Sainzův rychlý přestup pomůže sezoně 2018
Renault si musí dávat čím dál vyšší cíle
Minulý pátek jsme se dozvěděli, že Carlos Sainz nezůstane v Toro Rosso ani do konce sezony a už příští týden ho v Austinu uvidíme ve voze týmu Renault. Jeho nový šéf popírá, že by se chtěl co nejdříve zbavit Jolyona Palmera, a důvodem pro přestup v závěrečné části sezony 2017 má být příprava na rok 2018. Tento rok dostal tým francouzské automobilky za úkol dostat se do čela středu pole, ale nároky rostou stejně rychle jako počet zaměstnanců a už napřesrok se očekávají první stupně vítězů.
"Pokud máme již v roce 2020 naplnit téměř nejvyšší možné ambice, tak čas je naším velkým nepřítelem. Nemůžeme ho ztrácet, vše se musí dělat bezodkladně. Jelikož myslíme hlavně na roky 2019 a 2020, potřebovali jsme tento krok udělat hned teď. Důvodem není pouze pár bodů do šampionátu. Řešíme celou situaci a děláme dlouhodobé plány," řekl Cyril Abiteboul.
"Máme ho půjčeného na rok, což není moc. Proto jsme chtěli začít co nejdříve. Takto bude moci do sezony 2018 vstoupit v plné rychlosti. Pokud začneme tento rok, tak Carlos pozná tým, proběhne jeho aklimatizace v týmu i ve voze, takže příští rok bude o jednu kolektivní výmluvu méně. Chceme totiž hned od začátku sezony sbírat body. Máme harmonogram, podle kterého by vůz měl být spolehlivý již v zimních testech. Chceme, aby bylo vše, včetně jezdce, dobře připraveno."
Sainz se vyjádřil ve stejném smyslu.
"Je to velmi důležité. Je to šance poznat všechny lidi v týmu, začít pracovat s mými inženýry, pokusit se přizpůsobit vůz mně a sebe přizpůsobit vozu. Tyto čtyři závody budou důležité pro příští sezonu. Pokud týmu pomohu i pár body navíc, bude to super," řekl španělský jezdec.
Abiteboul se s Palmerem rozloučil jako se součástí historie týmu. Důvody, proč nemůže být i součástí jeho budoucnosti, nezmínil.
"Nebylo snadné říci mu sbohem, protože roky byl členem týmu," řekl o Palmerovi Abiteboul. "Byl tu dříve, než se Renault rozhodl koupit Lotus. Jo se stal součástí jeho příběhu. Nikdy není příjemné být na konci vztahu, obzvláště pokud je to pár závodů před závěrem sezony. Ale musím myslet na dobro týmu."
Sainze nyní čeká nová výzva. Nico Hülkenberg je sice v Renaultu první rok, ale celkově je to již jeho sedmá sezona v F1 a patří mezi nejuznávanější jezdce, kteří ještě neseděli ve vítězném stroji.
"Bude to těžké, protože v tom voze již odjel 16 závodů," obává se Sainz. "Nějaký čas potrvá, než si zvyknu. Budu se snažit to urychlit, ale jsem si jistý, že se neadaptuji okamžitě. Dávám si za cíl být rychlý co nejdříve, ale to není jen tak. Čeká mě dřina, analýzy, s inženýry budeme pracovat na jezdeckém stylu v tomto voze."