Přehled konečných výsledků IGTC
SRO zrušila poslední podnik série v Sepangu
Druhý ročník šampionátu Intercontinental GT Challenge je již minulostí. Včera oznámili organizátoři z SRO zrušení posledního podniku. Ten se měl uskutečnit v první polovině prosince na okruhu v malajském Sepangu. Důvodem je nedostatečný počet zájemců o dvanáct hodin trvající závod.
V roce 2015 zahájená spolupráce SRO s tamním okruhem přilákala v posledních dvou letech i účastníky s tovární podporou. Nevalný zájem diváků a médií se však ani francouzským pořadatelům nepodařilo zlepšit.
Pro týmy je zajímavější možností stejně dlouhý závod v Abú Zabí nedlouho po skončení malajského podniku. Japonské týmy odradilo oznámení o nahrazení Sepangu Suzukou v příští sezoně IGTC.
SRO chce ve spolupráci s malajským okruhem pokračovat v tradici půl dne trvajících závodů. Podnik 12 hodin v Sepangu proto v budoucnu čekají změny formátu.
Audi a Markus Winkelhock korunováni
Oznámení o zrušení čtvrtého podniku série IGTC způsobilo uzavření klasifikace dle výsledků tří závodů. Začátkem února se o první body utkali účastníci během závodu 12 hodin v Bathurstu, koncem července ve vrcholném podniku 24 hodin ve Spa. Letošní novinkou v kalendáři byl osm hodin trvající závod na okruhu Laguna Seca, jenž se uskutečnil v polovině října.
Výrobci – GT3
V hodnocení značek s přehledem vyhrálo Audi, které vybojovalo již druhou trofej v tomto šampionátu. K titulu pomohla německé značce dvě vítězství (Spa, Laguna Seca), při nichž triumf vozu se čtyřmi kruhy ve znaku umocnilo pódiové umístění dalšího zástupce s vozem audi.
p. | Výrobce | Bathurst | Spa | Laguna Seca | Body |
---|---|---|---|---|---|
1. | Audi | 9 | 35 | 43 | 87 |
2. | Porsche | 18 | 12 | 18 | 48 |
3. | Bentley | 17 | 20 | - | 37 |
4. | McLaren | 12 | 0 | 15 | 27 |
5. | Ferrari | 25 | 0 | - | 25 |
6. | Mercedes-Benz | 0 | 23 | - | 23 |
7. | Acura | - | - | 12 | 12 |
8. | Reiter - Lamborghini | 10 | - | - | 10 |
9. | Nissan | 6 | 4 | - | 10 |
10. | Lamborghini | 4 | 0 | - | 4 |
11. | Aston Martin | - | 1 | - | 1 |
– : výrobce nebyl v tomto podniku zastoupen
0 : tým reprezentující výrobce nebodoval
Hodnocení výrobců třídy GT4 naleznete Zde.
Hodnocení jezdců
Jestliže v souboji výrobců byla převaha Audi jednoznačná, v klasifikaci jezdců se o trofej rozhořel nelítostný boj. V Belgii Markus Winkelhock a Christopher Haase sdíleli stejný vůz týmu Sainteloc. V americkém podniku nastoupili proti sobě Winkelhock hostující v týmu Magnus a Haase hájící barvy Land Motorsportu. Boj o triumf v závodě a v klasifikaci šampionátu rozhodli jejich kolegové dvacet minut před koncem po předchozí převaze týmu Land.
p. | Pilot | Výrobce | Bathurst | Spa | Laguna Seca | Body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Markus Winkelhock | Audi | 0 | 25 | 25 | 50 |
2. | Christopher Haase | Audi | 1 | 25 | 18 | 44 |
3. | Christopher Mies | Audi | 1 | 10 | 18 | 29 |
4. | Daniel Calvert Jones | Porsche | 18 | - | 10 | 28 |
4. | Connor de Phillippi | Audi | - | 10 | 18 | 28 |
5. | Kelvin van der Linde | Audi | - | 2 | 25 | 27 |
5. | Pierre Kaffer | Audi | - | 2 | 25 | 27 |
5. | Alvaro Parente | McLaren | 12 | - | 15 | 27 |
6. | Toni Vilander | Ferrari | 25 | 0 | - | 25 |
6. | Jamie Whincup | Ferrari | 25 | - | - | 25 |
6. | Craig Lowndes | Ferrari | 25 | - | - | 25 |
Úplné hodnocení naleznete Zde.