Carlos Sainz prý již podepsal smlouvu s Renaultem
Toro Rosso postrčilo první kostku domina
Oficiálního oznámení jsme se sice tento týden nedočkali, ale jednání o rozchodu McLarenu s Hondou a přechodu k Renaultu zřejmě směřují k úspěšnému konci. Renomovaná britská média Autosport a Motorsport přinášejí zprávu, že Red Bull dovolil Carlosi Sainzovi podepsat smlouvu s týmem Renault. Talentovaný Španěl se tak stane týmovým kolegou Nika Hülkenberga. Renault si od nahrazení Jolyona Palmera slibuje více bodů do Poháru konstruktérů a jednou snad i mistrovský titul. Ale ještě to může 2-3 roky trvat, než tým postaví dost dobrý vůz, a zde je Sainzův věk výhodou.
Red Bull ví, proč to dělá. Má to být pád první kostky domina, který budou následovat další. Spokojený Renault bude souhlasit s předčasným ukončením kontraktu s týmem Toro Rosso a ten podepíše výhodnou smlouvu s Hondou. Převodovky pro příští sezonu dodá McLaren, jelikož Red Bull není připraven vyrábět vedle vlastní, kompatibilní s motorem Renault, i další pro svůj juniorský tým a jeho nového japonského partnera.
Uvolněná Sainzova sedačka u Toro Rosso se prý zaplní velmi rychle a domino efekt může ze hry vyřadit i Daniila Kvjata. Toro Rosso by nevadilo, kdyby Sainz už během Velké ceny Malajsie seděl v žlutém francouzském voze. Do vozu B-týmu Red Bullu by se posadil dosavadní testovací pilot Red Bullu Pierre Gasly, který momentálně závodí v japonské sérii Super Formule, aby rychle nabral zkušenosti. Kvjata by totiž mohl již příští rok nahradit junior Hondy a dosavadní testovací jezdec McLarenu Nobuharu Macušita. Japonský jezdec ale nemá dostatek bodů FIA na udělení superlicence, takže pokud nebude mít v F2 fantastický konec sezony, v týmu zůstane Kvjat.
A když už budou všichni, s výjimkou Jolyona Palmera a možná Daniila Kvjata, spokojeni, nebude už nic bránit podpisu smlouvy mezi Renaultem a McLarenem, přičemž britský tým si tímto způsobem ještě alespoň na rok udrží Fernanda Alonsa a bude doufat v okamžitý návrat mezi špičku F1.