Norris zralý na pár facek
Britský talent se připravil o předčasnou korunovaci
Na Red Bull Ringu se všechno chystalo k oslavám nového mistra Evropy F3. Lando Norris (Carlin) kroužil v závěrečné jízdě víkendu druhý, když se ho v posledním kole pokusil zaskočit Ralf Aron (Hitech Grand Prix). Přecenil však svoje síly a kandidáta trůnu ukázkově odstřelil. Ten se na něj ani moc nezlobil. Dobře věděl, že průšvih začal už mnohem dříve.
Možná již těsně po startu, kdy se Norris, stejně jako dopoledne, chytl do křížku s Joelem Erikssonem (Motopark). Tentokrát se s ním o první místo přetahoval celá dvě kola a diváci, kteří vydrželi na tribunách i po skončení závodu DTM, určitě nelitovali. Takovýto souboj by byl ozdobou i v mnohem vyšších mistrovstvích. Vítězně z něj opět vyšel Eriksson, Norris se ho ale nadále držel jako klíště.
Úvodní fáze byla vůbec dost neklidná. Nejprve se v hodinách ocitl Guanju Žou (Prema Powerteam), potom při strkanici o třetí příčku Aron bodyčekoval Calluma Ilotta (Prema Powerteam), jenž vzápětí odstoupil, a nakonec zakotvil v kačírku Keyvan Andres (Motopark). Kvůli němu byl krátce zaveden režim virtuálního safety caru.
Maximilian Günther (Prema Powerteam), usilující o zachování alespoň teoretické šance na titul, se pohyboval v závěru první desítky a zdál se být smířen s osudem. Jenže pět minut před vypršením časového limitu se Norris rozhodl, že si s Erikssonem zahraje kličkovanou. Série poněkud nelogických manévrů ovšem skončila uražením části předního křídla u jeho vozu. Okamžitě zpomalil a dotáhla se na něj dvojice Aron a Ferdinand Habsburg. Od nich Britovi přímé nebezpečí nehrozilo, oba byli obtěžkáni penalizacemi za předchozí hříchy a i kdyby ho předjeli, v pořadí by stále byli za ním. Jenže Aron takhle neuvažoval…
Stupně vítězů tak měly překvapivé obsazení, když po boku Erikssona stáli Nikita Mazepin (Hitech Grand Prix) a poprvé v kariéře Tadasuke Makino (Hitech Grand Prix).
Před posledním podnikem na Hockenheimringu má Norris na Günthera náskok 72 bodů (411:339), přičemž k mání jich bude ještě maximálně 75.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Joel Eriksson | Motopark | Volkswagen | 35:04,815 | 24 | 25 |
2. | Nikita Mazepin | Hitech Grand Prix | Mercedes | 35:10,552 | 24 | 18 |
3. | Tadasuke Makino | Hitech Grand Prix | Mercedes | 35:13,793 | 24 | 15 |
4. | Ferdinand Habsburg | Carlin | Volkswagen | 35:14,021 | 24 | 12 |
5. | Maximilian Günther | Prema Powerteam | Mercedes | 35:14,467 | 24 | 10 |
6. | Jehan Daruvala | Carlin | Volkswagen | 35:15,459 | 24 | 8 |
7. | Joey Mawson | Van Amersfoort Racing | Mercedes | 35:16,101 | 24 | 6 |
8. | Mick Schumacher | Prema Powerteam | Mercedes | 35:16,297 | 24 | 4 |
9. | David Beckmann | Motopark | Volkswagen | 35:24,407 | 24 | 2 |
10. | Marino Sato | Motopark | Volkswagen | 35:25,088 | 24 | 1 |
11. | Harrison Newey | Van Amersfoort Racing | Mercedes | 35:25,514 | 24 | 0 |
12. | Devlin Defrancesco | Carlin | Volkswagen | 35:27,848 | 24 | 0 |
13. | Petru Florescu | Motopark | Volkswagen | 35:32,046 | 24 | 0 |
14. | Guanju Žou | Prema Powerteam | Mercedes | 35:33,325 | 24 | 0 |
15. | Pedro Piquet | Van Amersfoort Racing | Mercedes | 35:34,267 | 24 | 0 |
16. | Jake Hughes | Hitech Grand Prix | Mercedes | 36:20,908 | 24 | 0 |
17. | Lando Norris | Carlin | Volkswagen | 33:43,715 | 23 | 0 |
18. | Ralf Aron | Hitech Grand Prix | Mercedes | 33:43,995 | 23 | 0 |