Hamilton už dnes rozhodne o svém čtvrtém titulu?
Mercedes míří za Pohárem konstruktérů
Mercedes dnes může v USA slavit dva tituly. Lewis Hamilton pojede z první pozice na startu vstříc čtvrtému titulu mistra světa. Může rozhodnout už dnes, pokud získá o 16 bodů víc než Sebastian Vettel. Mercedes má k vítězství v Poháru konstruktérů stejně daleko, ale dnešní oslava je ještě reálnější.
Rozdíl 16 bodů se rovná třeba vzdálenosti od prvního k šestému místu. Pokud Hamilton vyhraje a Vettel dojede hůř než šestý, bude rozhodnuto. Fanoušci F1 si jistě přejí, aby se tak ještě nestalo, aby se definitivní korunovace šampiona odložila alespoň o jeden závod. Možné to samozřejmě je. Hamiltonova rychlost však Vettelovu ferrari nedává příliš šancí. Vždyť v Austinu byl nejrychlejší ve všech třech trénincích i v kvalifikaci.
„Náš tým celý víkend perfektně zpracovává a analyzuje údaje, které jsme shromáždili, a dokázal auto připravit tak, aby se ocitlo na správném místě. Je to tady fantastický okruh. Hodně náročný. Auto na něm pořád tancuje. Jsem šťastný, že budu startovat z prvního místa. Zároveň si uvědomujeme, že letos často býváme silní v trénincích a kvalifikaci, ale závody pak bývají těžší. Těším se, že zítra svedu se Sebastianem a Valtterim pěkný závod. Na téhle dráze se dá pronásledovat a předjíždět. Pamatuju, jak jsem v roce 2012 v závodě předjel Sebastiana a vyhrál. Doufám, že to zítra nebude tak těsné, ale uvidíme,“ shrnul své dojmy Lewis Hamilton.
Valtteri Bottas si měl určitě zajistit místo po jeho boku v první řadě na startu. Chvíli to tak vypadalo, ale v posledních minutách své postavení neudržel. „Kvalifikace byla ošidná. Každé kolo bylo vlivem větru jiné. Jinak to dnes probíhalo přímočaře,“ říkal Fin. A pak hledal alibi: „Během víkendu jsme udělali hezkých pár změn v nastavení, aby bylo auto rychlejší. Nedopustili jsme se žádných velkých chyb. Jenom mi scházelo trochu rychlosti navíc. Většinu času, o který jsem byl pomalejší, jsem ztrácel v posledním sektoru, ale není to žádné velké překvapení. Je to totiž pasáž s pomalými zatáčkami a technickými úseky.“