělat se zvukem, protože podle mě je to důležitý faktor."
"Pokud budou pravidla pro nové motory méně složitá, klesnou náklady automobilek na jejich vývoj," řekl sportovní ředitel Mercedesu a zároveň šéf jeho týmu v F1. "Vývoj motoru stojí ohromné peníze a motorová oddělení všech současných dodavatelů jsou ztrátová. Nemělo by tomu tak být, takže s tím chceme něco udělat. S FIA jsme se dohodli na snížení ceny motorů a během pár let jejich cena klesne na historické minimum.
Když vás tento typ motoru stojí 12 až 14 milionů dolarů (pro dva jezdce na jednu sezonu), čehož se snažíme dosáhnout, tak nechápu, jak by mohl někdo tvrdit, že jsou příliš drahé. Je to pět procent rozpočtu velkého týmu. Pouze pět procent! A pro menší týmy je to 8 až 10 procent. Je to akceptovatelné pro sport, který sám sebe nazývá motorsportem?"
Red Bull, největší z týmů bez partnerství s automobilkou, by chtěl ještě podstatně jednodušší a levnější motory a fanoušky by prý rád lákal na velké a hlučné atmosferické motory V10. Wolff v tom nevidí nic jiného než politický boj vedený přes média.
S motory pro rok 2021 je to stejné. Jsem si dobře vědom nedostatků současného motorového konceptu. Mohl by být méně složitý, aby fanoušci opravdu pochopili, jak funguje rekuperace energie. Možná se můžeme vzdát systémů, které jsou příčinou příliš velkých rozdílů mezi různými koncepty. A mám radost z toho, co se chystáme udělat se zvukem, protože podle mě je to důležitý faktor."