Je to padesát na padesát
Josef Král pro FORMULI.cz před VC Itálie.
Monza patří k mým oblíbeným okruhům. Je sice hodně rychlá, ale naprosto úžasná. K tomu se pojí skvělá atmosféra, která tam během velké ceny vládne.
Při pohledu na plánek by se mohlo zdát, že trať je poměrně jednoduchá. Zdání však klame. Na jezdce klade vysoké nároky kvůli malé přilnavosti, která na ní panuje. Je dost obtížné trefit brzdný bod, pokud ho jen nepatrně minete, okamžitě se ocitnete v problémech.
Klíčové pasáže? Ona je Monza klíčová prakticky celá, ale kdybych měl jmenovat dva úseky, tak jsou to Variante Ascari a Parabolica. Z nich se najíždí na dlouhé rovinky a dá se tu hodně vydělat, ale i ztratit.
Šance Mercedesu a Ferrari vidím tak padesát na padesát. Mercedes bude silný na motoru a v brzdách, díky lepší aerodynamice a delšímu rozvoru by měl být lepší v zatáčkách. Ferrari by mohlo ztracenou půdu dohnat na rovinkách, na nichž se jeho monopost bude vypořádávat s menším odporem vzduchu, a také v šikanách.
Podle výsledků pátečních tréninků se jeví jako mírný favorit přece jen Mercedes. Na kolo získával na Ferrari zhruba desetinu vteřiny, v longrunech dvě. Výhodou pro něj bude i to, že jeho auto víc šetří pneumatiky. Navíc hlavně Hamiltonovi takový typ tratě vyloženě sedí, je extrémně silný na brzdách.
Třetí trénink poznamenalo počasí, všichni přesto určitě uvítali, že si mohli odjet alespoň instalační kola. Na monopostech se z pátku na sobotu dělalo a jít se syrovým autem rovnou do kvalifikace by bylo příliš velké riziko.
Předpokládám, že v neděli dostane přednost strategie s jedinou zastávkou v boxech, zvláště když má být chladno. Gumy by to měly bez potíží vydržet.