Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

McLaren zváží vývoj vlastního motoru

McLaren zváží vývoj vlastního motoru

Britská stáj by se mohla vydat cestou Ferrari

O tom, že by si McLaren mohl stavět vlastní motor, se mluví už roky, od doby, kdy začal produkovat vlastní silniční automobily a Mercedes prodal jeho akcie, aby v F1 založil vlastní tým. V éře mimořádně složitých a drahých hybridních pohonných jednotek se jednalo o ryze teoretickou možnost, kterou McLaren odmítal. Počínaje rokem 2021 se ale F1 opět změní a změní se také motory. Zak Brown přiznává, že chce zvážit možnost zahájení vývoje vlastního motoru.

"Velmi se zajímáme o motory, které se začnou používat v roce 2021. Zkoumáme, zda bychom měli zvážit možnost dělat vlastní agregáty, nebo zda nová pravidla přilákají jejich jiné výrobce," řekl výkonný ředitel týmu Mclaren.

"Právě teď myslíme pouze na příští tři roky, ale jakmile to bude vyřešeno, tak ano, určitě se podíváme na naše možnosti. Jsem přesvědčen, že prostředí F1 se od roku 2021 pozitivně změní. Nákladové stropy, nové dělení příjmů, nová pravidla motorů... I proto se nyní těžko přijímají nějaká rozhodnutí týkající se roku 2021 a dalších. Mají nastat velmi velké změny."

 

Začít vyrábět špičkové motory, to není jen tak. Proto ať už by motor nesl jméno McLaren nebo jiné, továrna ve Wokingu by potřebovala spolupracovat se společnostmi zkušenějšími v této oblasti.

"Vlastní motor, to jsme my nikdy neměli. Chtělo by to čas a kapitál. Můžeme to zvážit, ale nejprve potřebujeme znát platformu, pravidla a také to, kolik to bude stát. Stoprocentně nebudeme moci utratit stovky milionů, které by byly potřebné k vývoji motoru současného typu. Pravidla by se musela změnit tak, aby byl finančně dostupný.

Byli bychom rádi, kdyby zde byl nezávislý a přitom konkurenceschopný motor. Ne takový, který by byl jen do počtu. Mít automobilky je skvělé a já to plně podporuji. Ale zdraví F1 by prospělo, kdyby to bylo jako v minulosti. Kdyby zde byl motor od nezávislého výrobce, který by byl týmům snadno dostupný a přitom dost dobrý. To je klíčová podmínka. Naposledy byl v této roli Cosworth, ale nakonec (na konci éry V8) již nedokázal konkurovat ostatním. Takže pouze dovést nezávislého výrobce nestačí, pokud nebude šance, že se s jeho motorem budou dát vyhrávat závody.
"