Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Přehled konečných výsledků IGTC

Přehled konečných výsledků IGTC

SRO zrušila poslední podnik série v Sepangu

Druhý ročník šampionátu Intercontinental GT Challenge je již minulostí. Včera oznámili organizátoři z SRO zrušení posledního podniku. Ten se měl uskutečnit v první polovině prosince na okruhu v malajském Sepangu. Důvodem je nedostatečný počet zájemců o dvanáct hodin trvající závod.

V roce 2015 zahájená spolupráce SRO s tamním okruhem přilákala v posledních dvou letech i účastníky s tovární podporou. Nevalný zájem diváků a médií se však ani francouzským pořadatelům nepodařilo zlepšit.

Pro týmy je zajímavější možností stejně dlouhý závod v Abú Zabí nedlouho po skončení malajského podniku. Japonské týmy odradilo oznámení o nahrazení Sepangu Suzukou v příští sezoně IGTC.

SRO chce ve spolupráci s malajským okruhem pokračovat v tradici půl dne trvajících závodů. Podnik 12 hodin v Sepangu proto v budoucnu čekají změny formátu.

Audi a Markus Winkelhock korunováni

Oznámení o zrušení čtvrtého podniku série IGTC způsobilo uzavření klasifikace dle výsledků tří závodů. Začátkem února se o první body utkali účastníci během závodu 12 hodin v Bathurstu, koncem července ve vrcholném podniku 24 hodin ve Spa. Letošní novinkou v kalendáři byl osm hodin trvající závod na okruhu Laguna Seca, jenž se uskutečnil v polovině října.

Výrobci – GT3

V hodnocení značek s přehledem vyhrálo Audi, které vybojovalo již druhou trofej v tomto šampionátu. K titulu pomohla německé značce dvě vítězství (Spa, Laguna Seca), při nichž triumf vozu se čtyřmi kruhy ve znaku umocnilo pódiové umístění dalšího zástupce s vozem audi.

p. Výrobce Bathurst Spa Laguna Seca Body
 1. Audi  9  35  43  87
 2. Porsche  18  12  18  48
 3. Bentley  17  20  -  37
 4. McLaren  12  0  15  27
 5. Ferrari  25  0  -  25
 6. Mercedes-Benz  0  23  -  23
 7. Acura  -  -  12  12
 8. Reiter - Lamborghini  10  -  -  10
 9. Nissan  6  4  -  10
 10. Lamborghini  4  0  -  4
 11. Aston Martin  -  1  -  1

– : výrobce nebyl v tomto podniku zastoupen

0 : tým reprezentující výrobce nebodoval

Hodnocení výrobců třídy GT4 naleznete Zde.

Hodnocení jezdců

Jestliže v souboji výrobců byla převaha Audi jednoznačná, v klasifikaci jezdců se o trofej rozhořel nelítostný boj. V Belgii Markus Winkelhock a Christopher Haase sdíleli stejný vůz týmu Sainteloc. V americkém podniku nastoupili proti sobě Winkelhock hostující v týmu Magnus a Haase hájící barvy Land Motorsportu. Boj o triumf v závodě a v klasifikaci šampionátu rozhodli jejich kolegové dvacet minut před koncem po předchozí převaze týmu Land.

p. Pilot Výrobce Bathurst Spa Laguna Seca Body
 1. Markus Winkelhock  Audi  0  25  25  50
 2. Christopher Haase  Audi  1  25  18  44
 3. Christopher Mies  Audi  1  10  18  29
 4. Daniel Calvert Jones  Porsche  18  -  10  28
 4. Connor de Phillippi  Audi  -  10  18  28
 5. Kelvin van der Linde  Audi  -  2  25  27
 5. Pierre Kaffer  Audi  -  2  25  27
 5. Alvaro Parente  McLaren  12  -  15  27
 6. Toni Vilander  Ferrari  25  0  -  25
 6. Jamie Whincup  Ferrari  25  -  -  25
 6. Craig Lowndes  Ferrari  25  -  -  25

Úplné hodnocení naleznete Zde.