Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Norris zralý na pár facek

Norris zralý na pár facek

Britský talent se připravil o předčasnou korunovaci

Na Red Bull Ringu se všechno chystalo k oslavám nového mistra Evropy F3. Lando Norris (Carlin) kroužil v závěrečné jízdě víkendu druhý, když se ho v posledním kole pokusil zaskočit Ralf Aron (Hitech Grand Prix). Přecenil však svoje síly a kandidáta trůnu ukázkově odstřelil. Ten se na něj ani moc nezlobil. Dobře věděl, že průšvih začal už mnohem dříve.

Možná již těsně po startu, kdy se Norris, stejně jako dopoledne, chytl do křížku s Joelem Erikssonem (Motopark). Tentokrát se s ním o první místo přetahoval celá dvě kola a diváci, kteří vydrželi na tribunách i po skončení závodu DTM, určitě nelitovali. Takovýto souboj by byl ozdobou i v mnohem vyšších mistrovstvích. Vítězně z něj opět vyšel Eriksson, Norris se ho ale nadále držel jako klíště.

Úvodní fáze byla vůbec dost neklidná. Nejprve se v hodinách ocitl Guanju Žou (Prema Powerteam), potom při strkanici o třetí příčku Aron bodyčekoval Calluma Ilotta (Prema Powerteam), jenž vzápětí odstoupil, a nakonec zakotvil v kačírku Keyvan Andres (Motopark). Kvůli němu byl krátce zaveden režim virtuálního safety caru.

Maximilian Günther (Prema Powerteam), usilující o zachování alespoň teoretické šance na titul, se pohyboval v závěru první desítky a zdál se být smířen s osudem. Jenže pět minut před vypršením časového limitu se Norris rozhodl, že si s Erikssonem zahraje kličkovanou. Série poněkud nelogických manévrů ovšem skončila uražením části předního křídla u jeho vozu. Okamžitě zpomalil a dotáhla se na něj dvojice Aron a Ferdinand Habsburg. Od nich Britovi přímé nebezpečí nehrozilo, oba byli obtěžkáni penalizacemi za předchozí hříchy a i kdyby ho předjeli, v pořadí by stále byli za ním. Jenže Aron takhle neuvažoval…

Stupně vítězů tak měly překvapivé obsazení, když po boku Erikssona stáli Nikita Mazepin (Hitech Grand Prix) a poprvé v kariéře Tadasuke Makino (Hitech Grand Prix).

Před posledním podnikem na Hockenheimringu má Norris na Günthera náskok 72 bodů (411:339), přičemž k mání jich bude ještě maximálně 75.

 

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Joel Eriksson Motopark Volkswagen 35:04,815 24 25
2. Nikita Mazepin Hitech Grand Prix Mercedes 35:10,552 24 18
3. Tadasuke Makino Hitech Grand Prix Mercedes 35:13,793 24 15
4. Ferdinand Habsburg Carlin Volkswagen 35:14,021 24 12
5. Maximilian Günther Prema Powerteam Mercedes 35:14,467 24 10
6. Jehan Daruvala Carlin Volkswagen 35:15,459 24 8
7. Joey Mawson Van Amersfoort Racing Mercedes 35:16,101 24 6
8. Mick Schumacher Prema Powerteam Mercedes 35:16,297 24 4
9. David Beckmann Motopark Volkswagen 35:24,407 24 2
10. Marino Sato Motopark Volkswagen 35:25,088 24 1
11. Harrison Newey Van Amersfoort Racing Mercedes 35:25,514 24 0
12. Devlin Defrancesco Carlin Volkswagen 35:27,848 24 0
13. Petru Florescu Motopark Volkswagen 35:32,046 24 0
14. Guanju Žou Prema Powerteam Mercedes 35:33,325 24 0
15. Pedro Piquet Van Amersfoort Racing Mercedes 35:34,267 24 0
16. Jake Hughes Hitech Grand Prix Mercedes 36:20,908 24 0
17. Lando Norris Carlin Volkswagen 33:43,715 23 0
18. Ralf Aron Hitech Grand Prix Mercedes 33:43,995 23 0